Precisie voertuiglengte in RDW Open Data

Jim v H

to RDW Open Data
Hallo!

Ik zou graag willen weten wat de precise is van het voertuig 'lengte' veld van RDW Open Data. Is er daar iets over bekend? bijv. altijd tussen +/- 20 cm of standaardafwijking van 10 cm.

Groet,
Jim

Maxim Ivashkov

to RDW Open Data
ik vermoed dat die data van de fabrikant afkomstig is. ik zag nooit iemand het echt meten.
voor dezelfde auto merk/uitvoering kan het leeg zijn bij een auto en gevuld bij een andere. dit geld voor meer velden in de RDW data.
Ben ook benieuwd of RDW een toelichting kan geven.

Jasper Verweij

to RDW Open Data
Voertuigdimensies komen voort uit typegoedkeuringen die een fabrikant moet hebben om voertuigen in de Europese unie geregistreerd te krijgen.

In een typegoedkeuring worden qua dimensies een minimum waarde en maximum waarde geregistreerd. Veelal is dat gelijke waardes overigens.