Maltz Paste i poslastice za macke

937 views
Skip to first unread message

lahesa

unread,
Dec 26, 2012, 10:07:27 AM12/26/12
to volim...@googlegroups.com
Dajete li vasim mackama paste za izbacivanje dlaka?
Mom macku nisam davala neko vreme pastu i danas je dva puta povracao. Inace dobro jede, igra se, stolica je dobra, pa mislim da je povracanjem pokusao da izbaci dlake nakupljene u zeljudcu. Sacekacu da vidim kako ce mu dalje biti.
Zbunjivao me je sadrzaj paste, ima puno secera. U hrani koju sam neko vreme koristila, Royal Canin Indor navodno je bilo supatanci koje pospesuju izbacivanje dlake, a u ovoj koju sad korisim RC Sterilised, ne pominje se nista.

Sadrzaj paste koju trenutno imam je: (Dr. Alder's koja je medju najeftinijima, skuplje su verovatno kvalitetnije):
Sadrzaj: ekstrakt slada (min 60%), ulja i masnoce, dekstroza, EU dozvoljeni aditivi (kalijum sorbat, limunska kiselina)
Analiticki sastav: sirove masti 30%, sirovi proteini 5%, sirov pepeo 2%, sirova vlakna 0.2%, kalcijum 0.5%, fosfor 0.5%
U 1kg dodano je: taurin 3000mg/kg
Preporucene dnevne kolicine: 2-3g (4-6cm paste)

Macak ovu pastu obozava, smem li da nastavim da mu dajem dnevno kolicinu koja je propisana? Ili da mu kupujem travu? Ima seme koje moze da se kupi u plasticnim posudama, pa se samo zaliva i traje par nedelja.

I drugo pitanje je u vezi poslastica. Koliko sam gledala sastav, kupila sam par puta Tomi stapice, ne pise precizno koliko secera ima, samo je napomenuto da ga ima. I uopste nigde ne pise precizno sastav ni koja se kolicina stapica dnevno preporucuje, pa izbegavam da kupujem, mada ih macak opet obozava. Koje poslastice mogu da mu kupujem?

mari.mari

unread,
Dec 26, 2012, 11:48:33 AM12/26/12
to volim...@googlegroups.com
Ja mom macku uglavnom dajem pastu leti, jer se tad vise linja i desilo mi se da je 2x povracao...Sada mu povremeno dajem, ali mislim da nema potrebe ni to jer u Royal Caninu ima supstanci koje izbacuju dlaku.,...A inace leti mu dajem Gimpet malt pastu, jer travu nece da jede...Druge paste nisam probala, ova mi je preporucena kao najkvalitetnija, a i nije nesto skupa.
Sto se tice slatkisa, dajem mu vitakraft i dreamies, kao najbolje, bez aditiva...Znam da i whiskas ima poslastice,ali s obzirom na njihov kvalitet hrane, nisam ni gledala sastav poslastica..isto vazi i za Tomi..
Postoje i Gimpet slatkisi, ali njih nece da jede, tako da mu jedino dajem njihove krekere za ciscenje zuba i njihov puding, jogurt i mleko za odrasle macke kao poslasticu.
Pozdrav!

lahesa

unread,
Dec 26, 2012, 12:15:43 PM12/26/12
to volim...@googlegroups.com
Kupovala sam jos jednu pastu, ali sam zaboravila kako se zove, prepoznajem pakovanje. Veterinarka u Pet centru mi je rekla da je Dr. Adler's jeftina, ali da nije losa i da se dlake izbacuju kroz stoloicu, sto valjda nije slucaj sa svim pastama. A davala sam macku svakodnevno, dok se nisam zapitala koliko je zdravo toliko davati. Ipak je u pitanju kratkodlaka macka, domaca evropska. :)
A Tomi je jedina poslastica koju imaju u pet shopu koji mi je najblizi. U Pet centru sam vidjala Sanal i Trixie, isto diskutabilnog kvaliteta, njih nije hteo ni da okusi. Inace se u Pet centru slabo snalazim, nemam koga tamo da pitam, pa se vrtim po pola sata u krug i opet ne nadjem sta mi treba. x)) Mislim da sam vidjala i Brit poslastice. Bas cu da probam da nadjem i pastu i poslastice proizvodjaca koje ti kupujes.
Hvlala na preporukama!

