Confitura: Ludzie z zapałem poszukiwani

Michal Margiel

Dec 19, 2011, 5:28:04 PM12/19/11
to warsza...@googlegroups.com
Witajcie,

Powoli, lecz zdecydowanie (jak pociąg[1])  ruszamy z organizacją kolejnej (drugiej lub szóstej - w zależności jak liczyć ;) )  Confitury.
Hołdując zasadzie "jak nas widzą tak nasz piszą" - musimy  zadbać o naszą światową wizytówkę - czyli stronę internetową.
Jak pewnie część z was wie od roku cała confitura.pl stoi na naszym własnym aplikacji.
Aplikacji spełnia swoje podstawowe zadania lecz  wciąż jej wiele brakuje. Dodatkowo nie brakuje nam pomysłów  jej rozwój - jedyne czego nie jest u nas dostatek  to głów i rąk (dokładnie w tej kolejności) do pracy.

Na naszej grupie czasami zdarzają się wiadomości w stylu "chciałbym coś napisać, ale potrzebuję pomysłu i motywacji"[2].-  jeśli zdanie to opisuję stan twojego umysłu to, świetnie bo właśnie mamy dla Ciebie jedno i drugie - zapraszamy Cię do współpracy przy tworzeniu silnika który obsługuję największą konferencję Javową w Polsce [3] .
Nie ważne jakie masz doświadczenie w programowaniu - czy jesteś studentem, czy ziomalem Wujka Boba, Kenta Becka i Gavina Kinga, ważne żebyś miał niekończące się pokłady energii i zapału do wspólnej pracy.

Nasz stos to aktualnie: Mercurial (wolę niż GITa), Wicket 1.5 (w trakcie migracji z 1.4), Spring, Hibernate, Hades oraz pomniejsze biblioteczki (joda-time, lambdaj, Guava...). Lecz jeśli zbierze się wystarczająco dużo ludzi - to nie mam nic przeciwko temu żeby jeden zespół utrzymywał/rozwijał aktualną aplikację a drugi tworzył coś zupełnie nowego na  superaśnie-brzmiącym-frameworku-do-okoła-którego-jest-wielki-szum.

Chętnych proszę o zgłoszenia bezpośrednio do mnie na maila, a pytania zadawajcie tutaj - gdyż odpowiedzi mogą interesować również innych WJUGowiczów.

[1] ale nie po polskich torach ;)
[2] Ileż to razy będąc studentem sam miałem takie myśli ;)
[3] A nawet największą w Europie środkowej i wschodniej

--
Pozdrawiam/Best regards
Michał Margiel

http://www.confitura.pl
http://www.linkedin.com/in/MichalMargiel

Paweł Cesar Sanjuan Szklarz

Dec 20, 2011, 4:00:17 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
Czesc

A czy silnik jest/bedzie opensource??

2011/12/19 Michal Margiel <michal....@gmail.com>:

> --
> Wiadomość z grupy Warszawa Java User Group (Warszawa JUG).
> Więcej informacji na stronie
> http://groups.google.com/group/warszawa-jug?hl=pl
> Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony domowej http://warszawa.jug.pl
> Oferty pracy dozwolone zgodnie z zasadami na
> http://sites.google.com/site/warszawajug/oferty-pracy-na-grupie

Michal Margiel

Dec 20, 2011, 4:16:26 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

W dniu 20 grudnia 2011 10:00 użytkownik Paweł Cesar Sanjuan Szklarz <paw...@gmail.com> napisał:
Czesc

A czy silnik jest/bedzie opensource??

Od roku kod dostępnyjest  na githibie, ale właśnie przeniosłem go na bitbucket.
--
Pozdrawiam/Best regards
Michał Margiel

http://www.confitura.pl (dawniej Javarsovia)
http://www.linkedin.com/in/MichalMargiel
http://www.margiel.eu

Radosław Szmit

Dec 20, 2011, 4:22:09 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

W dniu 20 grudnia 2011 10:16 użytkownik Michal Margiel <michal....@gmail.com> napisał:
ale właśnie przeniosłem go na bitbucket.

Ale to jest chyba płatne powyżej 5 użytkowników?

--
Pozdrawiam serdecznie
Radosław Szmit

Paweł Cesar Sanjuan Szklarz

Dec 20, 2011, 4:24:09 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
A możemy link??

Chętnie zobaczę gdzie bym ewentualnie poświecał czas i dobrze sie bawił.

Piotr Przybylak

Dec 20, 2011, 4:27:46 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
Nie dla projektów opensource.

W dniu 20 grudnia 2011 10:22 użytkownik Radosław Szmit
<radosl...@gmail.com> napisał:

> [...]
> Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony domowej http://warszawa.jug.pl
> Oferty pracy dozwolone zgodnie z zasadami na

Radosław Szmit

Dec 20, 2011, 4:47:43 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

W dniu 20 grudnia 2011 10:27 użytkownik Piotr Przybylak <piotr.p...@gmail.com> napisał:
Nie dla projektów opensource.

No to git... znaczy hg :D

Michal Margiel

Dec 20, 2011, 4:55:49 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

W dniu 20 grudnia 2011 10:47 użytkownik Radosław Szmit <radosl...@gmail.com> napisał:

W dniu 20 grudnia 2011 10:27 użytkownik Piotr Przybylak <piotr.p...@gmail.com> napisał:
Nie dla projektów opensource.

