Koszulki z logiem Ubuntu

Krzysztof Klimonda

to Ubuntu Polish LoCo Team
(Mam dziwne wrażenie, że list wysłany na maila nie doszedł na grupę,
spróbuję go ręcznie przez formularz wysłać)

Witam,
Na Forum Ubuntu.pl podniesiono kwestię przygotowania koszulek z
logiem Ubuntu [1]. Podstawowym powodem jest koszt koszulek w
oficjalnym sklepie Canonical. Powstał jednak problem praw do logo i
czy można je wykorzystać na swoich koszulkach.
Zgodnie z tym co napisane jest na stronie Canonical dotyczącej znaku
handlowego [2] w ramach Wsparcia Społeczności Canonical udziela
pozwolenia na wykorzystanie logo pod warunkiem, że spełnione są
warunki podane na tej stronie.

Z mojej strony mam parę pytań:
- Na początek do autora tematu. Rozumiem, że pieniądze ze sprzedaży
koszulek byłby w całości przeznaczone na pokrycie kosztu i przesyłki?
- W którym momencie przekracza się linię za którą leży
"wykorzystanie komercyjne". To znaczy czy można bez problemu policzyć
pieniądze w ramach zwrotu kosztu produkcji i przesyłki.
- Z tym związane jest drugie pytanie. Autor tematu nie określił
żadnych ram czasowych zbierania zamówień. Zakładam więc, że chodzi o
wysyłkę ciągła. Czy z tym nie ma problemu? Wiem, że inne LoCo
rozdawały (za opłatą pokrywającą koszt wyprodukowania) koszulki na
spotkaniach ale tutaj nie byłoby żadnego "eventu". Właściwie była by
to bezpośrednia konkurencja dla oficjalnego sklepu Canonical.

Mam nadzieję, że autor tematu wypowie się na liście, liczyłbym też na
odzew innych czytających. :)

Pozdrawiam,
Krzysztof Klimonda

[1] http://forum.ubuntu.pl/showthread.php?t=102638
[2] http://www.ubuntu.com/aboutus/trademarkpolicy

Tomasz 'Zen' Napierala

to ubuntu-...@googlegroups.com
Dnia 2009-06-02, wto o godzinie 17:35 -0700, Krzysztof Klimonda pisze:

> (Mam dziwne wrażenie, że list wysłany na maila nie doszedł na grupę,
> spróbuję go ręcznie przez formularz wysłać)

Doszedł, doszedł. Pytanie brzmi: w jakim celu wysłałeś go na listę
LoCo? ;)

[ciach]

> Mam nadzieję, że autor tematu wypowie się na liście, liczyłbym też na
> odzew innych czytających. :)

Nie liczyłbym na to, ta lista jest martwa i nie sądzę, aby autor był na
nią zapisany ;)

Tomasz 'Zen' Napierala
JID: tomasz[@]napierala[.]org
http://tomasz.napierala.org
http://launchpad.net/~tzn

Robert Sajdok

to ubuntu-...@googlegroups.com
2009/6/3 Tomasz 'Zen' Napierala <tom...@napierala.org>:

> [...]
> LoCo? ;)
>
> [ciach]

> Nie liczyłbym na to, ta lista jest martwa i nie sądzę, aby autor był na

Jest prawie martwa :) jakieś niedobitki to czytają ;)

--
Robert Sajdok (Ris)

Message has been deleted

Przemek Kulczycki

to ubuntu-...@googlegroups.com
2009/6/3 Piotr Jachacy <jac...@gmail.com>:

> Jeśli dobrze pamiętam to Byte (bytowisko.pl) dostał zgodę od Canonical
> na sprzedaż jakiś produktów z logo Ubuntu, zakładam, że nie robili
> wielkich problemów.

http://99267.spreadshirt.net/pl/PL/Shop
Nie wiem czy to on dalej ten butik prowadzi ale faktem jest ze dziala.

--
## Przemysław Kulczycki >><< Azrael Nightwalker ##
# jabber: azrael[na]jabster.pl | tlen: azrael29a #

Maciej Chojnacki

to ubuntu-...@googlegroups.com

> Jeśli dobrze pamiętam to Byte (bytowisko.pl) dostał zgodę od Canonical
> na sprzedaż jakiś produktów z logo Ubuntu, zakładam, że nie robili
> wielkich problemów.

Nie robili :) Pamiętam, że korespondowałem wtedy z Mako Hillem.
Zakładam, że dobrze to pamiętam, bo szczerze mówiąc korespondecja
prowadzona była z nieistniejącego już adresu mailowego, którego archiwum
oczywiście dawno przedpadło. Nie wiem co bym zrobił, gdybym pewnego dnia
dostał maila z Canonical z pytaniem co ja do cholery wyrabiam z ich
znakiem towarowym.

Ktoś używa tego sklepu? Jak nie, to zamknę, i tak nic z tego nie mam.

--
byte

Maciej Chojnacki

to ubuntu-...@googlegroups.com

> http://99267.spreadshirt.net/pl/PL/Shop
> Nie wiem czy to on dalej ten butik prowadzi ale faktem jest ze dziala.

"Prowadzi" to odważne określenie. Na początku 2006 roku odpaliłem ten
sklep a potem o nim zapomniałem, bo - jak wspominałem na blogu - nie
pobierałem żadnej marży.

Dwa-trzy miesiące temu odezwał się do mnie jeden z klientów,
zniecierpliwiony brakiem reakcji na zamówienie - założył, że to ja
produkuję (co ciekawe - namierzył mnie przez Naszą Klasę, skubany).
Wytłumaczyłem mu ładnie, że ja tylko zaprojektowałem co trzeba, sklep
nie mój. I właśnie przy tej okazji przypomniałem sobie, że kiedyś coś
takiego popełniłem.

--
byte