סרטי וידאו אקט חדשים, כתבה על וידאו חברתי, סדנת וידאו

Guy Davidi

to yoman...@gmail.com, civild...@gmail.com, videod...@googlegroups.com

סדנת לימוד וידאו עלילתי ודוקומנטרי ליוצרים – ניתן עדין להצטרף

קטע מתוך הכתבה על וידאו חברתי ב"וואלה"

 כשאתה אומר "קולנוע חברתי" או "פוליטי" אתה בדרך כלל מקוטלג על ידי הממסדים הקולנועיים והטלוויזיוניים. יש אלמנטים מסוימים מציינים את זה שאתה שכביכול יוצר חברתי. אנשים לפעמים תופסים כל סרט שיש בו עוני למשל כסרט חברתי. אבל לדעתי הסרט החברתי עוסק בדרך שבה החברה מתנהלת, בשעה שהחברה מורכבת מאנשים שפועלים בתוכה. יש סרטים שמטרתם לגרום לך לפעול ויש סרטים אחרים שנועדו לגרום לך לחשוב ולהבין ויש סרטים שמבקשים לשלב בין השניים. כמו כן, יש אנשים שמשתמשים באלמנטים של הסרטים החברתיים כדי לעשות סרטים שדווקא מרצים את הממסד, או כדי לעשות סרטים שהם פשוט לא חברתיים, למרות שהם יכולים להיות מקוטלגים ככאלה. הסרט החברתי מנסה לאפיין את הדרך שבה החברה פועלת.

לקריאת הכתבה המלאה הקישו כאן

סרטים נבחרים מהקורס ליוצרים שנפתח בימים אלו:

 וידאוארט; האופנוען. בימוי: אסא איתן. חלק 1, חלק 2. (עלה לאחרונה)

 מוקומנטרי; פלורנטין. בימוי: תלמידי הסדנה. חלק 1, חלק 2. (עלה בגרסה חדשה)

דוקומנטרי; לשרוד. בימוי: שרון דנון. (עלה לאחרונה)

 עלילתי; למצוא את הדרך חזרה. בימוי: שלי גורל.

 פרטים נוספים ב – videoac...@gmail.com

 על מנת להצטרף באופן קבוע לרשימת דיוור בנושאי וידאו עצמאי, הקרנות, וסדנאות וידאו השב למייל זה:

אני מאשר קבלת מיילים בנושאי סדנאות הוידאו