Ubuntu wiki - do zrobienia

Wenar

to Ubuntu Polish LoCo Team
więc jak tak ma być to będzie..

a więc:
1. https://wiki.ubuntu.com/PolishTeamMeeting Jan Potocki pytał się o
to.. trzeba to obgadać w osobnym temacie. (założę go zaraz po tym)

2. https://wiki.ubuntu.com/PolishTeam uzupełnienie treści w stronach,
na które odsyła nas panel główny. zapewne najwięcej osób korzysta z
takiego panelu.
(tymczasowo darujmy sobie angielską wersję, (opiszę ja w innym
temacie) )

3. https://wiki.ubuntu.com/PolishFAQ podobno przydatna rzecz... także
pozbawił bym tego priorytetu. gdyż brakuje innych informacji. tam
można dać odsyłacz do ubuntu.pl czy coś... (temu także należy się
osobny temat.)

4. dokumentacja i jej szablon
a) Potrzeba uzupełnić streść na odsyłaczach z https://wiki.ubuntu.com/PolishDocumentation
strona ta przedstawia ogólniki, aby czytelnik mógł znaleźć to co
szuka, przedstawia ona coś na kształt spisu treści.. niestety wymaga
uzupełnienie, jak również jej pod strony.

b) dokumentacja została podzielona na działy które będą uzupełniany w
zależności od czynników we świata ubuntu. niestety wymaga ona
aktualizacji do wersji 9.10 oraz testowej 10.04. ogównie opisy gdyż
główny szablon i skąpą treść już stworzyłem.

c)
- https://wiki.ubuntu.com/PolishDocumentation/ubuntu strona o teorii i
praktyce z ubuntu. reorganizacja i uzupełnienie (nowy temat)
- cały dział https://wiki.ubuntu.com/PolishDocumentation/HOWTOs (jak
na moje oko ma jeden z wyższych priorytetów (omówię w innym temacie))
- są także strony takie:
https://wiki.ubuntu.com/PolishDocumentation/Wydania/Stabilne
https://wiki.ubuntu.com/PolishDocumentation/Wydania/PoprzednieStabilne
https://wiki.ubuntu.com/PolishDocumentation/Wydania/Testowe
https://wiki.ubuntu.com/PolishDocumentation/Wydania/PoprzednieTestowe
Mam nadzieje że ich konstrukcja jest jasna. także wymaga uzupełnienia.
(to wezmę na siebie. )
- https://wiki.ubuntu.com/PolishDocumentation/Wsparcie strona ważna na
moje oko. poprawki i inne tu chyba wicie co robić.. im więcej
konkretnuch przydatnych linków tym lepiej. trzeba jednak pamiętać aby
sprawdzać działanie linków dodanych i tych już istniejących.
- https://wiki.ubuntu.com/PolishTeam/Kontakt strona z kontaktem do
nas. uzupełnić.

5.
a) są dwie stron które składają się z podwójnej konstrukcji. są to:
- https://wiki.ubuntu.com/PolishDocumentation stronę tą edytujemy w
https://wiki.ubuntu.com/PolishTeam/PolishDocumentation
- https://wiki.ubuntu.com/PolishTeam którą edytujemy w
https://wiki.ubuntu.com/PolishTeams/FrontPageMainBody
zostały one tak stworzone aby osobom nie znającym się na tworzeniu
wiki utrudnić pracę. tak utrudnić. ponieważ każda konstrukcja strony
rządzi się pewnymi zasadami.

b) edycja paneli:
- panel poziomy edytujemy: https://wiki.ubuntu.com/PolishMenuHeader
- panel pionowy: https://wiki.ubuntu.com/PolishTeams/FrontPageSidebar

c) małe ogólne zasady edycji:
- każdą nową stronę zaczynamy od:

<<Include(PolishMenuHeader)>>
0.9em; width:100; height:50%; background:#ffffff; border: 0;
background-repeat: no-repeat; background-position: 98% 0.5ex; margin:
0 0 1em 1em; padding: 0.5em;"> '''Spis treści'''
<<BR>><<TableOfContents>> ||

tekst ten daje nam panel poziomy i decyduje o początkowym układzie
strony.

d) używaj opcji podgląd, a jeśli zapisałeś zmiany i chcesz coś
poprawić lub stworzona strona wymaga poprawki (literówka, błędny
linki) zaznacz opcję 'drobne zmiany' gdyż o każdym utworzeniu strony
edycji jej bez zaznaczenia tej opcji są informowani główny admini
wiki.ubuntu.com nie chcemy robić im spamu.. Ty też byś nie chciał
dostawać takiej ilości maili z informacją o drobnych zmianach.

ad. c) kod wkleja obrazek. skopiuj go z innej strony na dysk kliknij
na gotowej stronie ten kwadracik i dodaj obrazek na stronę.. jeśli
tego nie zrobisz poprawi to ktoś inny.. nie usuwaj tego kodu. lub
informacji o tym co wygenerował system.
a informacje generowane przez system zazwyczaj są na samej górze ponad
kodem lub na samym dole. mogę i zazwyczaj zaczynają się od '#'
pamiętaj równie, że nowe strony wymagają dodania kategorii. po
utworzeniu strony kategoria zapisana jest na dole. nie trzeba dodawać
jej dwa razy.