mari.mari

unread,
Dec 26, 2012, 12:58:39 PM12/26/12
to volim...@googlegroups.com
Pa da, kvalitet je diskutabilan...Kod nas mozes da nadjes jedino te Brit poslastice koje su superpremijum i nekoliko vrsta gimpetovih....Ja ostalo narucujem iz hrvatske i nemacke...
A i sa gimpet malt pastom se dlake izbacuju preko stolice..I ne moras da dajes svaki dan,  s obzirom da je macka kratkodlaka, a i zimi se ne linjaju puno, tako da, ako mu\joj dajes royal canin, mislim da nema potrebe tako cesto da dajes pastu.
Pozz!

lahesa

unread,
Dec 26, 2012, 1:31:58 PM12/26/12
to volim...@googlegroups.com
Aha, pa nista onda, x)) kupovacu ovo sto mi je dostupno, Brit i Gimpet, pa cu videti da li ce se macku svideti. 
A sad bas gledam opet ovo pakovanje RC Sterilised, nigde se ne spominje da pomaze pri izbacivanju dlaka. Kaze, smanjuje rizik od gojaznosti zahvaljujuci umerenom nivou masti, ima visok nivo proteina i odrzava urinarni sistem zdravim. Jedino da kombinujem sa jos nekim pakovanjem gde je naglaseno da ima efekta izbacivanja dlaka...
Hvala jos jednom! ;)

mari.mari

unread,
Dec 26, 2012, 2:19:42 PM12/26/12
to volim...@googlegroups.com
Hm, pa ne bih znala, ja mom macku mesam royal canin sterilised, pa onaj veterinarski royal canin za kastrirane muzjake, zbog mokracnih kanala, pa mu stavljam i royal c indoor, i hills nature's best, ima verovatno i trainera, i animonda za kastrate i pro plan za kastrate i house cat...sve i svasta :) ali uglavnom nema problema sa povracanjem dlaka, sem leti ga nekad uhvati kad se bas linja...
Mada nemojte macka navikavati na poslastice, bolje mu tu i tamo sipajte malo jogurta, kiselog mleka ili pavlake da se zasladi ili mu kupite gimpetovu vitaminsku pastu...to vam je sigurnije kad ovde vec nema da se kupi kvalitetnih slatkisa, no probajte gimpet i taj brit, mozda mu se svidi...uglavnom, kada budete trazili poslastice, gledajte da na ambalazi pise superpremium

lahesa

unread,
Dec 26, 2012, 2:41:34 PM12/26/12
to volim...@googlegroups.com
Meni nije palo na pamet da kombinujem, za ovaj veterinarski RC za kastrirane muzjake nisam ni znala da postoji.
Jogurt i kiselo mleko ne jede, a i pavlaku bas slabo. 
A poslastica sto se tice, mislila sam da probam da ga ucim trikovima, mada znam da od toga nema nista, x) ali svejedno, malo se zezam sa mackom. x)) 
Ali nisam smela mnogo da se salim sa poslasticama koji nemaju ni specifikaciju sastojaka, a kamoli sta drugo.
A malo i u vaspitne mere, kao kad je dobar nagradim ga, mada i od toga nema nista, kad smatra da na sve ionako polaze prava. :)

mari.mari

unread,
Dec 26, 2012, 4:32:13 PM12/26/12
to volim...@googlegroups.com
Tu ste u pravu :) Ja mog uvek pocastim kad mi dozvoli da ga ocesljam, isecem nokte ili kad se izigra :) A sto se tice trikova, tu srecno :D Ja sam mog samo naucila da stoji kao merkat na dve noge kada ceka poslastice haha :D
Mada opet, dobro ste postupili kada ste pitali...kakve sve gluposti citam da ljudi daju mackama, boze me sacuvaj...
A da, sto se tice ovog veterinarskog RC, to vam se prodaje na 1.5kg ja mislim, i ako idet eu pet centar to mozete uzeti, tamo skroz na kraju kod veterinara, a jednostavno mozete kupiti i od svog veterinara..Postoji i Hills, ali moj ga ne jede, pa ga ne  kupujem...Mislim, nije nesto lud ni za ovim, ali opet je dobro za ocuvanje urinarnog trakta...Sad, posto mu mesam te ggranule sa ostalim, skuvam mu caj od brusnice jednom mesecno, za svaki slucaj da se sve procisti.

