120. Spotkanie WG.NET

Konrad Banaszek

to wg-net
Zapraszamy wszystkich na kolejne spotkanie grupy, które odbędzie się w czwartek, 18.10  o godzinie 18.00 w sali 329 Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, ul. Koszykowa 75. Mamy w planach:
1) snack - Marian Dziubiak,
2) prezentacja - Radosław Maziarka,
3) krótkie ogłoszenie i status od liderów grupy

Szczegóły:

PREZENTACJA

Prelegent: Radosław Maziarka

Tytuł prezentacji: Domain Driven Design - wzorce strategiczne a mikroserwisy

Opis prezentacji:
Domain Driven Design jest z nami od 2003, jednak od niedawna przechodzi drugą młodość spowodowaną popularnością mikroserwisów. Niestety, bardzo często osoby interesujące się DDD koncentrują się głównie na wzorcach taktycznych czyli określonych rozwiązaniach technicznych. Powoduje to brak odwzorowania domeny biznesowej w tworzonej aplikacji i długofalowo powstawanie tzw. big ball of mud. W takim systemie wydzielenie mikroserwisów wydaje się prawie niemożliwe.

W mojej prezentacji pokażę czym są strategiczne wzorce w DDD, jak ich używać w naszej codziennej pracy i w jaki sposób pomagają nam one wyjść z piekła monolitu i przejść do świetnie działających mikroserwisów.

Bio: Development Manager, Team Leader i programista w obszarze .NET prowadzący wewnętrzne prezentacje i szkolenia, a także organizujący webinarium programistyczne WROC# Online. Po pracy pomaga firmom w projektach IT oraz wspomaga technologicznie Stowarzyszenie Libertariańskie. Zwolennik dostarczania wartości małymi krokami. Można go złapać na twiterze: @RadekMaziarka

Odnośniki:

SNACK

Prelegent: Marian Dziubiak

Tytuł: Samodzielne tworzenie języka programowania

Opis: Opowiem krótko o tym skąd pomysł na stworzenie własnego języka programowania, czy ciężko to zrobić i jakich narzędzi można użyć. Następnie skupię się na dwóch kluczowych elementach mojego języka, czyli gramatykach wrażliwych na wcięcia i duck-typingu oraz inferencji typów.

Bio: Studiuję Informatykę na IV roku na wydziale MIM UW, w wolnym czasie opisuję swoje informatyczne problemy na blogu (www.md-techblog.net.pl), kręce filmy i latam na miotle. Możecie spotkać mnie na tweeterze @MDziubiak