Rozpowszechnianie Ubuntu

Maciej

to Ubuntu Polish LoCo Team
Witam wszystkich. W ostatnim czasie bardzo zacząłem się interesować
systemem Ubuntu jak i wolnym oprogramowaniem i chciałbym wspomóc w
dalszym rozwoju. Może nie będzie to wielka pomoc ale chciałbym
spróbować. A mianowicie, nie jestem programistą ani dobrym tłumaczem,
ale chciałbym w moim regionie (mieście) rozpowszechnić Ubuntu i wolne
oprogramowanie. Znalazłem już serwis shipit.ubuntu.com skąd mogę
zamówić płyty z systemem, ale już raz zamówiłem i nie chcą już wysyłać
i tu właśnie moje pytanie, co trzeba zrobić aby móc zamawiać dalej i
większych ilościach około 100 płyt? Oczywiście te płyty chciałbym
porozdawać uczniom w szkołach. I tu właśnie nasuwa mi się drugie
pytanie, gdzie mogę zamówić i czy jest taka możliwość jakieś darmowe
ulotki, plakaty, mini gadżety, abym w szkołach mógł coś zostawić
zachęcić uczniów oraz samą szkołę do przejścia na darmowe
oprogramowanie?

Krzysztof Klimonda

to ubuntu-...@googlegroups.com
On Mon, 2010-10-11 at 06:38 -0700, Maciej wrote:
(...)

> [...]
> zamówić płyty z systemem, ale już raz zamówiłem i nie chcą już wysyłać
> i tu właśnie moje pytanie, co trzeba zrobić aby móc zamawiać dalej i

Aby dostać kolejną paczkę musisz być albo członkiem Ubuntu Members albo
zapłacić. Także osoba zarządzająca Polskim LoCo może, w ramach LoCo,
zrobić większe zamówienie. Zresztą nie tylko na płyty ale też jakieś
naklejki, plakaty, takie coś do powieszenia na spotkaniach.. Ale do tego
musielibyśmy mieć aktywne LoCo i pomysły co z tymi płytami zrobić
gdyż...

> Oczywiście te płyty chciałbym
> porozdawać uczniom w szkołach.

...samo masowe ich rozdawanie niewiele daje - trzeba pokazać na czym
polega Ubuntu czy nawet szerzej, ruch Free Software. Ubuntu wciąż nie
jest na etapie gdzie losowa osoba może go zainstalować i używać jako
zamiennika Windowsa. Narazie bez zrozumienia idei stojącej za systemem
sie nie obędzie - ktoś taki szybko się zniechęci.

> [...]
> ulotki, plakaty, mini gadżety, abym w szkołach mógł coś zostawić
> zachęcić uczniów oraz samą szkołę do przejścia na darmowe

Na początek lepiej byłoby zorganizować jakieś kółko informatyczne na
ktłórym mógłbyś pokazwać czym jest Ubuntu etc. i nagrać je
zainteresowanym na pendrive.
Darmowe plakaty, gadżety, ulotki są chyba dostępne dla LoCo, na
zamówienie, po podaniu powodu.

Pozdrawiam,
KK

--
Krzysztof Klimonda <kkli...@syntaxhighlighted.com>

signature.asc

Maciej

to Ubuntu Polish LoCo Team
Przede wszystkim dziękuję za szybką odpowiedz.
Co do kółka informatycznego to już o tym myślałem i mam zamiar
zachęcić nauczycieli od informatyki aby tematy Ubuntu itp. były
omawiane (mini prezentacje, jak go obsługiwać itp.). A nawet chciałbym
(choć może to zbyt absurdalny plan) zachęcić dyrektorów szkół do
przejścia na oprogramowanie darmowe. Dzięki czemu uczeń do powtórek w
domu, ćwiczenia itp. nie musiał by instalować pirackich programów na
swój komputer. Bo przecież nie każdego stać na płatne, drogie
oprogramowanie.
I żeby właśnie pójść do szkół i namawiać je do darmowego
oprogramowania muszę mieć jakieś materiały (plakaty, ulotki, mini
gadżety, płyty), bo jeśli pójdę tam z niczym to mnie wyśmieją.
Te mini gadżety, płyty mogły by posłużyć np: na nagrody za jakiś
konkurs z wiedzy o Ubuntu, który można by zorganizować w szkołach.

I tu jeszcze moja prośba.
Co muszę zrobić aby stać się zarządcą Polskim LoCo (jestem jej
członkiem)?
I czy mogę liczyć na Twoją pomoc w tej kwestii (zamówienie materiałów,
oczywiście darmowych) ??

B.J. Stobiecki

to ubuntu-...@googlegroups.com
Eh, eh "zarządca" już jest, ale się sporadycznie udziela. Niewiele się dzieje w tej grupie, ludzki zapał szybko gaśnie ;-)
Jest polski kanał użytkowników Ubuntu w sieci Freenode, tj. irc://irc.freenode.net/ubuntu-pl choć w większości siedzą tam zwolennicy Gentoo i Arch Linux, ha!

Been there, done that...