lahesa

unread,
Dec 26, 2012, 6:02:11 PM12/26/12
to volim...@googlegroups.com
Svaka cast za vasu macu, to kada se izdize kao merkat je preslatko. :) 
A sto se secenja noktiju tice, meni bi sad bas znacilo da ima manje kandze. Ali opet nisam sigurna da sad to smem da radim. 
Pustala sam ga napolje ranije, tad nisam smela ni slucajno da mu secem nokte. A sad je vec navikao da se svuda po stanu penje i bojim se da bi bez kandzi mogao ozbiljno da se povredi. Ili da ce mu biti ograniceno kretanje u odnosu na ono na sta je vec navikao.
Sad i nije toliki problem, ali je u planu prosirenje porodice. Kako cemo funkcionisati uopste mi nije jasno, i zbog bebe, a i zbog macke.
Macke bas i ne vole malu decu, sa razlogom... :) 

lahesa

unread,
Dec 26, 2012, 6:03:51 PM12/26/12
to volim...@googlegroups.com
A da li sam samo dobro razumela? Caj od brusnice je dobar jedno mesecno za ciscenje urinarnog sistema?

Деда Жика

unread,
Dec 27, 2012, 3:16:55 AM12/27/12
to volim...@googlegroups.com
Радује ме када видим да се размењују искуства па нећу да вам се много мешам у преписку, али осећам потребу да прокоментаришем две ствари.

Сва средства за елиминисање длака своде се на присуство масноће у њима. Ако ти се не троши пуно новца на такве ствари (јер те пасте обично коштају 20 пута више него што вреде), можеш да пробаш са давањем мало маслаца. Можда је још бољи маргарин, јер се састоји искључиво од полинезасићених масних киселина, које месоједи скоро уопште не варе. Дакле, несварена масноћа из маргарина ће да замасти и протера длаке из желуца и горњег дела црева, не мешајући се много у дијету.

Нисам сигуран да ће мацан да се одушеви чајем. Маце, обично, не воле чајеве. Осим тога, да би чај имао лековито дејство треба попити доста велику количину (замисли мацу која се налива чајем), зато што је корисна супстанца у врло малој концентрацији. Ефикасније је да мацану дајеш капсуле са екстрактом бруснице. Верујем да их има по апотекама, производи их "Иванчић и синови". На врло лепом и корисном сајту http://www.catsofaustralia.com, Др Jean Hofve у тексту о уринарним проблемима мачака каже да су капсуле бруснице веома безбедне код дуготрајног давања. Уопште не мораш да се ограничиш на давање једном месечно. На сајту http://www.ehow.com (и многим другим) може да се прочита као је препоручена дневна доза екстракта бруснице за мачку 250 mg (Иванчићеве капсуле садрже 200 mg екстракта). Наравно, доза се односи на мачке просечне величине (око 4,5 kg) и на стање акутне болести. Код тебе се ради о превенцији, зато можеш да дајеш ређе, рецимо једном у 3-5 дана.

mari.mari

unread,
Dec 27, 2012, 9:16:50 AM12/27/12
to volim...@googlegroups.com
Da, verovali ili ne, moj macan hoce caj od brusnice..Verovatno mu je zanimljivo da pije , jer sam mu kupila onaj "vodokotlic", ne znam ni kako da nazovem, sto voda non stop kruzi i curi kao iz cesme..
Uglavnom, dajem mu i vodu Odmenjsku, koja je bas za urinarni trakt...bas sam cepidlaka, ali radim sve samo da mu tu ne dodje do zapaljenja, jer je uzasno probirljiv i ne znam kako bi reagovao da mora da jede jednu vrstu hrane posle ceo zivot.
Al sta cu kad je razmazenko <3

Деда Жика

unread,
Dec 27, 2012, 12:43:38 PM12/27/12
to volim...@googlegroups.com
Благо теби када хоће да пије чај. Само треба да видиш како маце мрзе све што има леп (за наше појмове) укус, па да схватиш колико је твој мацан необичан. Можда је то због тог "водокотлића". Појма немам о чему причаш, али много би ми значило да нађем нешто такво. Имам мацу која обожава да пије воду директно са чесме, али наша чесмовача није најздравија (нитрити) па јој то више не омогућавам. Ја мојима већ годинама дајем Пролом воду. Вероватно знаш да сада већина произвођача закишељава храну додавањем DL-метионина (RC сигурно то ради и тиме се хвали на сав глас), да би спречили стварање струвита. Пошто кисели урин погодује стварању калцијум-оксалатног камена (за који мислим да је гори од струвита), закључио сам да је добро поништити киселост хране високим pH фактором Пролом воде (декларисано pH 8,5 - 8,7).

