Vragen over wat er wel/niet in de datasets staat

Rianne Koopmans

to RDW Open Data
Ik vraag me af wat precies de inhoud is van de datasets. Ik kan het niet specifiek vinden in de handleidingen en toegewijde pagina's van de datasets.

Vragen:
  • Welke kentekens staan in de "gekentekende voertuigen" datasets? Alleen momenteel geregistreerde of ook van voertuigen die gesloopt of geëxporteerd zijn? In het laatste geval zou 14 miljoen wel een laag aantal zijn, maar ik mag hier voor een opdracht geen aannames over doen.
  • Waar komen de gegevens van "geconstateerde gebreken" vandaan? Alleen APK of ook wanneer een bestuurder zijn voertuig willekeuriger bij een garage brengt?
  • Staan er ook geconstateerde gebreken van gesloopte/geëxporteerde auto's in "geconstateerde gebreken"?
Alvast bedankt voor de antwoorden!