Maciej

to Ubuntu Polish LoCo Team

> Eh, eh "zarządca" już jest, ale się sporadycznie udziela. Niewiele się
> dzieje w tej grupie, ludzki zapał szybko gaśnie ;-)

Dlatego ja jak na razie nie chcę angażować się w projekty o większej
skali, a jedynie spróbować swoich sił jako "pojedyncza" osoba i
zobaczyć co z tego wyjdzie, może kiedyś spróbuję swoich sił jako
wolontariusz "WiOO w Szkole"

Przemek Kulczycki

to ubuntu-...@googlegroups.com
2010/10/11 Maciej <maciejch...@gmail.com>:

> [...]
> oprogramowanie. Znalazłem już serwis shipit.ubuntu.com skąd mogę
> zamówić płyty z systemem, ale już raz zamówiłem i nie chcą już wysyłać

Na shipit można złożyć niestandardowe zamówienie, z uzasadnieniem po angielsku.
Wtedy można zamówić więcej płyt.
https://shipit.ubuntu.com/specialrequest

Jako LoCo team, mamy także prawo do zamówienia specjalnej paczki dla
nas, przy każdym wydaniu Ubuntu.
https://wiki.ubuntu.com/LoCoGettingCds
Paczka z Ubuntu 10.10 już została zamówiona.
Jest tam tylko 350 płyt (250 Ubuntu, 50 Kubuntu, 50 Ubuntu Server),
więc staramy się nimi dysponować rozsądnie w miarę potrzeb.
Z paczki z 10.04 zostało nam ok. 50 płyt.

> [...]
> ulotki, plakaty, mini gadżety, abym w szkołach mógł coś zostawić
> zachęcić uczniów oraz samą szkołę do przejścia na darmowe

Ulotek po polsku nigdzie nie zamówisz.
Jest możliwość zamówienia specjalnego pakietu gadżetów dla
organizowanych konferencji, ale każdy wniosek jest rozpatrywany osobno
i nie ma gwarancji że zostanie rozpatrzony pozytywnie.
https://wiki.ubuntu.com/UbuntuAtConferences

Możesz skorzystać z materiałów w wersji elektronicznej które trzymam tutaj:
http://reksio.ftj.agh.edu.pl/~azrael/ubuntu/marketing/
Część jest przetłumaczona na polski.
Kilka ulotek jest specjalnie przygotowanych pod druk, choć ich treść
może być troszkę nieaktualna (zostały przygotowane kilka lat temu).
Możesz też skorzystać z ulotki która została przygotowana na Software
Freedom Day:
http://reksio.ftj.agh.edu.pl/~azrael/clug/sfdflier-new-4plug.tar.bz2
(oczywiście trzeba by ją było uaktualnić)

Inne materiały z SFD dostępne są tutaj:
http://wiki.softwarefreedomday.org/Resources

Zaś jeśli chodzi o samo rozdawanie płyt ludziom to zastanów się czy
rzeczywiście jest sens każdemu wciskać płytę na siłę.
Chodzi o to żeby uniknąć sytuacji w której większość płyt które
rozdasz pozostanie nieużywanych, albo zostaną wyrzucone do kosza.
Na początek spróbuj np. zorganizować w swojej szkole jakieś drobne
fundusze na nagrywanie Ubuntu na płytach CD-R.
Myślę że po rozmowie z nauczycielem informatyki albo z dyrektorem było
by to możliwe.
Jakby to się zupełnie nie udało to mogę spróbować pomóc zorganizować
jakieś fundusze z Polskiej Grupy Użytkowników Linuksa.
http://www.linux.org.pl/
Ale do tego musiałbyś przygotować konkretny plan działania.

> I żeby właśnie pójść do szkół i namawiać je do darmowego
> oprogramowania muszę mieć jakieś materiały (plakaty, ulotki, mini
> gadżety, płyty), bo jeśli pójdę tam z niczym to mnie wyśmieją.

Niekoniecznie. Na początek wystarczą materiały elektroniczne.

> Te mini gadżety, płyty mogły by posłużyć np: na nagrody za jakiś
> konkurs z wiedzy o Ubuntu, który można by zorganizować w szkołach.

Organizowanie konkursu wiedzy o Ubuntu wśród osób które w ogóle o nim
nie słyszały raczej mija się z celem.

> [...]
> skali, a jedynie spróbować swoich sił jako "pojedyncza" osoba i
> zobaczyć co z tego wyjdzie, może kiedyś spróbuję swoich sił jako

Możesz już teraz skontaktować się z FWiOO i zapytać o wsparcie/rady.

> I tu jeszcze moja prośba.
> Co muszę zrobić aby stać się zarządcą Polskim LoCo (jestem jej
> członkiem)?

Chodzi ci o zarządzanie listą dyskusyjną? Czy samą organizacją?
Tak czy inaczej, żeby czymś zarządzać, powinieneś najpierw się jakoś wykazać :)

# Przemysław Kulczycki
## Jabber/XMPP/Gtalk/Tlen ID: azrael[na]jabster.pl
## (Co to jest? Zobacz na: http://jabberfaq.info )
# www: http://reksio.ftj.agh.edu.pl/~azrael/

Przemek Kulczycki

to ubuntu-...@googlegroups.com
2010/10/11 Maciej <maciejch...@gmail.com>:

Poza tym polecam jeszcze lekturę tego tekstu:
https://wiki.ubuntu.com/PolishDocumentation/CoTyMo%C5%BCeszZrobi%C4%87DlaUbuntu

Maciej

to Ubuntu Polish LoCo Team
> "Chodzi ci o zarządzanie listą dyskusyjną? Czy samą organizacją?
Tak czy inaczej, żeby czymś zarządzać, powinieneś najpierw się jakoś
wykazać :) "

Po prostu chciałem mieć możliwość zamówienia płyt itp.

Dziękuje wszystkim za odpowiedz, za linki i porady. Postaram się to
dobrze wykorzystać i zorganizować w moim regionie jakieś spotkania i
prezentacie.
Dzięki i pozdrawiam
Maciek