Ontbrekende velden in de handleidingen

Jan Jaap de Groot

to RDW Open Data
Beste RDW,

Op 7 oktober werd aangekondigd dat "binnenkort" nieuwe gegevens werden toegevoegd. In dit bericht werd niet duidelijk vermeld welke velden er precies toegevoegd gingen worden.

Zonder nieuwe aankondiging werden de nieuwe gegevens toegevoegd. Ik zou het prettig vinden als de nieuwe publicaties een losse aankondiging krijgen op het forum.

Voor de volgende velden kan ik geen documentatie vinden:

RDW Assen
`afstand_tot_volgende_as_voertuig`
`afstand_tot_volgende_as_voertuig_minimum`
`afstand_tot_volgende_as_voertuig_maximum`
`geremde_as_indicator`
`maximum_last_as_technisch_maximum`
`maximum_last_as_technisch_minimum`

RDW Brandstof
`uitlaatemissieniveau`
`opgegeven_maximum_snelheid`

RDW Voertuig
`breedte_voertuig_maximum`
`breedte_voertuig_minimum`
`datum_eerste_afgifte_nederland_dt`
`datum_eerste_toelating_dt`
`datum_tenaamstelling_dt`
`hoogte_voertuig_maximum`
`hoogte_voertuig_minimum`
`hoogte_voertuig`
`lengte_voertuig_maximum`
`lengte_voertuig_minimum`
`massa_bedrijfsklaar_maximaal`
`massa_bedrijfsklaar_minimaal`
`maximum_last_onder_de_vooras_sen_tezamen_koppeling`
`maximum_massa_technisch_maximaal`
`maximum_massa_technisch_minimaal`
`rupsonderstelconfiguratiecode`
`subcategorie_nederland`
`technisch_toelaatbaar_massa_koppelpunt`
`type_remsysteem_voertuig_code`
`verticale_belasting_koppelpunt_getrokken_voertuig`
`vervaldatum_apk_dt`
`vervaldatum_tachograaf_dt`
`wielbasis_voertuig_maximum`
`wielbasis_voertuig_minimum`
`zuinigheidsclassificatie`

De handleidingen zouden op het moment van publicatie geüpdate worden. Inmiddels zijn de gegevens meer dan een maand geleden gepubliceerd. Maar de handleidingen zijn nog niet geüpdate.

Graag kom ik meer te weten over de bovenstaande velden. Wat voor data kan ik verwachten?

Veel velden zijn als number gemarkeerd, maar lijken integers te zijn.

Veel velden lijken nog geen data te bevatten, wanneer kunnen we dit verwachten?

Voor hoogte zijn er 3 velden, voor breedte en lengte maar 2, waarom?

Met vriendelijke groet,

Jan Jaap

RDW

to RDW Open Data
Beste Jan Jaap,

De handleidingen zijn aangepast en worden binnenkort gepubliceerd.
De nieuwe technische gegevens hebben voornamelijk betrekking op de (land)bouwvoertuigen, deze gegevens zullen niet in alle gevallen zijn gevuld.

Met vriendelijke groet,
RDW Open Data Team