Dzīvokļu īpašnieku biedrība "Valdemāra 73"

626 views
Skip to first unread message

Martin Smit

unread,
Sep 27, 2012, 2:34:26 PM9/27/12
to valde...@googlegroups.com
Labvakar!
Saistībā ar 2012. gada 10. septembrī notikušajā iedzīvotāju pilnsapulcē pieņemto lēmumu par nama Krišjāņa Valdemāra ielā 73 īpašnieku biedrības dibināšanu, aicinu iepazīties ar biedrības statūtiem.

Ja ir kādi jautājumi par šā dokumenta saturu, lūdzu tos paust rakstiski uz e-pastu valde...@googlegroups.com, lai varam sniegt komentārus.

Nākamās nedēļas laikā es savākšu mājas  līdzīpašnieku / līdzīpašnieku pārstāvju parakstus lēmumam par biedrības dibināšanu. Katram personīgi piezvanīšu un vienošos par tikšanos. 

Kad lēmums par biedrības dibināšanu būs parakstīts, biedrības pilnsapulcē tiks ievēlēta biedrības valde. Ja kāds vēlas kļūt par valdes locekli, lūdzu izvirzīt savu kandidatūru piesakoties rakstiski uz epastu valde...@googlegroups.com
Biedribas_statutu_paraugs.doc

Solvita Deglava

unread,
Sep 27, 2012, 3:51:55 PM9/27/12
to valde...@googlegroups.com
Labvakar cienījamie kaimiņi,

Pirms dibināt dzīvokļu īpašnieku biedrību, aicinu pārdomāt, kādi būs biedrības uzdevumi un kādā veidā dzīvokļu īpašnieku biedrība risinās jebkādus jautājumus, kurus šobrīd, manuprāt, mums ir izdevies veiksmīgi risināt arī bez biedrības nodibināšas, jeb konkrēti:

- kurš segs biedrības uzturēšanas izmaksas;
- kurš vedīs grāmatvedību un gatavos un iesniegs nepieciešamās atskaites;
- vai biedrības valde darbosies bez atlīdzības, ja ar - kurš par to maksās;
- kādā veidā biedrības pastāvēšana attrisinās domstarpības dzīvokļu īpašnieku starpā par nepieciešamajiem uzlabojumiem/ieguldījumiem;
- vai biedrības nodibināšana pati par sevi nodrošinās tik triviālu lietu, kā piemēram, regulāru trepju telpu mazgāšanu;
- ar ko šī biedrība atšķirsies no dzīvokļu īpašnieku sapulces?

Mūsu mājā kopējais dzīvokļu skaits nav tik liels, lai būtu nepieciešams veidot atsevišķu institūciju, kurai deleģēt lēmumu pieņemšanu.

Absolūti neuzspiežot savu viedokli, tā vietā, lai veidotu biedrību, kas pēc būtības veiks tās pašas funkcijas, ko dzīvokļu īpašnieku kopsapulce tikai ar papildus izmaksu slogu, aicinu izvērtēt iespēju izvēlēties profesionālu māju apsaimniekotāju kompāniju ar pieredzi un resursiem māju apsaimniekošanas jomā, no kuriem tad varētu pieprasīt gan regulāru kāpņu telpu mazgāšanu, gan nepieciešamo mājas uzturēšanas un remontdarbu veikšanu. Paši sev taču mēs zobus nelabojam un matus negriežam, kāpēc mēs iedomājamies, ka spēsim sekmīgi un profesionāli apsaimniekot māju? Tad ar apsaimnokotāju arī varētu vienoties par nepieciešamo darbu veikšanas plāniem, apjomiem un termiņiem.

Jebkurā gadījumā agrāk vai vēlāk jautājums par nama apsaimniekotāja izvēli mums tāpat jālemj, jo patreizējā mūsu mājas pārvaldīšanas kārtība neatbilst Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma prasībām.

Ar cieņu,
Solvita Deglava
15.dzīvokļa īpašniece


--
Jūs saņēmāt šo ziņojumu, jo abonējat pakalpojuma Google grupas grupu Valdemāra 73.
Lai izliktu ziņojumu šai grupai, sūtiet e-pastu uz adresi valde...@googlegroups.com.
Lai atteiktu šīs grupas abonēšanu, sūtiet e-pastu uz valdemara73...@googlegroups.com.
Apmeklējiet šo grupu vietnē http://groups.google.com/group/valdemara73?hl=lv.
Lai skatītu citas iespējas, apmeklējiet vietni https://groups.google.com/groups/opt_out.