Jan Pogocki

to ubuntu-...@googlegroups.com
No trochę tego jest, ale cóż... ;)

Ja się teraz tak głowię, po co ma być "Nasza ekipa" i "Kontakt". Czy to nie jest to samo? Ja bym to pierwsze wywalił w ogóle.

Pozdrawiam,
Jan Pogocki
http://www.janpogocki.pl
GG: 3222217
Skype: janekpogwad

--

Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ subskrybujesz grupę dyskusyjną Google o nazwie "Ubuntu Polish LoCo Team".

Aby zamieszczać posty w tej grupie, wyślij e-mail na adres ubuntu-...@googlegroups.com.
Aby anulować subskrypcję tej grupy, wyślij e-mail na adres ubuntu-pl-loc...@googlegroups.com.
Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź tę grupę pod adresem http://groups.google.com/group/ubuntu-pl-loco?hl=pl.

Wenar

to Ubuntu Polish LoCo Team
to to zrób, też się nad tym zastanawiałem. ten panel po prostu
kopiowałem.

On 27 Gru, 16:43, Jan Pogocki <jan.pogo...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Ja się teraz tak głowię, po co ma być "Nasza ekipa" i "Kontakt". Czy to nie
> jest to samo? Ja bym to pierwsze wywalił w ogóle.

Jan Pogocki

to ubuntu-...@googlegroups.com
zresztą widziałem ładniejsze panele, może coś pokombinuję, bez urazy oczywiście ;)

Pozdrawiam,
Jan Pogocki

http://www.janpogocki.pl
GG: 3222217
Skype: janekpogwad

Aby anulować subskrypcję tej grupy, wyślij e-mail na adres ubuntu-pl-loc...@googlegroups.com.

Wenar

to Ubuntu Polish LoCo Team
Prosił bym w miarę możliwości o pomysły, których nie ma gdzie dać w
nowym temacie. ułatwi to pracę... :) i tak dalej

On 27 Gru, 16:27, Wenar <dguzi...@gmail.com> wrote:
> [...]

> nas. uzupełnić.
>
> 5.
> a) są dwie stron które składają się z podwójnej konstrukcji. są to:

Wenar

to Ubuntu Polish LoCo Team
no jasne.. i ładniej tym lepiej... po to jest wiki aby tworzyć:) dla
potomnych :)

zastanawiam się nad archiwum ale na razie nie ma po co gdyż tego jest
za mało...

Jan Pogocki

to ubuntu-...@googlegroups.com
Jakim archiwum?

Pozdrawiam,
Jan Pogocki
http://www.janpogocki.pl
GG: 3222217
Skype: janekpogwad

Jan Pogocki

to ubuntu-...@googlegroups.com
Sprężyłem się i zrobiłem taki projekt: https://wiki.ubuntu.com/PolishMenuHeaderNowy . Podoba się? Jeśli tak to ja zaraz go mogę zastąpić ;)

Pozdrawiam,
Jan Pogocki
http://www.janpogocki.pl
GG: 3222217
Skype: janekpogwad

Tomasz 'Zen' Napierała

to ubuntu-...@googlegroups.com
On 2009-12-27, at 17:24, Jan Pogocki wrote:

> Sprężyłem się i zrobiłem taki projekt: https://wiki.ubuntu.com/PolishMenuHeaderNowy . Podoba się? Jeśli tak to ja zaraz go mogę zastąpić ;)

Coś nie bangla ten URL.