No to git... znaczy hg :D

No włąśnie właśnie.. bo dla mnie git to kit :P

to jest stary kod:

ale przyznaję, bez bicia, że na razie kod jest słaby. Tworzyłem go 97% sam, po godzinach i w pośpiechu :)
Także proszę o pohamowanie się z publicznym linczem :)

Marcin Zajączkowski

Dec 20, 2011, 5:41:52 AM12/20/11
to warszawa-jug
Dnia 20-12-2011 o godz. 10:55 Michal Margiel napisaďż˝(a):

> W dniu 20 grudnia 2011 10:47 u�ytkownik Rados�aw Szmit <radosl...@gmail.com> napisa�:

> No w���nie w�a�nie.. bo dla mnie git to kit :P

Nie wywo�uj flame'a (przynajmniej w tym w�tku ;) ). Przecie� Git jest bardzo fajny i dobrze spe�nia swoje zadanie :).

Marcin

> ale przyznaj�, bez bicia, �e na razie kod jest s�aby. Tworzy�em go 97% sam, po godzinach i w po�piechu :)
> Tak�e prosz� o pohamowanie si� z publicznym linczem :)
> --
> Pozdrawiam/Best regards
> Michaďż˝ Margiel

> --
> Wiadomo�� z grupy Warszawa Java User Group (Warszawa JUG).
> [...]

http://solidsoft.wordpress.com/ - Working code is not enough

Michal Margiel

Dec 20, 2011, 5:45:10 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

W dniu 20 grudnia 2011 11:41 użytkownik Marcin Zajączkowski <msz...@wp.pl> napisał:
Dnia 20-12-2011 o godz. 10:55 Michal Margiel napisał(a):

> No włąśnie właśnie.. bo dla mnie git to kit :P

Nie wywołuj flame'a (przynajmniej w tym wątku ;) ). Przecież Git jest bardzo fajny i dobrze spełnia swoje zadanie :).

Mam inne doświadczenia.. ale skoro tak mówisz ;) koniec tematu. :P

--
Pozdrawiam/Best regards
Michał Margiel

Jacek Laskowski

Dec 20, 2011, 7:17:04 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
2011/12/20 Marcin Zajączkowski <msz...@wp.pl>:

> Nie wywołuj flame'a (przynajmniej w tym wątku ;) ). Przecież Git jest bardzo fajny i dobrze spełnia swoje zadanie :).

Pewnie jak każdy system ma swoje wady i zalety, i oby okazało się, że
wad jest stosunkowo niewiele do funkcjonalności, które oferuje (tyczy
się obu). Wielu zarzuca git'owi wersjonowanie z kosmosu, co *podobno*
w hg jest ładniej obsłużone.

Czemu się jednak dziwię Michałowi, to zarzucenie tych fajnych gadżetów
Githuba, gdzie zmiany można wprowadzać przez edycję strony. Dla wielu
byłby to baaaardzo niski próg wejścia i zachęciłby większą liczbę
zainteresowanych.

Wierzę, że Michał wsłucha się w potrzeby szarej gawiedzi i zechce
jednak rozważyć powrót do Githuba. Dla mnie osobiście to bez
znaczenia, ale dla budowania większego udziału społeczności, użycie
narzędzi, które postrzegane są jako lepsze (niekoniecznie nimi są) i
popularniejsze jest kluczem do sukcesu.

Pożyjemy, zobaczymy. To, czego Michał nie napisał, a jest równie
kluczowe, to fakt, że ten kod i tak zostanie użyty bez względu na jego
finalną postać! To ma swoje wady, ale pewne jest, że jeśli ludziska
się udzielą w nim, będą mogli pochwalić się tym, bo będzie publicznie
użyte. Na prawdę warto!

Jacek

--
Jacek Laskowski
Java EE, functional languages and IBM WebSphere - http://blog.japila.pl

Vitaliy Oliynyk

Dec 20, 2011, 7:33:02 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
Parę uwag:

Najpierw miałem problem z kompilacją projektu - nie mogłem znaleźć artefaktu
org.wicketstuff:wicketstuff-rome:1.4-SNAPSHOT w żadnym repositorium. Być może jednak gdzieś jest?
Problem można sprawę załatwić  w ten sposób:

cd wicketstuff-rome
mvn install

Trzeba wyedytować plik data-source.xml : wprowadzić odpowiednie login, hasło dla "dataSource"
Następnie trzeba stworzyc bazę danych:
CREATE DATABASE confitura DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_polish_ci;

mvn jetty:run  uruchomi się bez wyjątków, zostaną stworzone tabele.
próba wejścia na strony kończy się wyjątkami:
ERROR - RequestCycle               - Can't instantiate page using constructor public eu.margiel.pages.confitura.news.ViewNewsPage()
Caused by: java.lang.NullPointerException
at eu.margiel.components.menu.MainMenuPanel.<init>(MainMenuPanel.java:21)

Rozumiem, że przydały by się jakieś przykładowe dane - taki pliczek sample-data.sql bo baza jest kompletnie pusta, dla tego wali  NullPointerException, bo próbuje wczytać menu... etc

Kolejna uwaga:
Masz w kodzie klasy CosTamRepository które dziedziczą po org.synyx.hades.dao.GenericDao, w który uruchamia metody w transakcji. Ale tabele w bazie danych są MyISAM które nie wspierają transakcji, czy nie  warto było by  przestawić to na InnoDB ?
Możesz to zalatwic dodaniem właściwości:

hibernate.dialect=org.hibernate.dialect.MySQL5InnoDBDialect

--
Wiadomość z grupy Warszawa Java User Group (Warszawa JUG).
Więcej informacji na stronie http://groups.google.com/group/warszawa-jug?hl=pl
Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony domowej http://warszawa.jug.pl

Jakub Nabrdalik

Dec 20, 2011, 7:35:26 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
W dniu 20.12.2011 13:17, Jacek Laskowski pisze:

> Czemu się jednak dziwię Michałowi, to zarzucenie tych fajnych gadżetów
> Githuba, gdzie zmiany można wprowadzać przez edycję strony.

