Gürcistan arşivleri

Candan Badem

to turk-ta...@googlegroups.com
Merhaba

Uzun zamandan beri Tiflis'teki Gürcistan Devlet Tarih Arşivinde Kars ve Batum oblastları üzerinde çalışıyorum. Geçenlerde uzun bir aradan sonra arşive yaptığım araştırma izni başvurusuna, araştırma konusu belgelerin restorasyonda olduğu gerekçesiyle izin verilmedi. Oysa ben belli bir belge listesi veya fon kodu vermemiştim. İlgili belgelerin tümünün restorasyonda olması mümkün değil. Bu gerekçenin gerçek olmadığını o arşivi bilenler biliyor. Benden başka aynı konuda çalışan iki Türk akademisyene daha en az üç yıldır izin verilmediğini öğrendim. Ayrıca ABDli bir doktora öğrencisine izin verilmemiş. Acaba Gürcistan arşivinde engelle karşılaşan başka araştırmacılar oldu mu ve hangi konuda? Gürcistan ile Türkiye'nin ilişkileri iyi olduğu halde arşiv yönetimi neden böyle bir engellemeye gerek duyuyor, bir fikri olan var mı? Gürcü araştırmacılar bizim arşivlerden çok sayıda belge aldılar diye biliyorum, yanılıyor muyum? Sorun nedir anlamıyorum. Batum konusu Gürcistan hükümeti için hassas bir konu mu oldu? Görüş ve yorumlarını paylaşmak isteyenler buraya veya özelden bana yazarlarsa memnun olurum.

saygılarımla
Doç Dr. Candan Badem
Uppsala Üniversitesi Tarih Bölümü
Konuk Araştırmacı