Jauja

to VilniusR
Sveiki,

gal kas žino kodėl grafiko legendoje R užkelią vieną raidę ant kitos?
ir kaip su tuo kariauti?

ps. rodo tvarkingai, bet pdf'e raidės sulipusios. Latex preview irgi
gražiai rodo, o galutinis rezultatas prastas.

-x-
pdf(file="D_U.pdf")

ats <- read.table("D_U.csv",header=T, sep="\t", dec=",")
sp <- factor(ats[,1], labels = c(1:5))
x <- ats[,2]
y <- ats[,3]
fit <- lm(y~x-1)
z <- unique(sp)
sim <- as.numeric(as.character(sp))+20

plot.new()
plot.window(xlim=c(0,200), ylim=c(0,510))
axis(1,lwd=1,tck=.02)
axis(2,lwd=1,tck=.02,las=2)
axis(3,lwd=1,tck=.02, labels=F)
axis(4,lwd=1,tck=.02, labels=F)
title(xlab="anodavimo įtampa, V",ylab="poros dydis, nm")
box()

abline(fit,lwd=2)
points(x,y,cex=1.5, pch=sim, bg=sp, col= sp)

legend (c(10, 85), c(350, 495), unique(ats[,1]), pch = unique(sim),
pt.bg=z, col=z)

dev.off()

--
pagarbiai,
Jonas

Vaidotas Zemlys

to viln...@googlegroups.com
Sveikas,

Le 20 févr. 2012 à 18:16, Jauja a écrit :

> [...]
>
> -x-
> pdf(file="D_U.pdf")
>
> ats <- read.table("D_U.csv",header=T, sep="\t", dec=",")

Įdėk kur nors tą failą, arba kaip nors kitaip įdėk į laišką, su dput pvz.

Adobe Reader normaliai rodo?

Vaidotas Zemlys
http://mif.vu.lt/~zemlys

Jauja

to viln...@googlegroups.com
Sveiki,

sudėjau prie google docs (ir pradinis duomenis ir pdf).

google vieweris rodo tvarkngai, o adobe reader 9 sudarko. panašu, kad
vis tik adobe bus kaltas, o ne R.

--
pagarbiai,
Jonas

2012/2/20 Vaidotas Zemlys <zem...@gmail.com>:

--
Jauja

Vaidotas Zemlys

to viln...@googlegroups.com
Sveiki,

> [...]

> -x-
> pdf(file="D_U.pdf")
>

> title(xlab="anodavimo įtampa, V",ylab="poros dydis, nm")

Aha lietuviškos raidės pdf'e. Problema šriftuose. R šriftų neprideda į pdf nuo kažkelintos versijos, tik nuorodas. Tai visų pirma reikia nurodyti, kad naudotų šriftą, kuris turi lietuviškas raides:

pdf(file="failas.pdf",encoding="ISOLatin7",family="URWHelvetica")

dev.off()

O po to tuos šriftus pridėti į pdf:

embedFonts("failas.pdf")

Šitam reikės kad būtų ghostscript įdiegtas. Po šios procedūros jau pdf turėtų atrodyti gražiai visur.
Reikia man atnaujinti savo dokumentą: http://uosis.mif.vu.lt/~zemlys/download/pdf/graphtut.pdf, nes jau kelintą kartą kažkam ši problema iškyla.

Vaidotas Zemlys
http://mif.vu.lt/~zemlys

Vaidotas Zemlys

to viln...@googlegroups.com

Le 20 févr. 2012 à 20:03, Jauja a écrit :

> Sveiki,
>
> sudėjau prie google docs (ir pradinis duomenis ir pdf).

Aha, beliko tik linką duot :)

Vaidotas Zemlys
http://mif.vu.lt/~zemlys

Jauja

to viln...@googlegroups.com

viskas beveik taip, bet kol kas neveikia - vietoj lt raidžių tarpai
(prieš tai bent raidžių netrūko ;))

pabandžius paprastai - nepavyko visai. teko Rui priminti, kur rasti GS
(pats neranda):
Sys.setenv (R_GSCMD = "C:/Program Files/ghost script/bin/gswin32c.exe")

įtariu, kad reik nurodyti, kur tų fontų ieškoti:
embedFonts( , fontspath = "...")

ir jau tada viskas veiks.

kas žino kur ir kurių fontų ieškoti?