Statūti pieejami arī spiežot uz šo saiti:

Ar cieņu,
Mārtiņš Šmits
19. dzīvokļa līdzīpašnieks
T26338375


<Biedribas_statutu_paraugs.doc>

Jolants

unread,
Sep 28, 2012, 2:01:44 AM9/28/12
to valde...@googlegroups.com

Piekrītu Solvitas viedoklim, ka galvenais nav forma, bet saturs.

 

Jolants, 30. dzīvokļa pārstāvis.

 


No virus found in this message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 2012.0.2221 / Virus Database: 2441/5295 - Release Date: 09/27/12

Martin Smit

unread,
Sep 28, 2012, 11:58:38 AM9/28/12
to valde...@googlegroups.com
Labvakar, Deglavas kundze un Markeviča kungs!

On 2012. gada 27. sept., at 22:51, Solvita Deglava <solvita...@gmail.com> wrote:

Labvakar cienījamie kaimiņi,

Pirms dibināt dzīvokļu īpašnieku biedrību, aicinu pārdomāt, kādi būs biedrības uzdevumi un kādā veidā dzīvokļu īpašnieku biedrība risinās jebkādus jautājumus, kurus šobrīd, manuprāt, mums ir izdevies veiksmīgi risināt arī bez biedrības nodibināšas, jeb konkrēti:

- kurš segs biedrības uzturēšanas izmaksas;
Biedrības uzturēšanas izmaksas segs nama līdzīpašnieki, iepriekš par šo izmaksu apjomu vienojoties

- kurš vedīs grāmatvedību un gatavos un iesniegs nepieciešamās atskaites;
Iesākumā ar grāmatvedību palīdzēs mūsu kaimiņš Vertula kungs, vēlāk uzrīkosim tenderi par šā pakalpojuma sniegšanu

- vai biedrības valde darbosies bez atlīdzības, ja ar - kurš par to maksās;
Biedrības valde darbosies bez atlīdzības


- kādā veidā biedrības pastāvēšana attrisinās domstarpības dzīvokļu īpašnieku starpā par nepieciešamajiem uzlabojumiem/ieguldījumiem;
Balsojot - saskaņā ar normatīvo regulējumu

- vai biedrības nodibināšana pati par sevi nodrošinās tik triviālu lietu, kā piemēram, regulāru trepju telpu mazgāšanu;
To nodrošina ēkas apsaimniekotājs. Ja apsaimniekotājs nepildīs savus pienākumus, biedrība rīkos konkursu un izvēlēsies citu apsaimniekotāju.


- ar ko šī biedrība atšķirsies no dzīvokļu īpašnieku sapulces?
Ar lēmumu tiesiskumu, tās lēmumi būs saistoši visiem līdzīpašniekiem un darbības operativitāti.


Mūsu mājā kopējais dzīvokļu skaits nav tik liels, lai būtu nepieciešams veidot atsevišķu institūciju, kurai deleģēt lēmumu pieņemšanu.
Namā ir 43 telpu grupas, vairāki īpašnieki dzīvo ārpus Latvijas. Ja dzīvokļa īpašnieks ir uzņēmums, tas nevar piedalīties kopīgos maksājumos, piemēram, par balkona durvīm, jo nav ko iegrāmatot - kāpņu telpas sapulce nevar izrakstīt rēķinu. Šī iemesla dēļ vien mūsu kāpņutelpa ir zaudējusi vairākus simtus latu, nemaz nerunājot par tādu triviālu lietu kā PVN.


Absolūti neuzspiežot savu viedokli, tā vietā, lai veidotu biedrību, kas pēc būtības veiks tās pašas funkcijas, ko dzīvokļu īpašnieku kopsapulce tikai ar papildus izmaksu slogu, aicinu izvērtēt iespēju izvēlēties profesionālu māju apsaimniekotāju kompāniju ar pieredzi un resursiem māju apsaimniekošanas jomā, no kuriem tad varētu pieprasīt gan regulāru kāpņu telpu mazgāšanu, gan nepieciešamo mājas uzturēšanas un remontdarbu veikšanu. Paši sev taču mēs zobus nelabojam un matus negriežam, kāpēc mēs iedomājamies, ka spēsim sekmīgi un profesionāli apsaimniekot māju? Tad ar apsaimnokotāju arī varētu vienoties par nepieciešamo darbu veikšanas plāniem, apjomiem un termiņiem.
Biedrība neveiks ar nama apsaimniekošanu saistītās funkcijas, bet gan stratēģiski vadīs apsaimniekotāja darbību.


