Programmeerfoutje?

Jack Schilder

to RDW Open Data
Ik deed een selectie in het bestand Terugroep_Actie_Status.
Ik zocht alle terugroepacties in 2018, 2019 en 2020.
Volgens de telling door RDW zouden er dan 1.630.753 records moeten zijn.
Daarna voegde ik toe dat ik alleen de eerste drie kolommen wilde zien.
Toen zouden er volgens de telling door RDW 1.630.875 records moeten zijn, oftewel 122 meer. Dit kan natuurlijk niet kloppen.
Ik heb van beide situaties een download gemaakt en geïmporteerd in MS Access.
Toen bleek het eerste bestand ook 1.630.875 records te bevatten.
Met andere woorden, in de eerste situatie wordt er niet goed geteld ...