--
pagarbiai,
Jonas

Vaidotas Zemlys

to viln...@googlegroups.com
Sveiki,

Le 20 févr. 2012 à 23:35, Jauja a écrit :

> [...]
> Sys.setenv (R_GSCMD = "C:/Program Files/ghost script/bin/gswin32c.exe")
>
> įtariu, kad reik nurodyti, kur tų fontų ieškoti:

O tai nesikeikė R, kai pabandei leisti su encoding="ISOLatin7"? Aš pabandžiau su tavo failu, tai R net apsiputojo :) Problema buvo ta, kad tavo failas yra ISO8859-13 koduotėje. Jos tvarkingai nuskaityti R gali nemokėti, nes jis dirba tik su unicode ir latin1. Perkodavus į utf-8, pas mane gavosi tvarkingas pdf, kur lietuviškas raides rodo ir Preview ir Adobe reader.

Kitas klausimas kokia yra pas tave lokalė. Ką rašo Sys.getlocale()? Nesant lietuviškai lokalei gali kilti problemų. Apskritai po Windows su lietuviškom raidėm prastai, nes vos ne kiekvienu individualiu atveju reikia rasti skirtingą kombinaciją, kad viskas veiktų, bo su koduotėm Windows nemėgsta draugauti pagal standartus, kurių bando laikytis R.

Persikonvertuoti į utf-8, gali tiesiogiai R'e su komanda iconv:

ats$X<-iconv(ats$X,from="iso8859-13",to="utf-8")

Dar viena pastaba, jeigu failas yra su plėtiniu .csv, tai stulpelio atskyrimas yra arba ",", tada naudojam read.csv arba ";", tada naudojam read.csv2. Visiems kitiems atskyrėjams yra read.table.

Va mano naudotas objektas su kuriuo viskas gavosi tvarkingai:

> dput(ats)
structure(list(X = structure(c(5L, 5L, 4L, 2L, 1L, 1L, 3L), .Label = c("fosforo rūgštis",
"hibridinis metodas", "įspaudo metodas", "oksalo rūgštis",
"sieros rūgštis"), class = "factor"), U..V = c(18.662, 24.657,
39.985, 120.288, 160.284, 195.268, 195.266), D..nm = c(50.221,
60.896, 100.429, 300.213, 420.985, 502.168, 497.885)), .Names = c("X",
"U..V", "D..nm"), class = "data.frame", row.names = c(NA, -7L
))

Tikėkimės lietuviškų raidžių paštas nesuvalgys.

Vaidotas Zemlys
http://mif.vu.lt/~zemlys

Jauja

to viln...@googlegroups.com

> O tai nesikeikė R, kai pabandei leisti su encoding="ISOLatin7"? Aš pabandžiau su tavo failu, tai R net apsiputojo :) Problema buvo ta, kad tavo failas yra ISO8859-13 koduotėje. Jos tvarkingai nuskaityti R gali nemokėti, nes jis dirba tik su unicode ir latin1. Perkodavus į utf-8, pas mane gavosi tvarkingas pdf, kur lietuviškas raides rodo ir Preview ir Adobe reader.

ne. skaitė tvarkingai. ir šiaip man rašo, kad koduotė win-1257.
bandant kitas koduotes tik pablogėjo. su utf-8 rašo hieroglifus, su
kitom koduotėm (unicode) visai praleidžia lietuviškas raides.

> Kitas klausimas kokia yra pas tave lokalė. Ką rašo Sys.getlocale()? Nesant lietuviškai lokalei gali kilti problemų. Apskritai po Windows su lietuviškom raidėm prastai, nes vos ne kiekvienu individualiu atveju reikia rasti skirtingą kombinaciją, kad viskas veiktų, bo su koduotėm Windows nemėgsta draugauti pagal standartus, kurių bando laikytis R.

[1] "LC_COLLATE=Lithuanian_Lithuania.1257;LC_CTYPE=Lithuanian_Lithuania.1257;LC_MONETARY=Lithuanian_Lithuania.1257;LC_NUMERIC=C;LC_TIME=Lithuanian_Lithuania.1257"

> [...]

> Va mano naudotas objektas su kuriuo viskas gavosi tvarkingai:

bėda :)

--
pagarbiai,
Jonas

Vaidotas Zemlys

to VilniusR
Sveikas,

On 20 fév, 23:35, Jauja <kurgyvenaveln...@gmail.com> wrote:
> [...]
O pabandžius be encoding nurodymo, kokie rezultatai?

