Stadig udfordringer med tilslutning af router

Anita Palgaard

to Vennemindenet - forum
Kære forum

Prøv at svare på nedenstående spørgsmål så godt du kan. Jo mere information du kan give, jo bedre kan vi hjælpe dig med at løse problemet.

Vi forsøger at få tilsluttet trådløst internet via en router som fungerede før jeres opdatering/omlægning af internet. Omkring den 4. Okt. 2015.

Vores udfordring består i at vi mener at vi har tilkoblet korrekt efter anvisningerne. Altså at man bør tilslutte port på Router ved navn "internet" til væggens WAN port. Trods dette, virker internettet ikke.
Det virker dog hvis jeg tilslutter LAN porten i væggen direkte til min PC. Altså ikke trådløst.
Vi ved ikke hvordan man finder IP adresse, eller hvad det trådløse internet hedder når man skal logge på.
Vores router hedder LINKSYS Wireless-G 2,4.

Hvordan løser vi dette hurtigst muligt?
Hvis man gerne vil tale med en repræsentant for Vennemindenet, hvem skal man ringe til?
- Da det måske er lettere at tale om over telefonen.
I tilfælde af at nogen kender svaret og har lyst, er vi til at kontakte på 53604458.

Sysadmin

to Vennemindenet - forum
Hej Anita

Det lyder som om at du har gjort det helt rigtigt.
Skal det forstås sådan at du kan tilslutte din computer til det trådløse netværk, men at du stadig ikke har forbindelse?
I så fald lader det til at at routeren har problemer med at hente den nye konfiguration for vores netværk. Det sker normalt helt automatisk.
Du kan prøve at resette routeren og konfigurere den forfra, som da du købte den. Det gøres som regel ved at holde en knap inde med en kuglepen i 5 sekunder, men kan være anderledes på din router.

Der er desværre ikke mulighed for at ringe til nogen "telefonsupport". Vi må tage korrespondencen her og hvis det ikke kan afløse problemet må vi som om ikke en af os kan få tid til at kigge forbi.

Anita Palgaard

to Vennemindenet - forum
Hej igen.
Jeg har genstartet routeren op til flere gange. Og min computer vil stadig ikke finde noget signal.
Så hvad gør jeg herfra?

Sysadmin

to Vennemindenet - forum
Hej Anita

En genstart er ikke det samme som at resette routeren.
Jeg tror problemet er at din router insisterer på at bruge de forældede oplysninger. Hvis du resetter den glemmer den alt og burde dermed acceptere de rigtige indstillinger.
Kig efter en reset-knap bag på routeren. Som skrevet før er det typisk en der skal holdes inde med en kuglepen i 4-5 sekunder.

Anita Palgaard

to Vennemindenet - forum
Hej, det har vi prøvet og det virker fortsat ikke. Kan i evt komme forbi og hjælpe idet det nu ikke har virket siden i lavede det om :-)