Netforbindelse

Vennemindevej - forum

to Vennemindenet - forum
Jeg sendt et brev til jer i går, hvor jeg bad jer om at løse problemerne der er med netforbindelse.
Men de tiltage I har lavet har ingen effekt. Så I må se at finde ud af hvad der sker. Mellem kl. 16.00 og 19.00 ryger forbindelsen og så er det umuligt at komme på igen før kl. 9.00 - 10.00 næste formiddag.
Det er desuden meget besynderligt at følge trafikstatistikken. Det ser mærkeligt ud at der i tidsrummet fra kl. 2.00 nat og frem til ca. Kl. 6.00 morgen er oploade på op til 50 mb, men ingen eller kun lidt download (mystisk trafik). Kan tyde på at nogen har en server der står og arbejder. Administratorerne skal måske undersøge denne trafuk nærmere, eller få ekster ekspertise til at løse problemerne. Så vi igen kan få et velfungerende netværk som vi jo betaler for. A/B Nygård,

lejlighed 107

Sysadmin

to Vennemindenet - forum
Hejsa

Alle burde kunne få forbindelse nu, efter vi har omkonfigureret noget centralt udstyr, men noget tyder på at nogle routere har problemer med modtage de nye netværksoplysninger automatisk.

Du kommer til at svare på flg. før vi kan hjælpe dig til en løsning.

1. Har du genstartet din router eller din PC?
2. Hvis du bruger router, har du så prøvet at sætte et kabel direkte til din computer? Hjalp det noget?
3. Hvilken router har du - mærke og model?
4. Kan du logge ind på routeren og se hvilke ip-adresser den får tildelt. Det er svært at vejlede dig præcist om hvordan det gøres, da det kan være forskelligt fra router til router, så du kommer til at finde manualen frem, hvis ikke du ved hvordan du går.

Vennemindevej - forum

to Vennemindenet - forum
Ja vi har prøvet det hele flere gange. Mellem kl. 10.00 og 16.00 er der ingen problemer. Efter 16.00 bliver vi smidt af og kan ikke komme på igen. Vores datter i lejligheden 117 har nøjagtig de samme problemer, på samme tidspunkter. Så det er ikke hos os at problemet er, men noget på nettet I ikke har styr på. Jeg kan jo desværre ikke komme ind og se logfilerne, så ved ikke hvad problemet er.

Sysadmin

to Vennemindenet - forum
Hvilken router bruger du?

Vennemindevej - forum

to Vennemindenet - forum
Jeg har en zyxel router.

Thomas Dahl Pedersen

to Vennemindenet - forum
Tak. Kan du logge ind på den og fortælle os hvilke IP-adresser den får?

Vennemindevej - forum

to Vennemindenet - forum
00-1E-33-CF-4D-31 fysiske adresse.

Sysadmin

to Vennemindenet - forum
Tak, men det er ikke den fysiske MAC-adresse vi skal bruge, men IP-adressen som din router får tildelt.
Den kunne f.eks. hedde 10.0.2.117.
Det vigtigeste er faktisk at vi får IP-adressen på den DNS-server routeren bruger. Hvis den er 10.0.1.13 er det de gamle oplysning din router bruger.

Vil du prøve om du kan finde de oplysninger fra din router?

Vennemindevej - forum

to Vennemindenet - forum
Min router har wan adressen 10.2.0.78 og dns hedder 10.0.0.1

Thomas Dahl Pedersen

to Vennemindenet - forum
OK. Næste gang du oplever problemer, så check igen og skriv her om de viser det samme.

--
Du har modtaget denne besked, fordi du har abonneret på et emne i gruppen "Vennemindenet - forum" i Google Grupper.