Bijladen van de gegevens.

RDW

to RDW Open Data

Beste RDW Open Data gebruikers,

Na het technisch onderhoud (zie ook het eerdere bericht https://groups.google.com/g/voertuigen-open-data/c/6u4QMBPSMaU ) worden datasets weer bijgeladen.

Echter, zoals door jullie al opgemerkt, worden nu de datasets iedere dag volledig bijgeladen. Dat is anders dan jullie gewend zijn.

Samen met de leverancier van het Open Data platform wordt er gekeken naar een oplossing hiervoor. We kunnen alleen nog niet aangegeven wanneer dit issue opgelost kan worden. Zodra er meer bekend is zullen we dat hier melden.

Met vriendelijke groet,
RDW Team Open Data

Message has been deleted

Frank Roovers

to RDW Open Data

Fijn dat dit wordt onderzocht!

Ter info:
Wij hebben er ook veel last van. We downloaden dagelijks de records die volgens de kolom :updated_at zijn bijgewerkt. Onderstaand plaatje toont het aantal records per tabel in onze database.

[BI-2856] Historie download counts (klein).png

Dit doet vermoeden:
* Miv 10 aug worden alle overige tabellen dagelijks volledig als updated gemarkeerd.
* Miv 10 sep wordt de tabel voertuigen dagelijks volledig als updated gemarkeerd.
(Lijntjes zijn ook na deze grensdatums niet helemaal recht omdat er soms een storing is en dan geen nieuwe records worden gedownloaded.)

Met vriendelijke groet,
Frank

Frank Roovers

to RDW Open Data

Beste RDW,

Kunnen jullie een update over dit probleem geven?
* Wordt er nog aan gewerkt?
* Is er al een verwachting wanneer ongeveer een oplossing gereed zal zijn?

Met vriendelijke groet,
Frank

Maxim Ivashkov

to RDW Open Data
mits dat je actuele APK keuringen/tellerstanden wilt, kun je op het veld [datum_eerste_tenaamstelling_in_nederland_dt] filteren.

RDW

to RDW Open Data
Beste RDW Open Data gebruikers,

Bijgaand een update over het bijladen van de datasets.

Er is onderzocht welke werkzaamheden nodig zijn om het bijlaad issue op te lossen.
De verwachting is dat begin van het nieuwe jaar 2023 de aanpassingen hiervoor opgepakt en doorgevoerd kunnen worden.

Met vriendelijke groet,
RDW Team Open Data

Maxim Ivashkov

to RDW Open Data

Jan Jaap de Groot

to RDW Open Data
Beste RDW,
Is er inmiddels meer bekend over de planning om alleen de gewijzigde records een nieuwe :updated_at te geven? Begin 2023, is dat februari, maart, april?

RDW

to RDW Open Data
Beste Gebruikers,

Er zijn al een aantal zaken aangepast om dit issue te verhelpen.
Binnenkort hopen we de laatste acties te kunnen uitvoeren.
Helaas kunnen we alleen niet exact aangeven wanneer dit plaats kan vinden.

Excuses voor het ongemak. We houden jullie hiervan op de hoogte.

Met vriendelijke groet,
RDW Team Open Data

Techniek Autosociaal B.V.

to RDW Open Data
Beste RDW,

we zijn ondertussen 2 maanden verder sinds jullie laatste bericht hierover.
Is er inzicht in wanneer deze wijziging doorgevoerd is zodat het updated_at weer op de juiste manier werkt?

Message has been deleted

Christoph Kempen

to RDW Open Data
inmiddels zijn we 6 maanden verder toen in oktober de problemen begonnen.... Echte prioriteit is er blijkbaar niet. Jammer...

Op dinsdag 18 april 2023 om 15:04:02 UTC+2 schreef JacoV:
Ik ben ook geinteresseerd in een antwoord hierop

JacoV

to RDW Open Data
Na drie maanden radiostilte over dit issue, hoop ik toch op een update van RDW zijde.
Enig zicht wanneer er een oplossing gereed is en we weer gebruik kunnen maken van created_at en updated_at system fields?