Zamierzasz w javie edytować i pushować klasy przez stronę www, bez
odpalenia lokalnego wszystkich testów, ba, bez odpalenia kompilacji?

Faktycznie, KILLER feature :)

--
Jakub Nabrdalik
http://solidcraft.eu

Michal Margiel

Dec 20, 2011, 7:37:07 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

W dniu 20 grudnia 2011 13:33 użytkownik Vitaliy Oliynyk <xao...@gmail.com> napisał:
Parę uwag:

Dzieki serdecznie za uwagi, są bardzo cenne, ale... spokojnie :) ja nigdzie nie napisałem, ze łapiesz projekt i od razu mozesz zacząć pracować.
Na razie zbieramy chetnych, w międzyczasie przewalam kod na wicketa 1.5 i cały tem rome wylatuje (ta biblioteka nigdy nie doczekał się rilisu :)) i jak będziemy mieli ekipę to zaczniemy działać.

Michal Margiel

Dec 20, 2011, 7:41:47 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
W dniu 20 grudnia 2011 13:17 użytkownik Jacek Laskowski <ja...@japila.pl> napisał:
> [...]

Githuba, gdzie zmiany można wprowadzać przez edycję strony. Dla wielu
byłby to baaaardzo niski próg wejścia i zachęciłby większą liczbę

W życiu bym nie pozwolił na coś takiego. Może w Twoich projektach tak się robi.. nie w moich :) Także to kolejny argument żeby wylecieć z gitHuba.
zresztą strona "społecznościowa" systemu kontrolii wersji średnio mnie interesuje i podnieca (nawet jeśli ma integracę z facebookiem i innego tegho typu "ważnymi portalami").  Dla mnie takie narzędzie ma być proste w obsłudze i intuicyjne, git moim zdaniem taki nie jest a plugin do eclipse jest tragiczny.
Dlatego, nie - nie planuję powrotu na GitHuba

--
Pozdrawiam/Best regards
Michał Margiel

Łukasz Lenart

Dec 20, 2011, 7:48:03 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
Można postawić Jenkinsa aby budował i testował cały kod, serwer mamy :-)

Łukasz
+ 48 606 323 122 http://www.lenart.org.pl/
Warszawa JUG conference - Confitura http://confitura.pl/

Michal Margiel

Dec 20, 2011, 7:50:01 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

W dniu 20 grudnia 2011 13:48 użytkownik Łukasz Lenart <lukasz...@googlemail.com> napisał:
Można postawić Jenkinsa aby budował i testował cały kod, serwer mamy :-)

Jak będziemy mieli zespół (a już kilka osoób się zgłosiło!!![1]) to zdecydowanie tak!
Dla jednej osoby nie miało to większego sensu.

[1] dzięki wszystkim, odpowiem wam dziś po pracy

Jacek Laskowski

Dec 20, 2011, 7:55:47 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
2011/12/20 Jakub Nabrdalik <jak...@gmail.com>:

> Zamierzasz w javie edytować i pushować klasy przez stronę www, bez odpalenia
> lokalnego wszystkich testów, ba, bez odpalenia kompilacji?
>
> Faktycznie, KILLER feature :)

Dla nowicjuszy, którzy bardzo chcą, ale próg wejścia jest zbyt niski
jest to wspaniałe narzędzie. Kiedy zobaczą, że można, kiedy doświadczą
tego przyjemnego uczucia byciem częścią zespołu, od razu zyskasz
bardzo pracowitego i pożądanego członka zespołu.

Przy budowaniu zespołów bez posiadania hierachii służbowej, to
niezwykle przydatne.

Jacek Laskowski

Dec 20, 2011, 7:59:01 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
> [...]

> jest tragiczny.
> Dlatego, nie - nie planuję powrotu na GitHuba

Zauważ, ile razy użyłeś "JA", a ile "MY", albo "ONI". Współczynnik
JA/(MY+ONI) >> 1 uważam za projekt dla zaawansowanych, a tym zwykle
brakuje chęci na zabawy po pracy :) Pożyjemy, zobaczymy.

Rozumiem powody i je szanuję. Pis ponad wszystko! :-)

Grzegorz Duda

Dec 20, 2011, 8:00:12 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
2011/12/20 Jacek Laskowski <ja...@japila.pl>

Przy budowaniu zespołów bez posiadania hierachii służbowej, to
niezwykle przydatne.

Dzieki Jacek za kolejny pomysl na zgloszenie wykladu na Confiture ;)

Regards/Pozdrawiam,
Grzegorz Duda (http://www.dworld.pl/page/show/Grzegorz_Duda/)

33rd Degree conference for Java Masters (http://33degree.org)
Developers World (http://www.dWorld.pl)
JAVA exPress (http://www.javaexpress.pl)

Michal Margiel

Dec 20, 2011, 8:01:21 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

W dniu 20 grudnia 2011 13:59 użytkownik Jacek Laskowski <ja...@japila.pl> napisał:
> [...]

brakuje chęci na zabawy po pracy :) Pożyjemy, zobaczymy.

Rozumiem powody i je szanuję. Pis ponad wszystko! :-)

Jestem ojcem, matką, wujkiem i ciotką  tego projektu, wiec nie dziw się jeśli, do czasu zebrania zespołu,  piszę JA.