Ако мислиш да би после запаљења морао да једе једну исту храну целог живота (вероватно мислиш на неку храну за подршку уринарном систему) не брини. То није тачно, ма шта произвођаћи тврдили о чаробним својствима својих специјалних (т.зв. ветеринарских) врста хране.

lahesa

unread,
Dec 27, 2012, 12:46:36 PM12/27/12
to volim...@googlegroups.com
I moj macak hoce cajeve da pije. Skuvala sam bila sebi i kad je dosao da onjusi solju, bila sam sigurna da nece ni da pomisli da lizne, kad ono bez problema. :)
Ne kuvam mu, jer ne znam koje cajeve sme da pije. Mogu caj od brusnice da probam, ako su te tablete velike. Muka je i sa manjm tabletama da mu se da, a sa velikim je vec postalo nemoguce. Jedino da ih sameljem pa spricem da pokusam. Ili u komad hrane, iako to do sad nije upalilio. Oseti miris hemije, mada te sa ekstratom brusnice mozda imaju za macku prihvatljiviji miris.
Moze Prolom voda da mu se daje isto povremeno, ja prvi put cujem za Odmenjsu. Ima li je na nasem trzistu?

lahesa

unread,
Dec 27, 2012, 12:50:05 PM12/27/12
to volim...@googlegroups.com
Da, promakao mi je tokom pisanja vas post...  :) Znaci moze Prolom voda i to svakodnevno?

mari.mari

unread,
Dec 27, 2012, 1:13:36 PM12/27/12
to volim...@googlegroups.com
Evo, to je nesto slicno ovome: http://www.youtube.com/watch?v=1L5kCi5aOVw
Imala sam problem da je macak stalno trazio da mu pustam vodu sa cesme da pije...S obzirom da mu ne dajem, trazila sam resenje, ima li nesto tako da se kupi, da bi se on vise hidrirao...I sad sa ovom "pojilicom" zaista pije vise vode...No, mogla bih da probam i prolom vodu da vidim da li bi to hteo da pije, s obzirom da rosu i odmenjsku najvise voli

Деда Жика

unread,
Dec 27, 2012, 4:00:36 PM12/27/12
to volim...@googlegroups.com
Нису таблете, већ капсуле са екстрактом. Људи пишу да прах помешају са храном (претпостављам конзервираном) и да њихове мачке то радо једу.

Одмењске воде има, наравно. Мој син је узимао балоне (за онај "водени" апарат), имао је проблем са песком у бубрегу, кажу да је за то добра. Но, сада је овде више нема у таквом паковању, има само у флашама.

Пролом може свакодневно, вода као свака друга, осим повећаног pH фактора. Препоручује се за бубрежне болеснике, јер њима одговара вода са високим pH фактором. Имај у виду да ће да поништи ефекат закишељавања урина помоћу хране (ако уопште користиш такву), па ти одлучи да ли ти је то корисно. Ако не користиш ту храну онда ће урин, теоретски, да им буде мање кисео него што је то нормално, а то погодује стварању струвита.

Деда Жика

unread,
Dec 27, 2012, 4:04:58 PM12/27/12
to volim...@googlegroups.com
Већ сам написао Лахеси коментар о Пролом води. Моји Росу једва да су пили (а и мени је бљутава, сувише је чиста, без примеса, скоро као дестилована). Када сам прешао на Пролом нисам могао да верујем - потрошња воде се готово удвостручила.

mari.mari

unread,
Dec 27, 2012, 4:19:47 PM12/27/12
to volim...@googlegroups.com
Dobro ste mi rekli za prolom, ja sam se plasila da nije previse jaka za macke

lahesa

unread,
Dec 27, 2012, 8:32:06 PM12/27/12
to volim...@googlegroups.com

Ja tek nazirem koliko nemam pojma oko elementarnih stvari vezano za macke. Nije mi palo na pamet da vodim racuna i o kiselosti i alkalnosti hrane za macke. Na ovom pakovanju RC ne vidim da pise ph factor, ali sad se secam da sam na nekim pakovanjima vidjala, ali nisam znala cemu ta informacija sluzi.