Frank Roovers

to RDW Open Data

Beste RDW,

Als het moeilijk is een verwachte opleverdatum te geven, is het dan mogelijk alleen een bevestiging te geven of jullie nog werken aan dit probleem?

Het maakt voor ons namelijk wel uit of dit op termijn gerepareerd gaat worden en we gewoon nog even moeten wachten of dat jullie het "opgegeven hebben".

Met vriendelijke groet,
Frank

Techniek Autosociaal B.V.

to RDW Open Data
Beste RDW,

ondertussen zijn we nu een half jaar verder sinds dit bericht van jullie.
Helaas zie ik hier nog steeds geen verandering in.
Wanneer kunnen we deze aanpassing verwachten?

Christoph Kempen

to RDW Open Data
Na het bericht dat na 4 augustus de update niet door ging. Is nu de laatste update van 14 augustus. Oftewel, ik neem aan de niet meer dagelijks de updates komen?

 ":created_at": "2023-08-13T15:47:00.247Z",
 ":updated_at": "2023-08-13T15:47:00.247Z"

Zou de RDW iets meer openheid kunnen geven in wat hun plan is met de open dataset. Of gaan we met z'n allen gewoon direct de ovi.rdw.nl raadplegen, want ja, die is wel gewoon bijgewerkt.... Het zou beter zijn voor de RDW als ze de OVI gewoon ook baseren op hun opendataset. Als er dan problemen zouden optreden met het bijladen is het opeens PRIO-1 op hun lijstje, ipv dat dit maar vooruitschuiven al sinds oktober vorig jaar.

Christoph

Maxim Ivashkov

to RDW Open Data
Hi Christof

RDW registraties zie ik tm 11 aug bijgewerkt ( vandaag 16 aug avond)
(datum_eerste_tenaamstelling_in_nederland_dt)

blijkbaar updates van 12 en 13 aug hebben niks opgeleverd.

tja, het is vakantie, verwacht dan niet zo veel nog 1-2 weken.

Christoph Kempen

to RDW Open Data
Het gaat natuurlijk niet alleen om nieuwe auto's in NL. Maar ook vooral om de APK keuringen enzo. Maar goed. Laten we hopen dat de RDW snel alleen de delta's weer kan fixen, zodat het bijwerken van de hele set in 15 minuten gebeurd is ipv een paar uur nu. En ik hoop dat ze dit niet laten zitten omdat er in begin januari 2024 een update komt van wat velden.

Maxim Ivashkov

to RDW Open Data
vandaag zie ik dat kentekenregistratie data is eindelijk bijgewerkt met de registraties tm 15 Aug.

[...]

Techniek Autosociaal B.V.

Feb 9, 2024, 8:16:18 AMFeb 9
to RDW Open Data
Is het ondertussen weer mogelijk goed te filteren op de updated_at?
Ik heb dit zojuist namelijk geprobeerd en ik krijg nu de melding dat de kolom niet meer bestaat.

Christoph Kempen

Feb 9, 2024, 8:22:37 AMFeb 9
to RDW Open Data
Helaas nog niet. Je moet expliciet aangeven dat je de updated_at en created_at wilt zien. Bijvoorbeeld

JacoV

Feb 22, 2024, 4:26:16 AMFeb 22
to RDW Open Data
Na een jaar geen melding vanuit RDW vraag ik me af: wordt hier nog aan gewerkt? En zoja, wat is de planning.
Graag zou ik weten wat de status is? Wanneer werken update_at en created_at weer zoals verwacht?

Met vriendelijke groet
Jaco

RDW

Mar 22, 2024, 6:19:57 AMMar 22
to RDW Open Data
Beste gebruikers,

na intern na te hebben gevraagd, hebben we te horen gekregen dat het serviceteam dit in het tweede kwartaal op de (voorlopige) planning heeft staan.

Groet,

Team Open Data