Michal Margiel

Dec 20, 2011, 8:03:49 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

W dniu 20 grudnia 2011 13:55 użytkownik Jacek Laskowski <ja...@japila.pl> napisał:
> [...]

tego przyjemnego uczucia byciem częścią zespołu, od razu zyskasz
bardzo pracowitego i pożądanego członka zespołu.

Ok.. masz rację.. to moze uściśle trochę moją ofertę.

Poszukujemy osób którzy znają, lub przynajmniej CHCĄ poznać, jakieś IDE. a nie edytowac kod w oknie przeglądarki ;)
--
Pozdrawiam/Best regards
Michał Margiel

Jacek Kunicki

Dec 20, 2011, 8:10:11 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

> [...]

Poszukujemy osób którzy znają, lub przynajmniej CHCĄ poznać, jakieś IDE. a nie edytowac kod w oknie przeglądarki ;)

Nie mówiąc już o tym, że jak taki nowicjusz zacznie swoją przygodę z programowaniem od edytowania kodu w przeglądarce bez - jak napisał wcześniej Jakub - sprawdzenia przynajmniej tego czy kod się kompiluje, to przygoda może mu nie wyjść na dobre. Czym skorupka za młodu nasiąknie...

Zresztą jeżeli ktoś jest w stanie ogarnąć swoim umysłem opisany przez Michała stos aplikacji, to edytowanie w ulubionym IDE z wykorzystaniem kontroli wersji też chyba ogarnie :)

Jacek

--
http://logizkuchni.posterous.com

Jakub Nabrdalik

Dec 20, 2011, 8:18:45 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com, Jacek Laskowski
W dniu 20.12.2011 13:55, Jacek Laskowski pisze:

> Dla nowicjuszy, którzy bardzo chcą, ale próg wejścia jest zbyt niski
> jest to wspaniałe narzędzie.

Jacek, pracowałeś tak kiedyś z kimś w Javie?

Wprowadzałeś w ten sposób zmiany do jakiegoś projektu?

Ja wiem, że programowanie w Javie bez IDE jest możliwe. Podobnie golenie
się siekierą.

Michał Gruca

Dec 20, 2011, 8:36:34 AM12/20/11
to Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
nie wywoluj vimowcow z lasu! ;)

Radosław Szmit

Dec 20, 2011, 8:42:31 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

W dniu 20 grudnia 2011 13:41 użytkownik Michal Margiel <michal....@gmail.com> napisał:
Dla mnie takie narzędzie ma być proste w obsłudze i intuicyjne, git moim zdaniem taki nie jest a plugin do eclipse jest tragiczny.
Dlatego, nie - nie planuję powrotu na GitHuba

Nie mam większych doświadczeń z gitem, mercuriala używam od dłuższego czasu i jestem zadowolony, więc może masz rację, ale z całym szacunkiem, tragiczność pluginu do eclipsa to nie argument bo i mavena i wiele innych rzeczy trzeba by było wywalić z tego powodu ;) Swoją drogą bardzo dobre, o ile nie najlepsze, wsparcie do mercuriala ma netbeans. Pewnie dlatego, że sami jego twórcy trzymają źródła w mercurialu ;)

Michal Margiel

Dec 20, 2011, 8:44:55 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
Dla mnie to jest argument, bo ja jestem użytkownikiem Eclipsa. A z tym mavenem to na prawdę nie rozumiem - ja nie mam ani jednego powodu do narzekania.

Jakub Nabrdalik

Dec 20, 2011, 8:47:09 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
W dniu 20.12.2011 14:36, Michał Gruca pisze:

> nie wywoluj vimowcow z lasu! ;)

Bo przylecą z siekierami? :)

Michal Margiel

Dec 20, 2011, 8:51:01 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

W dniu 20 grudnia 2011 14:47 użytkownik Jakub Nabrdalik <jak...@gmail.com> napisał:
W dniu 20.12.2011 14:36, Michał Gruca pisze:

nie wywoluj vimowcow z lasu! ;)

Bo przylecą z siekierami? :)

Raczej z maczugami :P (sorry ale musiałem)
--
Pozdrawiam/Best regards
Michał Margiel

Tomasz Bujok

Dec 20, 2011, 9:02:52 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
Dla Ciebie jest to mo�e tak oczywiste, ale jest wielu ludzi, kt�rzy z
pewno�ci� si� z Tob� nie zgodz�, np. pierwszi z brzegu: Ted Neward,
Howard Lewis-Ship, czy moja skromna osoba. Umiej�tno�� napisania kilku
klas nie w IDE jest czasem kluczowa i nie nazwa�bym tego goleniem sie
siekiera.

Inna rzecz to troche chyba dla sportu czepiacie sie Jacka, ktory
poruszyl temat "progu wejscia", podajac moze nie najlepszy przyklad
edycji z www - jednak to nie by�o chyba kwintesencja jego wypowiedzi...

Pozdro,
Tomek

On 20/12/2011 2:18 PM, Jakub Nabrdalik wrote:
> Jacek, pracowa�e� tak kiedy� z kim� w Javie?
>
> Wprowadza�e� w ten spos�b zmiany do jakiego� projektu?
>
> Ja wiem, �e programowanie w Javie bez IDE jest mo�liwe. Podobnie golenie
> siďż˝ siekierďż˝.

