Bunlar da Hadis

Yılmaz ARSLAN

Bunlar da Hadis

Diyanet

İşleri Başkanlığı tarafından yürütülen meşhur Hadis Projesi kapsamında, kıyıda köşede kalmış hadis kitaplarından Sahih-Uydurma ayrımına tabi tutulmaksızın derlenen ve ele alınan konularda işlenmesi muhtemel olan hadislerden bir grup hadis, aşağıda bilgilerinize sunulmuştur. Bu tür hadislere, dipnotlarda zayıf veya uydurma olduğu notu düşülse bile, bazı çıkar grupları tarafından sırf Diyanet İşleri Başkanlığı’nın yayınlarında yer aldığı gerekçe gösterilerek itibar edileceğini ve sahih hadislermiş gibi muamele göreceklerini şimdiden görür gibiyim ben. Bunun adı, düpedüz Diyanet’in zayıf ve uydurma hadisleri sahihleştirme ve tevatürleştirme operasyonudur ve Diyanet kesinlikle kaş yapayım derken göz çıkarmaktadır. İşte size Diyanetin yürütmüş olduğu proje kapsamında derlenen hadislerden bir demet:

-"Namaz k

ılan bir adamın önünden eşek, kara köpek ve kadın geçerse namazı bozulur" (Buhari, 8/102; Hanbel, 4/86).

-"Zina yapan evlilerin ta

şlanarak öldürülmesini emreden ayet, Ayşe'nin döşeğinin altındaki sahifede yazılı bulunuyordu. Peygamber ölünce Ayşe onun defin işlemleriyle meşgul iken, evin açık kapısından içeri giren bir keçi o sahifeyi yedi ve böylece taşlama cezası Kuran'dan çıktı; ama hükmü devam ediyor" (İbni Mace, 36/1944; Hanbel, 3/61; 5/131, 132,183; 6/269).

-"Keçinin yemesi sonucu Kuran'dan ç

ıkan taşlama ayetini Ömer Kuran'a tekrar sokmak istedi; ancak halkın dedikodusundan korktuğu için cesaret edemedi"(Buhari, 53/5; 54/9; 83/3; 93/21; Muslim, Hudud 8/1431; Ebu Davut 41/1; Itkan 2/34).

-"Bir grup maymun zina yapan bir maymunu yakalam

ış ve taşlama cezasını uyguluyorlardı. Onları bu haklı işte desteklemek için ben de taş atarak yardım ettim" (Buhari, 63/27).

-"Bir kad

ının parmaklarını kesenin cezası şöyledir: Bir parmak için 10 deve, iki parmak için 20 deve, üç parmak için 30 deve, dört parmak için 20 -yirmi- deve fidye vermelidir" (Muvatta, 43/11; Hanbel, 2/182).

- "Peygamber hiç bir vakit ayak üstünde i

şemedi" (Hanbel, 4/196; 6/136,192,213).

- "Peygamberin ayak üstünde i

şediğini gördüm" (Buhari, 4/60,62; Hanbel, 4/246; 5/382,394).

-"Ureyne ve Ukeyle kabilelerinden bir grup Medine'ye gelerek Müslüman oldular. Medine'nin havas

ı onlara dokununca Peygamber onlara deve sidiği içmelerini öğütledi. Adamlar develeri dağıttılar ve çobanı da öldürdüler. Peygamber onları yakalattı. Ellerini ve ayaklarını kesti. Gözlerini oydu. Çölde susuz ölüme terk etti. Biz onlara su vermek isteyince Peygamber bizi engelledi" (Buhari, 56/152, Tıb 5/1; Hanbel, 3/107,163).

- "Musa ölüm mele

ğinden çok korkuyordu. Bir gün ölüm meleği canını almaya elince meleğin yüzüne tokat atıp bir gözünü çıkardı" (Buhari, 64/4-5).

- "Allah'

ın elçileri arasında ayırım yapmayınız.  Ben, Yunus peygamberden bile üstün değilim" (Buhari,65/4,5; Hanbel,1/205,242,440; 2/405,468).

- "Ben Adem o

ğullarının efendisiyim"(Hanbel, /5; 5/540,388).

- "Hesap günü tüm peygamberler korku içinde canlar

ının derdinde iken, sadece ben ümmetimi düşüneceğim" (Buhari, 7/36).

- "U

ğursuzluk üç şeydedir, at, ev ve kadın"  (Buhari, 6/53).

- “Peygamber, sava

şta kadınların ve çocukların öldürülmesinin bir sakıncası olmadığını söyledi"(Buhari, Cihad/146; Ebu Davud,113).

- "Dünya bal

ığın üzerindedir. Balık başını sallayınca dünyada depremler olur" (İbni Kesir, 2/29; 50/1).

