Redemption

1 view

Richard Philips

to Volwassen Schakers te Landegem
De schaakpuzzel kwam uit het boek "The Chess Mysteries of the Arabian Knights" geschreven door de vooraanstaande Amerikaanse filosoof Raymond M. Smullyan.
Smullyan schreef diverse boeken over logica en kruidde deze graag met schaakpuzzels.

cover.jpg

Ik heb de indruk dat een aantal van de leerlingen het wat moeilijk hebben met het niet-vinden van de oplossing.

Daarom een mogelijkheid tot eerherstel:

In de volgende 2-stappen puzzel kan Wit - aan zet - de zwarte koning mat zetten in 2 zetten.

Ik heb zo het gevoel dat deze nieuwe puzzel mijn reputatie geen goed gaat doen ...
(of misschien juist wel :-)

matein2.png