Michal Margiel

Dec 20, 2011, 9:05:05 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

W dniu 20 grudnia 2011 15:02 użytkownik Tomasz Bujok <tom....@gmail.com> napisał:
Dla Ciebie jest to może tak oczywiste, ale jest wielu ludzi, którzy z pewnością się z Tobą nie zgodzą, np. pierwszi z brzegu: Ted Neward, Howard Lewis-Ship, czy moja skromna osoba. Umiejętność napisania kilku klas nie w IDE jest czasem kluczowa i nie nazwałbym tego goleniem sie siekiera.

Inna rzecz to troche chyba dla sportu czepiacie sie Jacka, ktory poruszyl temat "progu wejscia", podajac moze nie najlepszy przyklad edycji z www - jednak to nie było chyba kwintesencja jego wypowiedzi...

Ja innego argumentu w wypowiedzi Jacka nie dostrzegłem, ale możliwe ze coś pominąłem...

--
Pozdrawiam/Best regards
Michał Margiel

Grzegorz Duda

Dec 20, 2011, 9:10:07 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
"Spokojnych Świąt" nabiera nowego znaczenia ;)

Swoja droga zastanawiam sie, czy jakby połączyć ludzi, którzy pracują nad narzędziami do zarządzania Confitura, GeeCONem i 33rd Degree, to już w przyszłym roku nie mielibyśmy fajnego narzędzia, który spełniałby wszystkie wymagania...

[...]

Michal Margiel

Dec 20, 2011, 9:12:40 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
W dniu 20 grudnia 2011 15:10 użytkownik Grzegorz Duda <grzego...@gmail.com> napisał:
[...]

A ja tam jestem za pluralizmem i wolnością wyboru :)

Jakub Nabrdalik

Dec 20, 2011, 9:13:25 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
W dniu 20.12.2011 15:02, Tomasz Bujok pisze:

> [...]
> Howard Lewis-Ship, czy moja skromna osoba. Umiejętność napisania kilku

> klas nie w IDE jest czasem kluczowa i nie nazwałbym tego goleniem sie

A możesz się podzielić, w jakich sytuacjach korzystasz z tej techniki i
dlaczego?

U mnie w robocie mówią na to "golenie jaka":
http://en.wiktionary.org/wiki/yak_shaving

> Inna rzecz to troche chyba dla sportu czepiacie sie Jacka [...]

Racja. Sorry for that.

Radosław Szmit

Dec 20, 2011, 9:13:35 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

W dniu 20 grudnia 2011 14:44 użytkownik Michal Margiel <michal....@gmail.com> napisał:
Dla mnie to jest argument, bo ja jestem użytkownikiem Eclipsa. A z tym mavenem to na prawdę nie rozumiem - ja nie mam ani jednego powodu do narzekania.

Uważanie, że coś jest słabe, tylko dlatego, że nie da się tego używać w Eclipsie, a działa bardzo dobrze w Idei/Netbeans (nie wiem jak jest z gitem) to nie jest wartościowy argument przeciw temu czemuś, jest tylko i wyłącznie argumentem przeciw używaniu tego czegoś wraz z eclipsem, ale przecież sam napisałeś "znają, lub przynajmniej CHCĄ poznać, jakieś IDE" ;)

Michał Karolik

Dec 20, 2011, 9:20:55 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
Panowie... od jakiegoś czasu coraz ciężej czyta się grupę, bo wątek zawsze leci w offtopic.... ale to taki, że jak nie zajrzę przez godzinę to już naprawdę nie wiem o co chodzi ; )

Chętnie pomogę w miarę możliwości, choć egoistycznie podchodzę do tego jako do nauki wicketa + mercuriala ; ) sam jestem dinozaurem, który nie bawi się ani gitem, ani mercurialem - stary dobry svn jak narazie mnie nie zawiódł.

Michal Margiel

Dec 20, 2011, 9:20:51 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
Dla mnie system kontroli wersji ma mi pomóc a nie przeszkodzić. SVN w eclipsie działa ŚWIETNIE, jeśli miałbym przejść na inny system  to muszę mieć ku temu jakieś argumenty. Jedną z cech jaka szukam w takim systemie to integracja z moim IDE (czyli eclipsem) - jeśli, żeby cokolwiek zrobić, muszę przechodzić do konsoli - to jest słabo. Jeśli na każde ctrl+s musze czekać 5 sek bo "egit coś tam sobie robi", a   edytor konfliktów działa beznadziejnie - to jest to nie mam w ogóle nad czym się zastanawiać. Po co mam wymieniać coś co działa dobrze na coś co działa źle? Zwłaszcza, ze jest mercurial który działa dobrze.

Dlatego dla mnie integracja z eclipsem jest ważna. ale jak podkreślam - DLA MNIE. Ty możesz mieć inne argumenty ZA gitem, np. mnogość funkcji które dla mnie nie stanowią żadnej wartości.

Michal Margiel

Dec 20, 2011, 9:23:41 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

W dniu 20 grudnia 2011 15:20 użytkownik Michał Karolik <freakm...@gmail.com> napisał:
[...]

Ale również po to ten hg doszedł.. aby był bardziej atrakcyjnym dla potencjalnych członków zespołu. Zgadzam się, że svn jest ok, ale czemu by nie spróbować czegoś nowego.