Inace uopste ne koristim svakodnevno flasiranu vodu, zbog niza pitanja koja dovode u pitanje njen kvalitet, pa nikako ne vererujem da je zdravija od cesmovace. Osim u terapeutske svrhe ili povremeno. Nisam sigurna da li se radi o dezinformacijama, to nije uopste iskljuceno, pa ako znate vise od mene, ja cu takstativno ispisati moje dileme, a vi odgovorite kratko da li je u pitanju glupost ili ne.

  1.            Ekoloski aspekt- ja se tu ne bih zadrzava mnogo, nemam razvijenu ekolosku svest, pa necu ni pricati o otpadu i efektu zelene baste, bilo bi licemerno sa moje strane.
  2.           Kod nas, a verovatno ne samo kod nas, najcesce koriscena plastika za boce je PET (polyethylene terephetalate). Na svakoj flasi, na nalepnici moze da se vidi oznaka, trouglic ispod koga pise PET. Nevolja sa tom plastikom  je sto pri maloj promeni temperature od svega nekoliko stepeni, ona ispusta kancerogene sastojke, kao i sastojke koji nagativo uticu na rad hormona. A o tome da se pazi pri transportu i skladistenju vode, o tome nema govora. Tu se radi o desetinama stepeni, 30-40-50 stepeni.
  3.           Sto se kontrole sastava tice, tu se lopta prebacuje sa sektora na sektor, tako da sastav koji pise na deklaraciji niko ne kontrolise. Zdravstvenu ispravnost kontrolise Ministarstvo zdravlja, za sastav ostaje da im verujemo na rec. (Sto se Prolom vode tice, na vise mesta sam cula da sa njom nema greske, odlicnog je kvaliteta. Kazu da je i Rosa dobra, mada ima malo opor ukus.).
  4.          Zabluda je da se flasirana voda ne kvari. Na ambalazi se nalazi rok upotrebe, ali proizvodjaci garantuju ispravnost svega 12 sati nakon pakovanja.   

        I citav niz drugih pitanja, koje ovde nisu uopste vazne, jer se ne ticu uopste vode koju ste preporucili.

  1.              Sto se Prolom vode tice, cesto se cuje da je ne treba konzumirati duzi vremenski period, navodno je losa za kosti i zube. A argument koji se poteze je da kada se preporucuje za razbijanje kamena u bubregu, onda sigurno deluje nepovolnjo na kosti i zube, ispira kalcijum. Na zvanicnom sajtu Prolom vode napominju da ne postoji vremensko ogranicenje u konzumaciji, preporucuje se i trudnicama i deci. Sad ja ne znam koji je mehanizam delovanja ove vode na kamen, tu verovatno ulogu ima alkalnost vode koji ispira odredjene minerale iz kamena nastalog u kiseloj sredini, otkud znam??? Pa otud i moja dilema znajuci koliko je kalcijum bitan za macke....

Деда Жика

unread,
Dec 28, 2012, 3:15:23 AM12/28/12
to volim...@googlegroups.com
Ниси ни могла да водиш рачуна о киселости и алкалности хране за мачке, јер то нико не декларише, нити је значајно. Овде причамо о киселости мачјег урина, која потиче од хране. У ту сврху се обично користи поменути DL-метионин (амино киселина). Е, то је већ оно што се декларише, као што се декларише и pH вредност урина која се добија од те хране. RC то свакако декларише, можда не на сваком паковању, али у брошурама обавезно. Није нужно да сама храна буде кисела, да би произвела кисели урин.

Флаширана вода, ако је контролисана, јесте здравија од чесмоваче. Наравно, не сваке чесмоваче, али чесмовача у мом граду скоро редовно има садржај нитрита на самој горњој граници дозвољене вредности, или чак и преко ње. Ту се обавезно намеће питање колико је та горња граница поштено одређена. Можда су, у ствари, већ и оне вредности блиске тој граници погубно високе (или су добри налази лажни), али политика је увек јача од медицине. Све време треба да имамо у виду да наше живуљке могу да издрже много мање од нас. Када би човек био исто толико осетљив, не би нас било преко 7 милијарди на овој напаћеној планети. Дакле, код мене нема алтернативе - морам да користим флаширану воду, остаје једино питање избора. Да кренем сада редом по твојим тачкама.

1.  За еколошки аспект си у праву. Чак и када бисмо сви ми, обични смртници, учинили све за здравље ове планете, то би било ништавно према штети коју праве мултинационалне компаније у власништву најграмзивијих људи на планети (да се разумемо, сваки човек, поготову бели човек, је по својој природи грамзив. Изузеци су толико малобројни да су занемарљиви).