Jebkurā gadījumā agrāk vai vēlāk jautājums par nama apsaimniekotāja izvēli mums tāpat jālemj, jo patreizējā mūsu mājas pārvaldīšanas kārtība neatbilst Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likuma prasībām.
Protams!

Ar cieņu,
Solvita Deglava
15.dzīvokļa īpašniece
Ceru, ka ieviesu skaidrību un pārliecināju par acīmredzamo nepieciešamību veidot biedrību.

Lai labs vakars!
M. Šmits

Solvita Deglava

unread,
Sep 28, 2012, 1:22:05 PM9/28/12
to valde...@googlegroups.com
Labvakar,

Paldies par izsmeļošajiem komentāriem, kas tikai apstiprināja manas bažas un iebildumus pret biedŗibas dibināšanu, konkrēti:

1) katram biedrības biedram palielināsies īpašuma uzturēšanas izmaksas par biedrības uzturēšanas izmaksām (šobrīd nezināma summa), grāmatvedības pakalpojumu sniedzējs maksās konkrētu summu katru mēnesi, kas būs jāsedz katram dzīvokļa īpašniekam personīgi;

2) dzīvokļu īpašnieku kopsapulces lēmumi ir tiesiski un saistoši visiem dzīvokļu īpašniekiem, atbilstoši Dzīvokļa īpašuma likumam, šī mērķa sasniegšanai nav nepieciešams dibināt biedŗibu;

3) balsojums saskaņā ar normatīvo regulējumu pats par sevi nerisinās domstarpības dzīvokļu īpašnieku starpā, jo lielākā daļa iedzīvotāju var nebūt mierā ar pieņemtajiem lēmumiem;

4) visi Valdemāra ielas 73 dzīvokļu īpašnieki var arī nevēlēties būt biedrības biedri, kā arī atbilstoši statūtiem var tikt neuzņemti vai izslēgti;

5) pieņemot, ka visu 43 telpu grupu īpašnieki kļūst par biedŗibas biedriem, biedrības sapulce ir lemttiesīga, ja tajā piedalās vairāk nekā puse, t.i. 22 biedri, un ja nobalso vairāk nekā puse no kātesosājiem biedriem, t.i. 12 biedri. Vēl jo vairāk, atkārtotas sapulces sasaukšanas gadījumā sapulce ir lemttiesīga, ja tajā piedalās 2 biedri. Jau iepriekš atvainojos par savu aizdomīgumu, taču man neliekas pieņemami, ka diezgan veikli izspēlējoties ar sasaukšans kārtībām, var tikt panākta situācija, kad 2 biedrības biedri var pieņemt neierobežota finansiāla apmēra saistības (varbūt pat paņemt kredītu?!), kas ir saistoši visiem 43 īpašniekiem!!!

6) atbilstoši statūtos iebūvētajai konstrukcijai, izpildinstitūcija bez sapulces sasaukšanas ir tiesīga pieņemt lēmumus par 3,600 latiem gadā. Kādi konkrēti plāni, pieņēmumi, apsvērumi ir bijuši šāda diezgan būtiska apjoma noteikšanai;

7) dzīvokļu īpašnieki, kas dzīvo ārpus Latvijas, tāpat kā līdz šim visdrīzāk nepiedalīsies ar nama apsaimniekošanu saistīto ikdienas jautājumu risināšanā. Taču arī šobrīd viņi var pilnvarot jebkuru personu pārstāvēt viņu intereses nama apsaimniekošanā. Biedrības pastāvēšana nekādā veidā neietekmēs viņu tiesības, kā arī dzīvokļu īpašnieku kopsapulces tiesiskumu.

8) komentārs par dzīvokļu īpašniekiem - juridiskajām personām ir vietā, taču tad, kad  Valdemāra ielas 73 dzīvokļu īpāsnieki izraudzīsies apsaimnekotāju/pārvaldītāju, juridiskās personas varēs veikt maksātājus apsaimniekotājam (varētu jau tagad, ja mums būtu apsaimniekošas līgums). Biedrības pastāvēšana nav vienīgais risinājums kopīgo maksājumu iekasēšanai. Vēl jo vairāk, ja tiks izvēlēts profesionāls apsaimniekotājs, kas tad būs apsaimniekotāja kompetence un kas būs biedrības kompetence, t.i. par ko maksāsim apsaimniekotājam, par ko biedrībai?