Michał Karolik

Dec 20, 2011, 9:25:53 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
po to tu jestem : )

Tomasz Bujok

Dec 20, 2011, 9:45:36 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
Dla tych co zarzuca ze nie umiem zliczyc do dziesieciu -> blad w
numeracji to zwykla pomylka :D

Tomek

On 20/12/2011 3:43 PM, Tomasz Bujok wrote:
> [...]
> sledzenie historii zmian od poczatku istnienia "pliku"
> 9.) update'jesz projekt gdzie zmieniles cos w klasie ktorej kolega
> zmienil nazwe.
> 10.) itp, itd... mozna by mnozyc.
>
> Dla chetnych moge napisac co git w ww. obszarach oferuje - ale nie mam
> teraz za wiele czasu... jestem w pracy :)
>
> Jesli rzeczywiscie to Ci nigdy nie przeszkadzalo, to pytanie: Po co
> zmieniac SVN na cos innego? - nabiera jak najbardziej sensu.
>
> Dla mnie przestawienie sie na gita to niesamowity w jakosci pracy i ,
> ale 1.) uwielbiam konsole, 2.) pracuje w IntelliJ -> gdzie wsparcie gita

Tomasz Bujok

Dec 20, 2011, 9:43:55 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

Pozdro,
Tomek

> [...]

> DLA MNIE. Ty mo�esz mie� inne argumenty ZA gitem, np. mnogo�� funkcji
> kt�re dla mnie nie stanowi� �adnej warto�ci.

Radosław Szmit

Dec 20, 2011, 9:47:18 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

W dniu 20 grudnia 2011 15:20 użytkownik Michal Margiel <michal....@gmail.com> napisał:
[...]

Nie mam żadnych argumentów za gitem, bo nie o to chodzi, sam używam mercuriala, ale nie zamierzam krytykować jakiejś technologii tylko dlatego że wtyczka egit do gita w eclipse działa słabo, bo ta do svn'a też "świetna" nie jest. Widziałem wielokrotnie ludzi na WJUGu którzy podczas swoich prezentacji używali git+idea i nie zauważyłem żeby mieli jakieś problemy. Ja się w pełni zgadzam z TWOIM poprzednim zdaniem

"A ja tam jestem za pluralizmem i wolnością wyboru :)"

, i nie obchodzi mnie czy ktoś używa Eclipse/Idea/Netbeans/JDeveloper/vim/emacs/notepad/... to jego wybór i decyzja w czym mu się pisze wygodnie.

PS: A może by tak przestawić się na "DLA NAS" a nie "DLA MNIE" bo inaczej nie widzę szans na powodzenie tego projektu. Wydawało mi się, że Agile zakłada samoorganizujący się zespół, ale widocznie czegoś nie doczytałem...

Michal Margiel

Dec 20, 2011, 9:55:45 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
W dniu 20 grudnia 2011 15:47 użytkownik Radosław Szmit <radosl...@gmail.com> napisał:

[...]

Ty chyba czegoś nie zrozumiałeś... Ja sam pisałem ten projekt rok temu i taki sam był plan  w tym roku. Wcześniej projekt był na gicie, ale po bardzo złych doświadczeniach postanowiłem przenieść się na mercuriala ktory działa lepiej. Dla mnie wtyczka do svn jest swietna.. oczywiście zdarzają się czasem problemy, ale przecież ja nie napisałem "IDEALNA". Chętnie o Twoich problemach z subversive porozmawia, jak i o tych z m2e, może razem  je jakoś rozwiążemy.

TO świetnie że innym w ideaii działa - ale, po raz kolejny, ja używam eclipsa, więc to nie jest ŻADEN argument.

"A ja tam jestem za pluralizmem i wolnością wyboru :)"

, i nie obchodzi mnie czy ktoś używa Eclipse/Idea/Netbeans/JDeveloper/vim/emacs/notepad/... to jego wybór i decyzja w czym mu się pisze wygodnie.

Ale jakie ktoś? ja mówię o sobie! zresztą skoro ma być dowolność (do czasu aż programista będzie mógł ustawić identyczne formatowanie kodu) to jeśli wtyczka do jednego systemu kontroli wersji działa dobrze wszędzie a do drugiego działa źle - to dla mnie jest jeden z argumentów za wyborem tego narzędzia.

[...]

Ale ja mówię o swoich doświadczeniach i wrażeniach... a ja jestem jeden a nie dwóch więc jak mogę pisać "dla nas". Dziwny jestem ale rozdwojenia jaźni jeszcze nie mam :/

Jakub Nabrdalik

Dec 20, 2011, 10:02:24 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
W dniu 20.12.2011 15:43, Tomasz Bujok pisze:
> [SVN] 2.) dwa tygodnie pracujesz na branchu

Ze strachu obsrałem w tym momencie krzesełko w pracy. Branchowanie w
svn'ie? Straszne rzeczy opowiadasz :D

Jedyne branche w svn'ie jakie mają IMHO sens, są typu fire&forget (np.
branch dla klienta który nie chce się aktualizować). Mergowanie w svn'ie
często kończyło się ręcznym paczem trunka.

Michal Margiel

Dec 20, 2011, 10:07:42 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
A my pracujemy na branchach nawet dłuzej i nie mamy z tym większych problemów.
Jeden nawet mieliśmy który żył ~ 4 miesięcy:)
--
Pozdrawiam/Best regards
Michał Margiel

Jakub Nabrdalik

Dec 20, 2011, 10:20:01 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
W dniu 20.12.2011 16:07, Michal Margiel pisze:

> [...]

> problemów.
> Jeden nawet mieliśmy który żył ~ 4 miesięcy:)

Muszę zmienić kolejne krzesełko, ech...

Tomasz Bujok

Dec 20, 2011, 10:28:35 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
O kurde, to smierdziec musi. Wspolczuje kolegom.

Dla uscislenia - pytam SVN userow (glownie Michala) jak radza sobie w
SVNie ze wspomnianymi w punktach rzeczami.

