notificatie van API updates

León Carpay

to RDW Open Data
hallo collega's, ik ben op zoek naar wanneer er updates in diverse datasets plaatsvinden of plaatsgevonden hebben? Welke velden zijn er bijgekomen of afgegaan (of naamswijzigingen)? Bij voorbaat hartelijk dank

Jan Jaap de Groot

to RDW Open Data
Het idee is dat die wijzigingen op dit forum door de RDW worden geplaatst. De berichten zijn dan afkomstig van het account 'RDW', ondertekend door 'RDW Team Open Data'.

De handleidingen op https://www.rdw.nl/over-rdw/dienstverlening/open-data/handleidingen worden af en toe geüpdate, maar hier worden geen berichten over geplaatst volgens mij.

León Carpay

to RDW Open Data
Dank je Jan.
Ik heb nog een aanvullende vraag. Is er ergens een manier om de metadata van de datasets uit te vragen via een api-call? Ik haal de gegevens nu handmatig uit de diverse webpagina'sen dat voelt een beetje onzinnig. Ik zoek [dataset].[kolom] en het bijbehorende (globale) gegevenstype. Ook ben ik geinteresseerd in de eventuele omschrijvingen uit de door jouw aangewezen handleidingen. Alvast bedankt.

Jan Jaap de Groot

to RDW Open Data
Hallo Léon,

Ja, dit kan via de /views endpoint: https://opendata.rdw.nl/api/views/m9d7-ebf2
Hier staat o.a. een columns array in met informatie over alle kolommen.

De identifier vind je aan het einde van elke dataset: https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Open-Data-RDW-Gekentekende_voertuigen/m9d7-ebf2

Documentatie vind je bij Socrata ook via de identifier: https://dev.socrata.com/foundry/opendata.rdw.nl/m9d7-ebf2

León Carpay

to RDW Open Data