2.  Стварно не знам готово ништа о амбалажи. То је нешто на шта немам утицај, па што да се оптерећујем још и тим. Када би постојао избор између више врста амбалаже, онда би имало смисла проучити их.

3.  Генерално, не верујем ничему што је, или треба да буде, под контролом власти ове земље. Све лопов до лопова, све багра ... Пролом воду, колико се сећам (јер флашу не загледам, то сам радио када ми је први пут била у рукама) контролише некакав институт из Београда. Да ли је тај институт самосталан, или је под контролом (најдражег) министарства здравља, ја не знам, нити је то од значаја. Увек можеш да се претплатиш на налаз какав ти одговара, само треба да знаш коме дати паре. Никада ова земља неће стварно да буде у Европи, нама више приличи да будемо на неком астероиду који "тумара" по свемиру.

Роса је ванредно чиста вода, дефинитивно без примеса што је препознатљиво по (за мене језиво) бљутавом укусу, карактеристичном за дестилисану воду. Нажалост, ни мојим мачкама се није допадала.

Ја ћу овде да парафразирам мишљење једног америчког ветеринара изречено о нечем другом, и рећи ћу да је најбоље давати воду коју мачке воле да пију, наравно ако постоји оправдана претпоставка да та вода није нипошто штетна за њих. Да ли је то Одмењска, Роса или нека трећа, није битно.

4.  Сваки прехрамбени производ, напитак, лек... мора да има декларисан рок употребе. Такав је закон. Код многих производа то је контрапродуктивно, јер се бацају производи који су савршено употребљиви. Тиме се ствара још више отпада, уз непотребно трошење ионако осакаћених природних ресурса. Некада су постојале конзерве хране, са декларацијом трајни производ. Веруј, стварно су биле трајне, неке сам лично користио петнаестак година после датума производње. Укус добар, а остао сам и здрав. Сада тога више нема. Зашто? Па, народ треба што више да баца, да би поново куповао. Тако ће она господа поменута у 1. тачки да буду још богатија. Нисам никада ни на једној води видео разлог због кога би је требало сматрати бајатом. У добро затвореној флаши, заклоњена од светла, чак и чесмовача може да проведе пар година без битних промена. Проверио сам!

1. (други пут) Пролом вода не служи за разбијање камена у бубрегу. Ко то тврди, или нема појма о медицини и физиологији, или је луд. Према томе, због те своје (непостојеће) особине не може да буде штетна ни за кости и зубе. Напротив, пре ће да буде корисна за зубе и кости, него што ће да им штети. Ево мале поуке.

Крвна плазма мора да буде благо алкална (негде до pH 7,5). Ако није алкална, већ кисела (pH мањи од 7), то стање се назива метаболички ацидозис (киселост) и доводи до многих битних поремећаја у организму, поједини извори га чак доводе у везу и са повећаном могућношћу настанка канцера. Наравно, природа има механизме за решавање проблема. Када се јави овај поремећај, бубрези (кроз које прође сва крв из организма, због филтрирања отпада, па савршено "знају" каква је та крв) шаљу сигнал. На овај сигнал реагује хипофиза, жлезда која (уз хипоталамус) има највећу улогу у контроли и регулисању свих процеса у организму. По "налогу" хипофизе, паратироидне жлезде почињу појачано да луче свој хормон (PTH), под чијим утицајем (уз многе друге активности) се активирају ћелије познате као остеокласти. Оне се налазе у костима и задатак им је да разграђују коштано ткиво, чиме се из костију ослобађају калцијум и магнезијум (и фосфор, али он овде нема улогу), који поправљају pH фактор крвне палзме, чинећи је алкалном. Тешко је претпоставити да ће Пролом вода, алкална каква јесте, својим уласком у крвоток да доведе до метаболичког ацодозиса, зар не? Дакле, ништа од погубног деловања на кости и зубе.

