Onlogische waarden bij dataset Gekentekende voertuigen - Elektrische BMW's

Susan

to RDW Open Data
Beste RDW,

Ik wil graag informatie valideren van BMW met betrekking tot de hoeveelheid elektrische BMW en de hoeveelheid plug-in hybrides die in Nederland zijn.

Uit de API van Getekende voertuigen,  heb ik alle gegegistreerde BMW personenauto's in nederland opgehaald en het bijbehorende brandstof. Ik kwam erachter dat dit 1216 volledig elektrische auto's zijn. Dit lijkt mij wat aan de magere kant: zeker als je kijkt naar het aantal i3. Dit zijn er maar 8, terwijl in de overzichten van Nederland elektrisch al 7.731 BMW i3's zijn verkocht (https://nederlandelektrisch.nl/actueel/verkoopcijfers).

Ik heb gekeken of mijn informatie overeenkomt met de tabellen die je kan maken. De waarden 8 en 1216 komen overen op https://opendata.rdw.nl/d/m9d7-ebf2/visualization, hier komen exact dezelfde waarden uit die ik heb gevonden uit mijn extractie. Het zou logischerwijs niet liggen aan de manier waarop ik de data uit de API haal.

Waar zou het verschil in kunnen zitten? En wanneer worden auto's in de API geladen?

Met vriendelijke groet,

Susan Vermeulen