Nie wiem czy jedyne branche w SVN'ie to te typu "fire&forget",
"experimental" tez pewnie wchodza w gre, ale wspolczuje przy mergu.
Na pewno nie da sie "branch-per-feature".

A swoja droga Kuba, to albo tam w tej firmie produkujecie kazdy software
ksiazkowo ("respect"), albo "teoria na liscie sobie" a "praktyka sobie",
bo nie uwierze ze nigdy nie pracowales na "long-living" branchu... albo
chociaz go nie widziales/dotknales/czy jak to dzisiaj masz w zwyczaju
obsrales ;)

Tomek

On 20/12/2011 4:02 PM, Jakub Nabrdalik wrote:

> Ze strachu obsra�em w tym momencie krzese�ko w pracy. Branchowanie w

> svn'ie? Straszne rzeczy opowiadasz :D
>

> Jedyne branche w svn'ie jakie majďż˝ IMHO sens, sďż˝ typu fire&forget (np.
> branch dla klienta kt�ry nie chce si� aktualizowa�). Mergowanie w svn'ie
> cz�sto ko�czy�o si� r�cznym paczem trunka.

Michal Margiel

Dec 20, 2011, 10:28:30 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

W dniu 20 grudnia 2011 16:20 użytkownik Jakub Nabrdalik <jak...@gmail.com> napisał:

Muszę zmienić kolejne krzesełko, ech...

A może wy po prostu nie potraficie merdżować :P

Kończąc (przynajmniej mam nadzieję) temat "rozproszony system kontroli wersji VS SVN" chciałbym zaznaczyć, ze ja nigdzie nie napisałem, że ten pierwszy jest BE (w sumie to nawet nie wiem skąd ta dyskusja i mail Tomka wyliczający zalety).  jest super-fajny, ale SVN też nie jest wcale beznadziejny.

Jakub Nabrdalik

Dec 20, 2011, 10:54:07 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
W dniu 20.12.2011 16:28, Tomasz Bujok pisze:

> [...]
> bo nie uwierze ze nigdy nie pracowales na "long-living" branchu... albo
> chociaz go nie widziales/dotknales/czy jak to dzisiaj masz w zwyczaju

Tak, widziałem/dotykałem 2tygodniowe i dłuższe branche w svn'ie. No i
często przy tree-conflictach (co jest nieuniknione przy refactorowanym
kodzie) po kilku godzinach się poddawaliśmy, wyciągaliśmy zmiany z
brancha i wrzucaliśmy ręcznie do trunka. Branch per feature odpadał, gdy
refactoring jest na porządku dziennym. Dopiero przy gicie zaczął ładnie
banglać.

Nie, nie robimy książkowo, ale też w moich projektach jedyne long-living
branche jakie robiliśmy to były:
a) bugfixy do starych wersji/instalacji (nigdy nie merge'owane, bo trunk
nie miał tych bugów)
b) doświadczenia i ryzykowne odjazdy na kilka osób (i to czasem
chcieliśmy merge'ować)

Jak ktoś sobie nawalił w svn'ie branchy, to po kilku tree-conflictach
szybko się uczył, że nie tędy droga.

W gicie branche zaczęły mi się podobać, choć nie jestem takim faszystą,
by wymagać pięknej historii w logu. Starczy, jeśli kod w HEAD mastera
mam czytelny. Sam robię niepotrzebne automatycznym merge pullem jak mi
się spieszy. Choć mi wstyd i wiem że robię źle z perspektywy historycznej :)

Michal Margiel

Dec 20, 2011, 11:02:11 AM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com

W dniu 20 grudnia 2011 16:54 użytkownik Jakub Nabrdalik <jak...@gmail.com> napisał:
[...]

A my od ponad roku (jeśli mnie pamięć nie myli) robimy branche per feauter i naprawdę nie jest tak źle. Jasne - tree conflikty się zdarzają - ale przenoszenie/zmiana nazwy plików to  nie jest najczęstszy refaktoring z którego korzystamy, a jak już się pojawią to dosć szybko je rozwiązujemy. Zresztą wg mnie to ważne żeby się często merdżować z trunkiem i wtedy nie będzie większych problemów - a przynajmniej ja takowych nie doświadczam.

Jeszcze raz - wcale nie twierdze ze działa to lepiej niż w Git/mercurial - twierdze jednak że stwierdzenie "nie da się"/"nie wyobrażam sobie" itd są po prostu niesprawiedliwe w stosunku tej sympatycznej bestii jaką jest SVN.
--
Pozdrawiam/Best regards
Michał Margiel

Tomasz Szymański

Dec 20, 2011, 12:05:50 PM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
(ciachu ciachu ciach)

Ło matko, aleście się tego biednego Jacka czepili - chłopak nigdy nie pracował nad projektem w którym jest więcej niż jedna osoba i który robi więcej niż wypisuje na ekran niż "witaj przygodo", więc może nie wiedzieć jak to jest...

(ŻART)

Na poważnie. Czepiliście się tego edytowania - a niech podniesie rękę ten który nigdy z tego ficzera nie korzystał ? No już proszę :-p Ja korzystałem wiele razy, bardzo sobie chwale i ani razu to nie była to java albo .rb, tylko rozmaite readme itp., do których puszczania 45 minutowych testów integracyjnych nie ma sensu ;-)

T.

