Voertuigen zonder tenaamstelling

Martijn Ruijzendaal

to RDW Open Data
Beste,

Het valt me op dat de RDW OpenData geen voertuigen bevatten zonder tenaamstelling, maar RDW OVI wél. Is er een manier, betaald of onbetaald, om data over voertuigen zonder tenaamstelling te ontvangen?

Groet,
Martijn

Jan Jaap de Groot

to RDW Open Data
Hoi Martijn,
Ik begrijp ook niet waarom de RDW de kentekengegevens van voertuigen zonder tenaamstelling niet beschikbaar stelt.
Er zijn RDW providers waar je tegen betaling (aanvullende) kentekengegevens kunt opvragen: https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/bedrijven-met-rdw-erkenning/voorwaarden-gebruik-van-erkenning/providers-voor-digitale-doelgroepen
Of je zou de data van ovi.rdw.nl kunnen scrapen, er zijn bedrijven die dit doen. Mede daarom begrijp ik ook niet waarom RDW de gegevens niet gewoon openbaar beschikbaar stelt voor iedereen.