> viskas beveik taip, bet kol kas neveikia - vietoj lt raidžių tarpai
> (prieš tai bent raidžių netrūko ;))

Čia Adobe ar ir visi kiti nerodo lietuviškų raidžių? Raidžių nerodymas
paprastai reiškia, kad su encodingais negerai.

> [...]
> Sys.setenv (R_GSCMD = "C:/Program Files/ghost script/bin/gswin32c.exe")
>
> įtariu, kad reik nurodyti, kur tų fontų ieškoti:

O ką ghostscript sako? Keikiasi ar ne? URWHelvetica šiaip turėtų būti
pagal nutylėjimą, ty pas mane viskas veikia su tuščiu fontpath.

Vaidotas

Vaidotas Zemlys

to viln...@googlegroups.com
Sveiki,

Le 21 févr. 2012 à 13:25, Jauja a écrit :

> ne. skaitė tvarkingai. ir šiaip man rašo, kad koduotė win-1257.
> bandant kitas koduotes tik pablogėjo. su utf-8 rašo hieroglifus, su
> kitom koduotėm (unicode) visai praleidžia lietuviškas raides.

Čia konsolėj, ar grafikuose dingsta raidės?

> [1] "LC_COLLATE=Lithuanian_Lithuania.1257;LC_CTYPE=Lithuanian_Lithuania.1257;LC_MONETARY=Lithuanian_Lithuania.1257;LC_NUMERIC=C;LC_TIME=Lithuanian_Lithuania.1257"

Hm, o kelinti čia Windows? Ir R kelinta versija?

Vaidotas Zemlys
http://mif.vu.lt/~zemlys

Jauja

to viln...@googlegroups.com

> O ką ghostscript sako? Keikiasi ar ne? URWHelvetica šiaip turėtų būti pagal nutylėjimą, ty pas mane viskas veikia su tuščiu fontpath.

R, nurdžius kelią iki ghostscripto, suvalgo komandą ir net nemirksi.
ar pakeliui R'ą keikia ghostscriptas - nemoku pažiūrėti :/

> Čia konsolėj, ar grafikuose dingsta raidės?

win1257 koduotė:
konsolėje rodo viską tvarkingai (google pdf vieweris irgi rodo
gražiai); acrobatas 9 rodo sugrūstas LT raides. nurodžius encodingą,
atsiranda tarpai vietoj lt raidžių ir embeding nepadeda.

utf-8 koduotė:
konsolėje hieroglifai, pdfe hieroglifai; nurodžius encodingą legendoje
lieka hieroglifai, bet atsiranda tarpai vietoj lt raidžių ant ašių
pavadinimų (title(xlab="kažkas", ylab="kažkas). embeding nepadeda.

unicode:
R paspringsta nuskaitinėdamas duomenis.

> Hm, o kelinti čia Windows? Ir R kelinta versija?

Višta ir "R version 2.13.1 (2011-07-08)"

kaip rodo pdf'ą, kur padėtas prie pavyzdžių? tvarkingai ar ne? ir ar
galėtum atsiųsti pdf'ą, kurį pačiam rodo tvarkingai?

aš vis labaiu pradedu įtarti, kad problema yra ne su R, bet su adobe
acrobatu arba tarpine. :s

--
Jonas

Vaidas Morkevicius

to viln...@googlegroups.com
Sveiki,

Patartas cia: http://stat.ethz.ch/R-manual/R-devel/library/grDevices/html/postscript.html, naudoju encoding="CP1257.enc", family="Times" ir lyg veikia viskas (atrodo, ir ant linux, ir ant windows). Su ISOLatin7 (ir daug kitu koduociu) man atrodo irgi buvo bedu, tai ieskojau koduotes, su kuria "veike" ir daugiau nesukau sau galvos.

--
Vaidas Morkevičius
http://www.vaidasmo.lt

Jauja

to viln...@googlegroups.com
Sveiki,

dėkui, su family="times" vizualiai atrodo geriau. tačiau raidės vis
tiek sulipusias rodo, bet ne be taip smarkiai kaip su "Helwetica".

lt raides Acrobat rodo, o ghostview ne (palieka tarpus).

Šiaip Vaidotas nukankino ghostscriptą tiek, kad gs prisipažino, jog
nemoka elgtis su lt raidėm (aka. bug). panašu, kad teks laukti patcho.

--
pagarbiai,
Jonas

Andrius Z