over consistentie tussen BasisUitvoering (tgk) en GekentekendeVoertuigen

León Carpay

Jun 7, 2024, 7:34:58 AMJun 7
to RDW Open Data
hallo rdw (ea), ik ben bezig om de nieuwe tgk-sets te implementeren. Bij het uitzoeken van verschillen loop ik bij (bijvoorbeeld) kenteken VDV33Z aan dat ik deze niet terug kan vinden in de dataset BasisUitvoering. In de GekentekendeVoertuigen zijn de velden Typegoedkeuringsnummer, codevarianttgk en codeuitvoeringtgk (trits) gevuld met een betrouwbaar uitziende waarde.
Wat is de, mogelijke, reden dat ik deze trits niet kan terugvinden?
Het gaat om substantiele aantallen, ongeveer 10K van 457K bij het uitvoeren van de onderstaande check.

drop table if exists #gv;
select distinct gv.Typegoedkeuringsnummer, gv.Variant, gv.Uitvoering
into #gv
from staging.GekentekendeVoertuigen gv
where gv.Typegoedkeuringsnummer is not null
and gv.Variant is not null
and gv.Uitvoering is not null;

select gv.*
from #gv gv
left join raw.tgk_basis_uitvoering tbu on gv.Typegoedkeuringsnummer = tbu.typegoedkeuringsnummer
and gv.Variant = tbu.codevarianttgk
and gv.Uitvoering = tbu.codeuitvoeringtgk
where tbu.typegoedkeuringsnummer is null;

Jasper Verweij

Jun 10, 2024, 8:36:28 AMJun 10
to RDW Open Data
De volgende where clause lijkt me niet correct:
where tbu.typegoedkeuringsnummer is null;

Bij de vorige koppeling tussen gekentekende voertuigen en typegoedkeuring moest je typegoedkeuringsnummer nog omschrijven van e1*2007/46*1613*14 naar e1*07/46*1613*14. Dat hoeft in de nieuwe sets niet meer.

León Carpay

Jun 11, 2024, 3:11:42 AMJun 11
to RDW Open Data
bedankt Jasper. Ik denk echter dat de code wel hout snijdt omdat ik, na mijn laad-code nog even bekeken te hebben, de typegoedkeuringsleutel (zonder eeuw-aanduiding) ophaal uit tabel eeg_voertuigtypegoedkeuring. In deze oude tabel zitten beide velden en die gebruik ik als bruggetje.

Oftewel blijft mijn vraag staan: waarom zie ik bepaalde trits-combinaties, met kenteken VDV33Z als voorbeeld, niet terug in tgk_basis_uitvoering? Worden er filters toegepast door RDW?
De voorbeelddetails: typegoedkeuringsnummer='e1*2007/46*1613*14' and codevarianttgk = 'SYBB4BDAUAV3' and codeuitvoeringtgk = 'NN350VSFA89Q0012B4BHMC2EOVW'