P.S. Od weterana: tniemy cytaty, odpowiadamy pod cytatami.

pz
--
Tomasz 'Zen' Napierała

Jan Pogocki

to ubuntu-...@googlegroups.com
"nie bangla", bo już sobie pozwoliłem wprowadzić ten szablon normalnie ;) ale naprawdę jest rewelacyjny :)

Pozdrawiam,
Jan Pogocki
http://www.janpogocki.pl
GG: 3222217
Skype: janekpogwad

Przemek Kulczycki

to ubuntu-...@googlegroups.com
2009/12/27 Wenar <dguz...@gmail.com>:

> więc jak tak ma być to będzie..
>
> a więc:

Przypomniałem sobie że kiedyś stworzyłem stronę z uwagami do obecnej
zawartości wiki.
Jest tam napisane co trzeba zrobić i czego nie należy robić.
Zerknijcie na nią i postarajcie się wziąć pod uwagę zalecenia tam zawarte:
https://wiki.ubuntu.com/PolishTeam/ToDo

--
## Przemysław Kulczycki >><< Azrael Nightwalker ##
# jabber: azrael[na]jabster.pl | tlen: azrael29a #

Jan Pogocki

to ubuntu-...@googlegroups.com
Zrobiłem nowe logotypy naszego teamu i dokumentacji. Czy może być coś takiego, czy jakoś przekształcić?

https://wiki.ubuntu.com/PolishTeams/FrontPageSidebar?action=AttachFile&do=get&target=ubuntupolishteam.png - logo teamu
https://wiki.ubuntu.com/PolishFAQ?action=AttachFile&do=get&target=ubuntudokumentacja.png - dokumentacja

Pozdrawiam,
Jan Pogocki
http://www.janpogocki.pl
GG: 3222217
Skype: janekpogwad

Przemek Kulczycki

to ubuntu-...@googlegroups.com
2009/12/27 Jan Pogocki <jan.p...@gmail.com>:

> Zrobiłem nowe logotypy naszego teamu i dokumentacji. Czy może być coś
> [...]

A mógłbyś w tym logotypie zamiast "Ubuntu polishteam" dać "Ubuntu-pl"?

> https://wiki.ubuntu.com/PolishFAQ?action=AttachFile&do=get&target=ubuntudokumentacja.png
> - dokumentacja

IMHO jest ok.

Jan Pogocki

to ubuntu-...@googlegroups.com
tak jak w ubuntu-uk ?

Pozdrawiam,
Jan Pogocki
http://www.janpogocki.pl
GG: 3222217
Skype: janekpogwad

Przemek Kulczycki

to ubuntu-...@googlegroups.com
2009/12/27 Jan Pogocki <jan.p...@gmail.com>:

> tak jak w ubuntu-uk ?

Tak.

Jan Pogocki

to ubuntu-...@googlegroups.com
no dobra, zobaczcie sobie teraz (te same linki)

Pozdrawiam,
Jan Pogocki
http://www.janpogocki.pl
GG: 3222217
Skype: janekpogwad

Przemek Kulczycki

> [...]

> - https://wiki.ubuntu.com/PolishDocumentation/ubuntu strona o teorii i
> praktyce z ubuntu. reorganizacja i uzupełnienie (nowy temat)

Po co się rozdrabniać na jakieś nieistniejące twory "Ubuntu w Teorii"
oraz "Ubuntu w Praktyce"?
Czemu to ma służyć?
Chyba zbyt dosłownie potraktowałeś slogan ze starej dokumentacji
tworzonej przez Uela.
Wywalcie to "Ubuntu w Teorii" i "Ubuntu w Praktyce".
Jak chcecie wiedzieć jak wyglądać powinna dokumentacja to zobaczcie na
https://help.ubuntu.com oraz https://help.ubuntu.com/community/

Czy naprawdę potrzebujemy aż tylu stron o tym które wydania Ubuntu są
aktualne a które nie?
To wszystko można zmieścić na 1 stronie lub nawet w paragrafie.
Wystarczy co nieco przetłumaczyć z http://wiki.ubuntu.com/Releases

> [...]
> <<BR>><<TableOfContents>> ||
>

> tekst ten daje nam panel poziomy i decyduje o początkowym układzie

Takie rzeczy można usprawnić korzystając z template'ów.
Zobaczcie jak to działa na:
https://wiki.ubuntu.com/DerivativeTeam/Derivatives#Create%20a%20derivative%20subpage
(na tej stronie ja dodałem mechanizm tworzenia nowych podstron,
skopiowałem go z jakiejś innej strony, nawet nie pamiętam której)

Jan Pogocki

to ubuntu-...@googlegroups.com
No to zaraz zrobię z tym porządek.

Pozdrawiam,
Jan Pogocki
http://www.janpogocki.pl
GG: 3222217
Skype: janekpogwad

Jan Pogocki

to ubuntu-...@googlegroups.com
No wprowadziłem trochę zmian do tej dokumentacji. Zobaczcie sobie. Takim sposobem można ją uzupełniać, ale ludziska, ja sam tego nie jestem w stanie zrobić! Wy też coś róbcie!

Pozdrawiam,
Jan Pogocki
http://www.janpogocki.pl
GG: 3222217