Можда сам нешто пропустио, има доста питања а одговори на њих су обимни. Ако је тако, слободно тражи допуну.

lahesa

unread,
Dec 28, 2012, 7:25:54 AM12/28/12
to volim...@googlegroups.com
Hvala vam Deda Ziko na opseznom odgovoru i pojasnjenjima.
U pravu ste za plasticu ambalazu. Izbor ako bi i postojao, kao sto je upotreba iskljucivo kvalitetnije plastike ili staklenih flasa, to bi uticalo i na konacnu cenu proizvoda, sto kod nas uopste nije zanemarljiv faktor. Ali svakako treba paziti i ne kupovati u onim radnjama gde flase drze spakovane isped prodavnice, kao sto sam vidjala. I ne raditi niposto ono sto sam ja radila, jos toplu hranu staviti u plasticnu ambalazu, pa u frizider. :) Kako vlada prava invazija kancerogenih bolesti, mozemo povesti racuna i o tim banalnim stvarima, iako znam da nam to nece puno pomoci.

Jednio sto mi je ostalo do kraja nejasno je to sto kazete da Prolom voda ne sluzi razbijanju kamena. Evo sta kazu na zvanicnom sajtu:

Kod bolesti bubrega i mokraćnih organa Prolom voda posebno pomaže u lećenju:
hronične infekcije bubrega i mokraćnih puteva,
kamenac u bubregu i mokraćnim putevima,
stanja nakon hiruških intervencija na urinarnom traktu,
benigna oboljenja prostate.

Zbog jedinstvenog mineralnog i hemijskog sastava prirodna mineralna Prolom voda veoma povoljno utiče na bubrege.

Zbog niske mineralizacije brzo se eliminiše iz organizma, deluje kao izuzetno dobar prirodni diuretik. Povećanje diureze koristi se kod kamena svih sastava, jer se u urinu smanjuje koncentracija soli od kojih je formiran kamen. Specifična težina 1,000532 obezbeđuje smanjenje specifične težine mokraće što je bitno u lečenju kalkuloze.

Zahvaljujući mikroelementu silicijumu iz Prolom vode smanjuje se kamen u bubregu i pospešuje se njegovo izbacivanje, olakšava se bolno mokrenje, sprečava zadržavanje mokraće.

Prolom voda povećava diurezu bez promene sadrzaja elektrolita. Štiti tkivo mokraćnog sistema od oblaganja raspadnim produktima od urina, sprečavajući nastanak kamenca.

Prisustvo kamena i peska dovodi do mehaničkog ostećenja služnice urotrakta, meta silicijumska kiselina iz Prolom vode pospešuje epitelizaciju oštećenog tkiva i smanjuje veličinu solitarnih (pojedinašnih) cista bubrega, takođe smanjuje nivo uree i kreatinina u krvi.

Prolom voda deluje povoljno na krvne sudove u organizmu, pa i na krvne sudove bubrega čime se postiže poboljšanje opšteg stanja bubrega.


Dakle, ne moze da razbije, ali moze da smanji? Mada, ja sam pokusala da nadjem na googlu neka istrazivanja koji dovode u vezu vecu akumulaciju silicijuma i probleme sa kostima, (iako Prolom voda vazi za niskomineralizovanu i u tom smislu bezbednu, ali aj ako se pretera sa hranom koja sadrzi silicijum i vodom, ako je to uopste moguce?!) i nista. Mozda samo u nekim okolnostima: 

Chronic haemodialysis patients are potentially at risk from the accumulation of silicon (). The high silicon levels of these patients have been associated with nephropathy, neuropathy, chest disease, bone diseases and liver disease ().

However for much of the population with normal renal function the normal intake of dietary silicon from foods and water has not been associated with any known toxicity (). There are no known symptoms or diseases of silicon excess or deficiency in humans.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2658806/


