TÜBİTAK Projeleri-Bursiyer Alım Talebi

TheAohane

to turk-ta...@googlegroups.com

Değerli liste üyeleri,

Yürütücüsü olduğum “Politik Risklerin Türkiye Ekonomisine Yansımaları: Reel ve Finansal Piyasalara Etkiler, 1925-1980” ve “Göç Çağında Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti'nden Amerika Birleşik Devletleri'ne Emek Hareketliliği ve Türk Kökenli Göçmenlerin Kalıcılık Sorunu” başlıklı TÜBİTAK projelerimizde tam zamanlı ve 6 ay süre ile istihdam edilmek üzere yüksek lisans öğrencisi bursiyerler aramaktayız.

Projelerde, çeşitli gazete ve bültenler aracılığıyla elde edilen borsa fiyat verileri sayısallaştırılacak, işlenebilir ve ekonometrik incelemeler yapılabilir hale getirilecek, resmi Osmanlı ve Türkçe dokümanlar toplanıp düzenlenecektir. Bu bağlamda, bursiyerlerin

·        Veri üretim, yönetim, aktarım, birleştirme, temizleme konularında bilgili,

·        Osmanlıca ve Türkçe resmi arşiv kaynaklı dokümanların okunması ve metin haline getirilmesi konusunda deneyim sahibi olması,

·        Bilgisayar yazılım, donanım bilgisine sahip olması,

·        MS Office programlarını kullanabilmesi,

Öğrenciler e-mail yolu ile reformlarku...@gmail.com veya https://twitter.com/proje_reform adreslerinden iletişim kurabilirler.

İlgileneceğini düşündüğünüz öğrencilerinize iletiyi yönlendirebilirsiniz çok teşekkür ederim.

Saygılar

Önder