Vraag over fijnstofuitstoot in de data

Karl Karlsson

Mar 10, 2024, 7:08:24 AMMar 10
to RDW Open Data
Geachte heer/mevrouw,

Ik zou graag de dataset “Open Date RDW: Gekentekende_voertuigen_brandstof” willen inkijken in het kader van een onderzoeksproject. Het viel me op dat er mogelijks een tegenstrijdigheid zou zijn tussen de dataset en wat je krijgt als je de RDW Kentekencheck gebruikt op https://ovi.rdw.nl/.

Het lijkt erop dat er voor enkele dieselwagens de velden “Uitstootdeeltjes (licht)” en “uitstootdeeltjes (zwaar)” leeg zijn in de dataset “Open Data Rdw: Gekentekende_voertuigen_brandstof”. Als je de dataset downloadt en het opent in R, zijn deze velden leeg en krijg je bijgevolg ontbrekende waarden. Dit toont aan dat deze maatregelen voor uitstootdeeltjes niet geregistreerd zijn. Als je echter de nummerplaten van deze dieselwagens checkt in de RDW Kentekencheck, staat er bij “V.5. Uitstootdeeltjes (licht)” vaak “0 g/km” in plaats van “niet geregistreerd”.

Hierbij zou ik u vriendelijk willen vragen om me te verduidelijken dewelke correct is.

Alvast heel erg bedankt voor uw moeite!

RDW

Mar 22, 2024, 6:54:40 AMMar 22
to RDW Open Data
Hoi,

OVI en Open Data zijn verschillende diensten, die veel gemeen hebben met elkaar.
Zonder kentekens als voorbeeld is het moeilijk om een exacte uitspraak te doen.

ik vermoed dat het in de vertoning zit en niet in de registratie.

mvg,

Team Open Data