- "Liderler mutlaka Kurey

ş kabilesinden seçilmelidir" (Buhari, 3/129,183; 4/121; 86/31).

- "Tüm kara köpekleri öldürünüz. Çünkü onlar

şeytandır"(Hanbel, 4/85; 5/54).

- "Karga fas

ıktır" (Buhari, 59/16; Hanbel, 2/52).

- "Allah zamand

ır" (Muvatta, 56/3).

- "Allah, ahirette peygamberlere kimli

ğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir" (Buhari 97/24, 10/129 ve 68. surenin tefsiri).

- "Peygamber 30 erke

ğin cinsel gücüne sahipti" (Buhari).

- "Peygamber nerede güzel bir kad

ın görse hemen eve koşar Zeynep'le yatardı" (Buhari, Hibe/8).

-"Peygamberin izniyle ihramdan ç

ıkıp Mina'da bulunan kadınlarımıza yöneldik. Zekerlerimizden meni damlıyordu" (Buhari, Hac/81; Müslim, Hacc/141).

- "Peygamber, Medine'de bir Yahudi taraf

ından büyülendi. Günlerce ne yaptığını bilmez durumda ortalıkta dolaştı."(Buhari, 59/11; 76/47; Hanbel, 6/57; 4/367).

- "Sol elinizle yemeyiniz, içmeyiniz; çünkü

şeytan sol eliyle yer içer" (Hanbel, 2/8,33).

- "Horoz öttü

ğü zaman, Allah'a dua edin. O bir melek görmüştür." (Buharî, Bed'ü'lhalk 15; Müslim, Zikr 82, (2729); Ebu Davud, Edeb 115, (5102); Tirmizî, Da'avat 58, (3455)

- "E

şek anırdığı zaman, şeytan görmüştür, Allah'a sığının" (Buharî, Bed'ü'lhalk 15; Müslim, Zikr 82, (2729); Ebu Davud, Edeb 115, (5102); Tirmizî, Da'avat 58, (3455)(6).

- “Bir kimse kar

ısını yatağına davet edip de (mâzereti olmadığı halde) gelmez ve kocası da ona dargın olarak gecelerse, sabah oluncaya kadar melekler o kadına lânet ederler”.

- “Kad

ın, ocak başında olsa dahi erkeğinin davetine icabet etsin.”

- Bir kimsenin bir kimseye secde etmesini emredecek olsayd

ım, herhalde kadının kocasına secde etmesini emrederdim.”.

- “Dünyada bir kad

ın kocasına eziyet ederse, o erkeğin hûrilerden olan zevcesi o kadına hitap ederek: -Allah canını alsın; bu adama eziyet etme. O, dünyada senin yanında bir misafirdir; yakında senden ayrılıp bize kavuşacak, diyerek muâheze eder.”

-“Benden sonra erkekler için kad

ınlardan daha zararlı bir fitne bırakmadım.”(7).

Ömer Sa

ğlam

Dipnotlar:

6-

Bir internet sitesinde rastladığım bu hadisleri, dökümünü alarak 03.03.2008 günü Diyanet İşleri Başkanlığı’nca yürütülen Hadis Projesi’nde çalışanlara götürdüm ve bu hadislerin, belirtilen kaynaklarda bulunup bulunmadığı konusunda kendilerinden bilgi talep ettim. Projede çalışanlardan Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu Uzmanı olan bir zat, hadisleri dekt tek tetkik ederek “Bu hadislerin kaynaklarda bulunmadığını söylemek kendi kendimizi inkar etmek anlamına gelir” dedikten sonra adı geçen tarafından 160.000 adet hadisin yüklü bulunduğu bilgisayar kayıtlarında sondajlama yöntemiyle yapılan sorgulamada da hadislerin belirtilen kaynaklarda bulunduğu birlikte görülmüş, hatta horozun konu edildiği hadisin, sahih hadis olmasının yanı sıra, hadis kitaplarında bir bölümün adı olduğu müşahede edilmiştir.

7-

Son 5 hadis, “Riyâzü’s-Sâlihîn ve Tercemesi”, isimli DİB. Yayınında da bulunmaktadır. (bkz, Riyâzü’s-Sâlihîn ve Tercemesi c.1, s.323-327, Musannifi Muhyiddiddîn-i Nevevî, Çev. Kıvamüddin Burslan-Hasan Hüsnü Erdem, Ankara,1995)

---------
Sufi  ve mollalardan Allah razı olsun.
bize dini intikal ettirdiler.
fakat o kadar teferruata kaçtılar ki
Allahüteala’yı da Cebrail’i de, hazreti Muhammet’i de hayrete bıraktılar
Muhammet ikbal