Horror

Andras Bato

to ubuntu-...@googlegroups.com
Kedves Levelezők és Segítők!
Ma installáltam egy Ubuntu 19.1-ez az új SSD-re, amire azonnal jött egy frissítés, így
V20.04.1 LTS keletkezett.
Letöltöttem egy számomra fontos szoftvert, amit a Letöltések könyvtárban apt-get install filenév módon akartam telepíteni, mire a szokásos bevezetéssel
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
E: Unable to locate package filenév
E: Couldn't find any package by glob 'filenév'
E: Couldn't find any package by regex 'filenév'
Természetesen a filenév hibátlan volt!
Mi a manó az E:   ?
Ugyanezt tapasztaltam egy másik merevlemezes meghajtón telepített és mostanában frissített Ubuntu Linux alatt.
A szíves segítségetekre számítok!
Üdvözlettel: András

Regényi Balázs

to ubuntu-...@googlegroups.com
szia!

Az E gondolom az error, azaz hiba 😊.
Alapvetően a tárolón/tarolókon keresztül kellene a progikat telepíteni, ritkán van szükség letöltésre és úgy telepítésre.
A tárolókban (kb. úgy képzeld el, mint mondjuk a google play androidon) több módon is tudsz keresni, egyik parancs, amivel kezelni tudod, az az apt vagy apt-get.
Ha valami letöltesz, és úgy akarod telepíteni, az is több helyzetetet eredményezhet, merthogy nem mindegy, hogy milyen formátumban van az adott letöltött progi becsomagolva. Ha *.deb, akkor gdebi -i <letöltött fájl> a barátod 🙂.
Így hirtelen most ennyi 😉.

üdv
Balázs

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „ubuntu-help-hu” csoportjára.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) ubuntu-help-h...@googlegroups.com címre.

Andras Bato

to ubuntu-...@googlegroups.com
Szia Balázs!
Épp résen vagyok.
Azt gyanítottam, hogy az E error, de az a régivágású, a M$ emlőjén nevelkedett felhasználók cikizése,
hogy még kettőspontot is tesznek utána!
Utána következik a feketeleves, nem lehet installálni a letöltött fájlban rejtőző szoftvert.
Értem tehát, a telókon megszokott gyakorlat szerint, valahonnan egy felhőből egyből jön nekem amit kívánok.
Most ugyan a Linux Mint alatt kavarok, letöltésekre készülök, egyéb célból.
Utána megyek vissza az új SSD-re és kipróbálom a direktben való fájl lehívást -ha így jól nevezem meg az új módit.
A keresett fájl egy, az általam évek óta használt kommunikációs program újabb verziója, amit eddig csak windows alatt
futtattam: wsjtx_2.2.2_amd54.deb
tehát a gdebi -i majd valamit kiír.
Ha sikerült a telepítés, ha nem, majd megírom mire jutottam.
Remek lenne ha volnál szives ismét észrevételezni az előrehaladást -vagy a kudarcot!
Üdv
András

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/ubuntu-help-hu/CAAk%2BYk%2BOMtjfoJYwEKFU%2B3VfiEfzy4vpjxUmWPsKCEowFYgOSQ%40mail.gmail.com.

Andras Bato

to ubuntu-...@googlegroups.com
Szia!
Barátkozom a tárolókkal.
Lazán letöltődött a keresett szoftver legutolsó közzétett és javított változata,
mihelyt a család családi nevét használtam: sudo apt install wsjtx
Még azt is kidobta -feltehetően az Ubuntu felhőjében működő ismeretlen erő, hogy mia a felesleges.
Azokat az autoremove paranccsal eltávolítottam, így önmagában a dolog rendben is van.
Valahogy azt jó lenne tudni, hogy a felhőben mi minden van...
Régen a Synaptic tartalma megismerhető volt.
Vajon azt mi pótolja mert az Ubuntu V20.04.1 alól már nem elérhető.
Az meg úgy látszik örök igazság, hogy ha egy problémát megoldunk, újabbak keletkeznek.
Köszönettel
András

Regényi Balázs

to ubuntu-...@googlegroups.com
örülök, hogy összejött 🙂
Én is Linux Mint-et használok, ott például az egyik grafikus lehetőség a Szoftverkezelő, lásd a mellékelt képet 🙂.
Itt tudsz keresni, telepíteni, stb.

image.png

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/ubuntu-help-hu/CABcOcnC7wJOw92wUVqM070-Abvxc-_Sc%3DgYkE%2B%3DkamZqgvY4MA%40mail.gmail.com.

Andras Bato

to ubuntu-...@googlegroups.com
Én is örülök, csak éppen a fejlesztőknek még kell egy kicsit dolgozni, hogy az én
adó - vevőm is felismerje a szoftver, amiből nem a legfrisseb volt megtalálható a korábbi Synaptic
gyűjteményekben sem, a szoftverkezelőben meg pláne nincs benne.
Kellemes karácsonyt kívánok neked és minden Ubuntu és Linux Mint felhasználónak!
Üdvözlettel
András

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/ubuntu-help-hu/CAAk%2BYkL%3DAyEvXA466StcZfrrHzO_zooONKUOEqzNQYzr5jMRjw%40mail.gmail.com.

tsan...@gmail.com

to ubuntu-help-hu
Kedves András!

Nekem Lubuntu 20.04 van telepítve.
Itt 3 lehetőség van:
- Muon (a 20.04 egyik újdonsága) - Rendszereszközök menüben
- a régebbi változatokból megszokott Synaptic (Beállítások menüben)
- Software (Beállítások menüben)

(A merevlemezre letöltött csomag telepíthető a filekezelő ablakából dupla kattintással, vagy jobb gomb helyi menü gdebi.
Vagy én rendszeresen a LibreOffice-t a sudo dpkg -i *.deb paranccsal szoktam telepíteni a merevlemezről.)
Üdvözlettel:
TS.