Multifunkcionális nyomtató beüzemelése.

erdosb...@gmail.com

to ubuntu-help-hu
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni az újonnan vásárolt nyomtató beállításához, mert kevés vagyok hozzá.
Egyelőre a kezelési útmutatót csatolom.
A nyomtatót úgy néz ki, kogy látja a gép, mert megjelent  a típusa, de még nem sikerült tesztoldalt sem nyomtatni.
Guide_HU.pdf

Farkas János

to ubuntu-help-hu
Helló!
Csak pár ötlet:
- lsusb paranccsal nézd meg, hogy biztosan jól látja-e a gép az eszközt
- próbálj nyomtatni terminálból, hátha úgy értelmes hibaüzenetet kapsz vissza. https://unix.stackexchange.com/questions/151833/print-text-from-terminal#151834

Üdv,

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „ubuntu-help-hu” csoportjára.

erdosb...@gmail.com

to ubuntu-help-hu
berci@berci-X50-V2:~$ lsusb
Bus 001 Device 005: ID 0e8d:1836 MediaTek Inc. Samsung SE-S084 Super WriteMaster Slim External DVD writer
Bus 001 Device 002: ID 0924:42da Xerox
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 005 Device 002: ID 0eef:0001 D-WAV Scientific Co., Ltd eGalax TouchScreen
Bus 005 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 004 Device 002: ID 04f2:1026 Chicony Electronics Co., Ltd
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub

erdosb...@gmail.com

to ubuntu-help-hu

Nem tudom, hogy mit kéne látni.
A terminálból nyomtatással még küzdök.

erdosb...@gmail.com

to ubuntu-help-hu
berci@berci-X50-V2:~/Apa/Autó$ lp MATRICA.pdf
request id is Xerox-WorkCentre-3025-223 (1 file(s))
berci@berci-X50-V2:~/Apa/Autó$

Na, szóval terminálból nyomtatáskor is bekapcsol a nyomtató készenléti üzemmódból, majd azt írja a kijelzőjén, hogy nyomtatás, de nem nyomtat. A számítógép elvégzettnek tekinti a feladatot -szerintem- mert el is tűnik a nyomtatandó feladatok közül a fájl.

Farkas János

to ubuntu-help-hu
hát, nem egyszerű.

Találtam egy ilyent: http://www.openprinting.org/printer/Xerox/Xerox-WorkCentre_3025 , ez alapján működnie kellene a gyártó driverével.

- dmesg | tail parancs hátha ad valami nyomot
- USB helyett UTP portot használva
- még néhány ötlet kibontva, de azokat már nem értettem teljesen, mivel nincs előttem az eszköz, hogy pontosan mi mit generál. Érdemes végigpróbálni.

Ha mégse, akkor több ötletem nekem sem nagyon van.

Üdv,
Jani

Erdős Bertold

to ubuntu-...@googlegroups.com
Szia!
Köszönöm az eddigi segítségedet, úgy néz ki, hogy menni fog a továbbiakban, mert az imént sikerült végre lelket lehelni a nyomtatóba és úgy néz ki, hogy végzi a dolgát.
Én ezt akartam követni, ami a kezelési leírásban volt:

  1. Győződjön meg arról, hogy a gép a számítógéphez csatlakozik, és be van kapcsolva.
  2. A gép szoftverének telepítéséhez super user-ként (root) kell bejelentkeznie. Amennyiben Ön nem
  3. super user, kérje meg erre a rendszergazdát.
  4. Amikor megjelenik az Rendszergazdai bejelentkezés ablak, írja be a root szót a Bejelentkezésmezőbe és adja meg a rendszerjelszót.
  5. A Xerox webhelyéről töltse le a Unified Linux Driver (Egyesített Linux illesztőprogram) csomagota számítógépre.
  6. Válassza ki a Unified Linux Driver (Egyesített Linux illesztőprogram) csomagot és csomagolja ki.
  7. Kattintson a cdroot > autorun lehetőségre.
  8. Amikor megjelenik a Welcome (Üdvözlő) képernyő, kattintson a...
Közben pedig ezek a parancsok segítettek:

sudo -s
cd uld
./install-printer.sh

Még a hálózati beállítások hátra vannak, de azokkal majd csak holnap foglalkozom.
Ha valami nem megy, és elakadok, akkor ide írok!
Köszi mégegyszer - jó éjt!

A csoportot a(z) https://groups.google.com/group/ubuntu-help-hu címen keresheti fel.
További lehetőségekért látogasson el ide: https://groups.google.com/d/optout.

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „ubuntu-help-hu” témájára.

erdosb...@gmail.com

to ubuntu-help-hu
Sajnos a hálózati beállítások sem mennek. Igaz ehhez teljesen hülye vagyok.
Szerencsére a lapolvasás működik, így tudom csatolni a kinyomtatott friss beállításokat.
A számítógép lát egy "Direct-plWorkCenntre3025" hálózatot, de még semmit sem sikerült előrelépni...
A kezelési utasítás ezen része sem világos.
Tehát szeretném a vezeték nélküli kapcsolatokat beállítani és a Google Cloud Print-el nyomtatni.

gépállapot.pdf

erdosb...@gmail.com

to ubuntu-help-hu
Ja, és a http://localhost:631/ eleinte bejött, aztán csak a főoldal, most meg már egyáltalán nem:

A webhely nem érhető el

A(z) localhost visszautasította a csatlakozást.

Próbálja ki a következőket:

ERR_CONNECTION_REFUSED

erdosb...@gmail.com

to ubuntu-help-hu