Jacek Laskowski

Dec 20, 2011, 4:01:13 PM12/20/11
to warsza...@googlegroups.com
2011/12/20 Tomasz Szymański <szi...@szimano.org>:

> [...]
> więcej niż wypisuje na ekran niż "witaj przygodo", więc może nie wiedzieć

Cóż zrobić, kiedy seniorowi (z wieku i stażu pracy) płacą w Polsce
jedynie za to, aby wyjaśnić juniorom (z wieku i stażu pracy) dlaczego
coś działa w dany sposób. Nie mam wielkiego wyboru, kiedy kaska rządzi
moim życiem :)

Mam jednak propozycję, jak wyjść z tego impasu - czy mógłbyś, podczas
któregoś spotkania WJUGowego, wyjaśnić mi i pewnie znajdzie się więcej
osób zainteresowanych, którzy aspirują do zdobycia odznak sztuki
programistycznej, co kryje się w pracy w projekcie, w którym jest
więcej niż jedna osoba i robi więcej niż "witaj przygodo"? W maju są
wolne miejsca. Zapraszam(y)!

Jacek

[...]

Michał Gruca

Dec 20, 2011, 5:36:51 PM12/20/11
to Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
nie wiem jak Ted, ale HLS siedzi na Intellij i przez rok czy dwa był
na eclipsie z racji potrzeby bycia bliżej tego co jego użytkownicy
mają w biurach.
Oczywiście vim, emacs, np++, etc są świetnymi narzędziami do rubiego,
pythona, clojure etc. Kodzenie w samej javie bez IDE nie jest zbyt
wygodne. Choć okazyjnych java koderów przyzwyczajonych do wyżej
wymienionych rozumiem.

A co do przykładu Jacka to nijak on ma się do życia.
Niedość że sam przykład z kosmosu wzięty (czy follow-up czyjś o pliku
readme... no killer ficzer) to jeszcze promujący technologię
podwyższającą barierę wejścia.
Korzystałem z 3 głównych rozproszonych systemów kontroli wersji i a
wcześniej z 2 scentralizowanych i na początek .hg zdecydowanie
łatwiejszy jest niż Git.

Konto na BB miałem przed githubowym i mi się tam podobało. Hmm, może
nawet moje przymiarki do systemu zarządzania knferencją nawet tam mam?
Aż poszukam :)

BTW Michał: dostałeś ode mnie na priv @? Pytam nie z niecierpliwości,
tylko Opera mnie po wysłaniu posta/maila na grupie nie przekierowuje
dalej i nie wiem czy poszło

On Dec 20, 3:02 pm, Tomasz Bujok <tom.bu...@gmail.com> wrote:
> [...]
> poruszyl temat "progu wejscia", podajac moze nie najlepszy przyklad
> edycji z www - jednak to nie by o chyba kwintesencja jego wypowiedzi...

Michał Gruca

Dec 20, 2011, 5:41:11 PM12/20/11
to Warszawa Java User Group (Warszawa JUG)
Ja za.
nie wiem czy pamiętasz naszą rozmowę z 33degree. Mój plan w sumie
dalej może być aktualny, tylko w czasie się odwlókł z kilku powodów. W
sumie to z wielu większych i nagłych zmian w życiu :)
Ale soft do zarządzania konferencją, taki ogólnodostępny, dalej
chętnie bym tworzył/współtworzył :)

On Dec 20, 3:10 pm, Grzegorz Duda <grzegorz.d...@gmail.com> wrote:
> [...]
> przyszłym roku nie mielibyśmy fajnego narzędzia, który spełniałby wszystkie

Tomasz Szymański

Dec 21, 2011, 12:52:41 AM12/21/11
to warsza...@googlegroups.com
To był żarcik niewinny ;-)

Ale ale - w maju będę dalej w afryce, ale może taką prezentację jak prowadzimy projekty "the softłer mil łej" mógłbym zrobić... tylko nie wiem czy grupa odpowiednia ;-)

T.

--
Wiadomość z grupy Warszawa Java User Group (Warszawa JUG).
Więcej informacji na stronie http://groups.google.com/group/warszawa-jug?hl=pl
Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony domowej http://warszawa.jug.pl

Tomasz Bujok

Dec 21, 2011, 3:15:16 AM12/21/11
to warsza...@googlegroups.com
On 20/12/2011 4:28 PM, Michal Margiel wrote:
> Ko�cz�c (przynajmniej mam nadziej�) temat "rozproszony system kontroli
> wersji VS SVN" chcia�bym zaznaczy�, ze ja nigdzie nie napisa�em, �e ten
> pierwszy jest BE (w sumie to nawet nie wiem sk�d ta dyskusja i mail
> Tomka wyliczaj�cy zalety). jest super-fajny, ale SVN te� nie jest wcale
> beznadziejny.

Napisales wczesniej, ze "je�li mia�bym przej�� na inny system to musz�
mieďż˝ ku temu jakieďż˝ argumenty" -> no to napisalem te argumenty :)

Zgadzam sie ze SVN jest cool, ale pracujac z git'em nie mysle o rzeczach
o ktorych musialem myslec kiedy dzialalem z SVN'em. Niby mala rzecz, a
cieszy. Wiem, ze zmiana nazwy klasy to nie jest najczestszy przypadek,
ale sposob w jaki git sobie z tym radzi jest znakomity - no a jesli
chcesz pozostawic po sobie "Clean Code" no i jako prawi ta ksiazka, za
kazdym razem zostawic kod czytelniejszy i lepszy od tego ktory wlasnie
ogladasz, to nie mozesz sie bac, ze jak cos zmienisz to wszystkim sie
update-commit rozchrzani, bo ty zdecydowales sie na "egzotyczna" zmiane.

Pozdro,
Tomek

Jacek Laskowski

Dec 21, 2011, 6:56:15 AM12/21/11