9) PVN  - lai samaksāto PVN varētu atskaitīt kā priekšnodokli, biedrībai jāreģistrējas kā PVN maksātājai un jāsniedz atskaites valsts ieņēmumu dienestā (papildus administratīvais slogs un nodokļu maksātāja atbildība ar no tā izrietošajām sekām). Lai kļūtu par PVN maksātāju, biedrībai jāveic ar PVN  apliekami darījumi. Biedrības gadījumā, man nav skaidrs, kas tie varētu būt, jo ja pareizi saprotu biedrības mērķi "stratēģiski vadīt", biedrības ienākumi būs biedru naudas maksājumi, kas nebūs ar PVN apliekams darījums, ja vien biedrības biedri paši labprātīgi neizvēlēsies piemaksāt papildus 21% pie biedrības uzturēšanas izmaksām. Līdz ar to samaksāto PVN biedriba tik un tā nevarēs atskaitīt kā priekšnodokli un atprasīt no valsts budzēta. No otras puses, dzīvokļu īpašniekiem var būt izdevīgi maksāt par atseviškiem pakalpojumiem bez PVN, kas tādējādi samazina katra dzīvokļa īpašnieka kopējos dzīvokļa uzturēšanas izdevumus.

Balstoties uz augstāk izklāstīto, aicinu spēkus un resursus (arī katra pesonīgos finansiālos resursus) veltīt profesionāla apsaimniekotāja izvēlei iespējami drīzākā laikā, lai nodrošinātu profesionālu mūsu kopīgā īpašumu apsaimniekošanu un vērtības palielināšanu. Tajā pašā laikā visiem dzīvokļu īpašniekiem svarīgo jautājumu izlemšanu atstāt dzīvokļu īpašnieku kopsapulces kompetencē (ja mums izdotos atrast profesionālu apsaimniekotāju, kopsapulcēm nevadzētu būt vairāk par 1 - 2 gadā). Tas radītu lielāku pārliecību par to, ka īpšumums tiek apsaimniekots profesionāli (apsaimniekotājiem ir profesionālā apdrošināšana) un ir ievērotas vairākuma dzīvokļu īpašnieku intereses,  nevis veiksmīgi izspēlējot dažādas situācijas, jautājumus, kas var būtiski skart katru dzīvokļa īpašnieku (pie tam neierobežotā finansiālā apmērā) var izlemt biedrības biedru sapulce 2 biedru sastāvā!!!

Manuprāt, biedrība ir nevajadzīga administratīva institūcija, kas tikai radīs papildus izmaksas katram no mums, nekādā veidā neuzlabojot mājas apsaimniekošanas procesu.

Bet, Latvija ir demokrātiska valsts un demokrātija ir vairākuma griba. Tā ka, kā lems vairākums, tā tam būs būt, bet maksās par to katrs no saviem personiskajiem līdzekļiem.

Ar cieņu,

Solvita

Jolants

unread,
Oct 1, 2012, 1:45:01 AM10/1/12
to valde...@googlegroups.com

Paldies, Solvita, ka „atvieglojāt” man dzīvi – argumenti ir par 99 % tādi, kādus gatavojos sagatavot arī es.

Pilnībā piekrītu!

Varbūt ir nepieciešams drīzāk vienoties par pirmās dzīvokļu īpašnieku sapulces organizēšanu un tajā vienoties par pamatlietām. Vairāki jautājumi jau izkristalizējušies paši, atsevišķus nosaka likumi: mājas pārvaldnieka iecelšana, apsaimniekotāja izvēle, apkures regulēšana, balsošanas kārtība, prioritārie uzdevumi mājas uzturēšanai, tās finansēšanas kārtība un citi.

Tā kā nesagatavotai sapulcei jēga būtu maza, tad interesenti, kas vēlas sakārtot ēkas apsaimniekošanu, varētu  pieteikties un izveidot darba grupu, kas sagatavotu darba kārtību un lēmumu projektus.

 

Jolants

 


From: valde...@googlegroups.com [mailto:valde...@googlegroups.com] On Behalf Of Solvita Deglava
Sent: Friday, September 28, 2012 8:22 PM
To: valde...@googlegroups.com
Subject: Re: Dzīvokļu īpašnieku biedrība "Valdemāra 73"

 

Labvakar,

Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages