Noriu pasidžiaugti rezultatais po Skaidrumo Hakatono

Viktorija Trubaciute

to viln...@googlegroups.com
Hakatonas man praėjo žymiai geriau negu tikėjausi..

Trys developeriai: Petras Zdanavičius, Kęstas Malinauskas, ir Kiprijanas Spiridonovas, parodė, ką galima padaryti iš tų atvirų duomenų, kuriuos Ūkio ministerija sudėjo internete. Per savaitgalį pavyko padaryti:

Viešbučių ir konferencijų salių apžvalgą: http://data.ukmin.lt/duomenys_turizmo.html

Bankrotų animaciją (interaktyvią) ant žemėlapio: http://tw12-bankrotai.petraszd.com/

Tai dvigubas įrodymas, kad atviri duomenys naudingi, ir kad su tokiu formatu pateiktais duomenimis patogu dirbti programuotojams.

Turizmo aplikacija džiugina tuo, kad tai praktiškas daiktas. Tai potencialaus komercinio taikymo iliustracija.
Bankrotų animacija džiugina tuo, kad gerai atrodo :) Tai skaidrumo iliustracija.

Linkėjimai,
Ūkio ministro patarėja
Viktorija Trubačiūtė
+370 615 555 68

Vaidotas Zemlys

to viln...@googlegroups.com
Sveiki,

Le 8 oct. 2012 à 12:32, Viktorija Trubaciute a écrit :

> [...]
>
> Tai dvigubas įrodymas, kad atviri duomenys naudingi, ir kad su tokiu formatu pateiktais duomenimis patogu dirbti programuotojams.

Neskubėčiau teigti, kad patogu. Sunkiai matuojamas daiktas yra patogumas. Žiūrėjau į bankrotų animaciją tai man įdomu kaip gautas data.js. Įtariu pavargta ten buvo.

> Turizmo aplikacija džiugina tuo, kad tai praktiškas daiktas. Tai potencialaus komercinio taikymo iliustracija.
Le Meridien kažkodėl atsidūrė Ukmergėje. Kieno čia klaida, duomenų ar programuotojo?

> Bankrotų animacija džiugina tuo, kad gerai atrodo :) Tai skaidrumo iliustracija.

Na gražu, bet kaip iliustruojamas skaidrumas?

Reziumuojant pradžia puiki, bet reikia daryti daugiau. Kol kas tai tik google įrankių panaudojimas, gražu pažiūrėt, bet norėtųsi kažkokios įžvalgos. Duomenų vizualizacija yra gera, kai ji atskleidžia lentelėje nematomą duomenų savybę. Dabar viską kas buvo pavaizduota buvo galima gauti su paprastu SELECT'u, arba subset R'e. Na bet viskas nuo kažko turi prasidėti, tai galima į mane nekreipt dėmesio.

Vaidotas Zemlys
http://mif.vu.lt/~zemlys

Viktorija Trubaciute

to viln...@googlegroups.com
Sveiki,

teisingai viską susakėt: pradedant nuo to, kad galimybių yra daugiau, ir pabaigiant tuo, kad viskas nuo kažko turi prasidėti :)

Beje, pagal tą bankrotų sproginėjimų žemėlapį matosi pora įžvalgų. Pavyzdžiui, įdomu kad po nepriklausomybės atkūrimo "sproginėjo" nedaug, bet didelės įmonės, o per pastarąją krizę - daugybė mažyčių, ir daug regioninių.

Viktorija

Vaidas Morkevicius

to viln...@googlegroups.com, ManoValstybė
Sveiki,

Kol kas viskas super :-) Tik noriu atkreipti demesi i tai, kad valstybiniu/viesuju duomenu viesinime (viesus duomenis reikia viesinti..? :-) ) svarbiausia yra standartai ir duomenu bei ju generavimo aprasai (kad butu aisku: is kur sitas? o kodel taip? kas kaltas?). Patogumas irgi svarbu, bet 'visiems geras nebusi'... (be to, turint viena standarta, galima gana lengvai konvertuoti i kitus).

--
Vaidas Morkevičius
http://www.vaidasmo.lt

Viktorija Trubaciute

to manova...@googlegroups.com, viln...@googlegroups.com
Dėkui!

O gal galit parekomenduoti kokį gerą standartą ar pavyzdį?

Viktorija

Vaidas Morkevicius

to viln...@googlegroups.com, manova...@googlegroups.com
Sveiki,

Pernai su Tomu Krilavičium Lietuvos politologų asociacijos konferencijos metu buvom surengę diskusiją-prisistatymą (www.ajajai.lt/surface/LPA/2011) apie įvairius politinės stebėsenos protalus. Šiemet norėtume vėl kažką panašaus padaryti. Kol kas LPA konferencijos organizatoriai laukia įvairių pasiūlymų, taigi siūlau padiskutuoti, kokia linkme galėtume renginį pakreipti šiemet. Tada pateiktume pasiūlymą su dalyvių sąrašu (deadline spalio 25 d.).

Pirmiausiai norėtųsi pažiūrėti, kas 'gero' buvo nuveikta per metus (atsinaujino manobalsas.lt, nesnaudžia ir kiti). Be to, kadangi atsirado nauja puiki atvirų duomenų iniciatyva Ūkio ministerijoje (http://data.ukmin.lt/apie.html), tai galvojam, kad butu gerai šiemet plačiau padiskutuoti ir apie atvirus duomenis bei jų platinimą (įskaitant standartus ir pan.).

Parašykite, kas ką manote ir ar norėtumėte prisidėti.

--
Vaidas Morkevičius
http://www.vaidasmo.lt
Let's use http://www.libreoffice.org. It's FREE & OPEN!

P.S.: pažadu Viktorijai padaryti pranešimą apie duomenų archyvavimo standartus :-)

Vaidas Morkevicius

to AndriusZilenas, atvirid...@googlegroups.com, ManoValstybė, viln...@googlegroups.com
Sveiki,

Andriau, apzvalgele apie open data butu 'kaip tik' ;-) Viktorija, pristatymas apie ukio ministerijos iniciatyva irgi butu liuks :-)

Kol kas siulau diskutuoti, koki formata pasirinkti, apie ka kalbeti. Tada siulysim organizatoriams. Tai reiksia, kad kol kas visaip galim pakreipti: ar diskusija, ar pranesimai, i kur orientuojames. Musu su Tomu pirmine mintis yra pratesti pernai metu ideja (politikos steesenos portalai ir ju vystymo problemos) ir prideti open data dali. Jei daugumai tokia mintis butu priimtina, parasytume seminaro/diskusijos teksta ir kvietima. Laiko diskusijoms turim iki savaites pabaigos...

--
Vaidas Morkevičius
http://www.vaidasmo.lt
Let's use http://www.libreoffice.org. It's FREE & OPEN!

2012/10/14 AndriusZilenas <andrius...@gmail.com>
kokia preliminari programa,
koks reglamentas pranešimams? diskusijoms?
kiek liko laisvo laiko?

gal Viktorijos pakaktų

jeigu reikia galėčiau padaryti (kaip papildą) kokią apžvalgėlę, kaip tie duomenys kitur - kokie yra, kaip naudojami

***

2012/10/14 Viktorija Trubačiūtė <zez...@gmail.com>
Sveiki,

aš mielai sudalyvaučiau su pranešimu apie ūkio ministerijos iniciatyvą.

Viktorija
--

Vaidas Morkevicius

to manova...@googlegroups.com, viln...@googlegroups.com, atvirid...@googlegroups.com, AndriusZilenas

man irgi atrodo, kad siemet reiktu labiau diskutuoti apie open data ir ka su tuo daryti (kaip daryti ir t.t.), o stebesnos portalu update palikti kaip antraja tema.
vaidas

On Oct 16, 2012 8:17 AM, "Karolis Granickas" <kar...@transparency.lt> wrote:

Sveiki visi,

Man maga geruju pavyzdziu pagalba surengti proto sturma del to, kur tokie zmones kaip Viktorija, ar tokios iniciatyvos, kaip UKMIN‘o atviri duomenys gali padeti pagerinti bendra padeti del atviru duomenu. Galbut diskusija del to, kaip padaryti taip, kad tos iniciatyvos nebutu vienisos, ka djos sistemingai vestu i kazkokio standarto ivedima atskiroje ministerijose ar bendrai. Trumpai tariant, UKMIN‘as daro grazu zingsni, kurio laukem ilgai- ka dabar su tuo daryt ir kaip judet i prieki?

Del stebesenos portalu apzvalgos- butu puiku zinoti naujienas trumpai, bet neakcentuoti to, manau, kad tiesiog galime pasneket api etai, kaip padeti viesajam sektoriui daugiau atsivert.

O siaip, laukiam bet kokios progos susitikt,

Karolis

---
Transparency International Lithuanian Chapter
www.transparency.lt
Mob: +370 (611) 33 887
Office: +370 5 212 69 51
kar...@transparency.lt

FB

image001.png

zezere

to Vaidas Morkevicius, manova...@googlegroups.com, viln...@googlegroups.com, atvirid...@googlegroups.com, AndriusZilenas
Sveiki,

šiuo metu Open Data labui labiausiai reikia kuo platesnio visuomenės pritarimo - tokia mano ir dviejų ministrų nuomonė. Tarp entuziastų tai jau žinoma, bet vidutiniam žmogui - nelabai. Būtų ypač gerai pasiekti tą vidutinį žmogų, nes būtent jo pritarimas ir paspaus naująją vyriausybę. Apie tai ir norėčiau brainstorminti.

Teisinius dalykus be abejo irgi reikia tvarkyti, bet tam brainstormas nepadės :) čia jau aiškinuos su tuo užsiimančiais žmonėmis.

Linkėjimai,
Viktorija

2012/10/16 Vaidas Morkevicius <vaidas.mo...@gmail.com>
--

image001.png

Dzidorius Martinaitis

to viln...@googlegroups.com, manova...@googlegroups.com, atvirid...@googlegroups.com
Sveiki,

kodėl reikia prašyti vyriausybės, aiškinti normaliems žmonėms apie open data? Jei Ūkio ministerija gali išplatinti tam tikrus duomenis, manau ir kitų ministerijų rankos atrištos.

Entuziastus reikia spausti arba saldainiais maitinti, kad duomenis pakankintų ir išspaustų reikiamą atsakymą.

Sėkmės,
Dzidas

Viktorija Trubaciute

to manova...@googlegroups.com, Vaidas Morkevicius, viln...@googlegroups.com, atvirid...@googlegroups.com, AndriusZilenas
Iš manęs jau dvi temos proto šturmui.

1. Kaip paplatinti žinią apie OpenData normaliam vidutiniam žmogui, ne duomenų entuziastui? Kaip Open Data pateikti jam suprantamu kampu?

2. Kokia nauda iš atvirų duomenų būtų pačioms institucijoms, kurios tuos duomenis atvertų?

Antra tema labai svarbi ir labai menkai aptarta. Verta į renginį pakviesti institucijose dirbančių žmonių ir išklausyti jų nuomonę.

Į abi šias temas galiu padaryti įžangas.

Viktorija

Vaidas Morkevicius

to Viktorija Trubaciute, viln...@googlegroups.com, manova...@googlegroups.com, AndriusZilenas, atvirid...@googlegroups.com

sveiki,
mes irginoretume prisikviesti ka nors is valdzios institucciju, pvz., seimo ar vrk. tai idejos jau daugmaz aiskios, bandysim rasyt panel proposal. atsiusim paziureti visiems.
vaidas

zezere

to Vaidas Morkevicius, viln...@googlegroups.com, manova...@googlegroups.com, AndriusZilenas, atvirid...@googlegroups.com
Kvieskit ir iš IVPK.

Vaidas Morkevicius

to zezere, manova...@googlegroups.com, viln...@googlegroups.com, atvirid...@googlegroups.com

aha, is ten irgi reiketu. jei zinot, kokius svarbius ar idomius zmones is valstybiniu instituciju, butinai duokit kontaktus, bandsim kviestis.
vaidas