Деда Жика

unread,
Apr 21, 2014, 2:58:16 PM4/21/14
to
Како би ти рекламирала свој производ? Ако би написала истину, нико не би био мотивисан да га купује. Зато треба мало зачинити. Не знам како би иједна вода могла да помаже у лечењу хроничне инфекције. Није то антибиотик, па да уништи бактерије. Не само да није антибиотик, Пролом вода не садржи ни једну супстанцу која има антибиотичка својства. Што се тиче бубрежног камена, то је област са толико непознаница, да ни највећи стручњаци нису начисто зашто, у којим то посебним условима, камен настаје. Имам колегу који је већ два пута оперисан зато што му је маса камења у бубрегу потпуно блокирала рад истог. "Лече" га највећи стручњаци које има ова земља, био је и у Аустрији. Нико нема појма шта се са њим догађа, зато је реч лече под знацима навода. Како би лепо било када би Пролом вода радила то што о њој кажу власници извора. Нико више не би имао уринарни камен. "Помаже у лечењу стања након хируршких интервенција на уринарном тракту"! Која су то "стања после хируршких интервенција", која вода може да "лечи"? Резови, ране? Како то вода помаже у зарастању? Лепо је веровати у бајке, Бога и анђеле, јер онда све изгледа могуће, али ја то не могу. Када би ми објаснили (ако могу) како, чиме то вода Пролом делује, онда бих веровао у ту њихову причу. Овако, то је само још једна бајка. Исто је са диурезом. Изазивање диурезе без поремећаја стања електролита у крви је чиста, гнусна лаж. Ако ниједан други електролит, калијум се сигурно прекомерно излучује током диурезе и долази до хипокалемије. Уосталом, зашто би диуреза (појачано лучење урина) требало да се сматра нечим корисним? Смањивање урее и креатинина у крви би значило да под дејством Пролом воде бубрези раде нормално! Коме је још потребна хемодијализа, када имамо Пролом воду? Дакле, не верујем у те приче, а и не занима ме шта причају. Помислих само, ако је све то тачно, како да се ни једна здравствена институција не заинтересује, па да обави контролисану студију о деловању Пролом воде? Сигурно би се нашли спонзори, а и добровољци који би учествовали у томе. Сетимо се само колико људи (и мачака) изгуби живот због проблема са бубрезима. Пролом вода би била спас и светско чудо.

Немој да губиш време на овакве ствари. Има много тога што ће више да користи твојој маци, па усмери енергију и време за истраживање на то.

Ако има словних грешака, то је стога што пишем у цајтноту, те се извињавам.

lahesa

unread,
Dec 28, 2012, 9:00:42 AM12/28/12
to volim...@googlegroups.com
Istina, ne razlikujem bitno od nebitnog. :) Naplasila sam se da bi macak mogao da ima problema sa urinarnim sistemom, posle kastracije narocito i sad se stvarno bavim glupostima.
Ali tako je inace kad malo znas, onda ne znas odakle da krenes. 
Hvala Vam jos jednom!

Деда Жика

unread,
Dec 28, 2012, 10:20:02 AM12/28/12
to volim...@googlegroups.com
У почетку свако зна мало. Немој да те то оптерећује. Битно је да имаш жељу и вољу да сазнаш. Нема небитних ствари, према томе не бавиш се глупостима. Можда си само мало више енергије и времена утрошила на неке ствари, на уштрб нечег другог.

Не бој се толико да ће мачак да има уринарне проблеме зато што је кастриран. Тачно је да су такви у ризичној групи, али апсолутно правило не постоји. Труди се само да му дајеш храну реномираног произвођача, са контролисаним садржајем магнезијума (не више од 0,09%) и нека пије што више воде. Пилећа супица, несољена, даје добре резултате, радо је пију. Као што сам већ рекао, најбоља је она вода коју мачке радо пију. Понекад воле да пију млеко (нађи оно без лактозе), може чак и разблажено водом. Уосталом циљ је да пије што више воде, укус млека је само стимуланс.

Verica Markovic

unread,
Mar 20, 2018, 7:21:47 PM3/20/18
to Мачке - Mačke
Nadam se da će mi neko pomoći sa konkretnim odgovorom.
Imam dva kastrirana mačka, starosti dve godine. Jedna maca, Srećko već duže vreme veoma gubi dlaku, dok druga ne. Mislim da to nije normalno. 
Srećom, njihovo kretanje se svodi da nase dvorište i baštu, ali su uglavnom kućne mace i najviše vremena provode u kući. 
Iz istog su legla, vesele i predobre mace, slične težine iako se to izgledom tako ne čini. 
Živim u sredini kojoj zdravlje maca nije važno, a pošto sam korisnica invalidskih kolica, naša veterinarska ambulanta mi nije pristupačna.
Da li je neko imao slično iskustvo i kako svom Srećkiću da pomognem? Prosto, znam da nešto nije u redu sa njim. Dlaka nema onaj sjaj kao inače što ima. I da, nekoliko puta sam na svom krevetu videla da mu otpadne brk?. Da li i to ima neke veze sa ovim prekomernim linjanjem?
I molim vas, možete li mi reći koja je mačija hrana najkvalitetnija za njih? A i koju mi pastu preporučujete za izbacivanje dlaka?
Unapred, beskrajno HVALA svima! Sa nestrpljenjem očekujem vaš savet!

Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages