Detecteren van speed pedelec in de categorie bromfiets

Jan Jaap de Groot

to RDW Open Data
Beste RDW,

Op welke manier is het mogelijk om speed pedelecs te detecteren in de Open Data set?

Op ovi.rdw.nl wordt bij speed pedelecs de "Maximale snelheid met trapondersteuning" getoond. Volgens de informatie pop-up wordt dit kenmerk alleen gebruikt voor speed-pedelecs.

Voorbeeld:
Kenteken = FDH76G (Voertuigen dataset)
Typegoedkeuringsnummer = e4*168/13*00112*00 (EEG koppeltabel)
Max ondersteuning snelheid bovengrens = 45 (EEG uitvoering dataset)

Bij een aantal willekeurige bromfietsen zie ik dat dit veld leeg is.

Klopt het dat speed-pedelecs zijn te detecteren op basis van alleen de waarde van het veld "Max ondersteuning snelheid bovengrens"?

Of zijn er nog andere kenmerken waar naar gekeken moet worden?

Met vriendelijke groet,

Jan Jaap

Jan Jaap de Groot

to RDW Open Data
Ik heb hier in april een reactie op ontvangen van de RDW in mijn persoonlijk e-mailbox.

Wellicht ook nuttig voor anderen:

Wij hebben uw verzoek uitgezet bij collega’s om te verifiëren of uw aanname juist is. Er kan inderdaad gebruik gemaakt worden van de max. ondersteunende snelheid. Gewone Pedelecs hebben een max. ondersteunende snelheid van 25km/h, Speed-Pedelecs hebben een max. ondersteunende snelheid van 45km/h.

Om de selectie accurater te maken kan er gekeken worden naar de max. ondersteunende snelheid in combinatie met voertuigsoort = bromfiets.