Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Tematik Kitap Bölümü Çağrısı

ykuc...@gmail.com

Apr 30, 2024, 10:06:04 AMApr 30
to Türkiye Tarihçiler

Karadeniz Teknik Üniversitesi’ne bağlı olarak faaliyet gösteren Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü, ilki 2017 yılında olmak üzere her sene bir tematik kitap yayımlanması projesi doğrultusunda bilim dünyasına araştırma eserleri kazandırmaktadır (http://www.ktu.edu.tr/karen-kitaplar). Bu doğrultuda 2024 yılı için 19. yüzyıldan 21. yüzyıla Karadeniz’de Eğitim ve Kültür başlıklı tema belirlenmiştir. Konuyla ilgili birikimlerini paylaşmak isteyen araştırmacı ve akademisyenlerin 200-300 kelime aralığında hazırlayacakları kitap bölümü özetlerini 30 Mayıs 2024 tarihine kadar karen.d...@gmail.com adresine göndermelerini rica ederiz.

Not: Özetlerin Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Yayın Kurulunun incelenme ve değerlendirilmesinin ardından yazıları kabul edilenlerin 6000-8000 kelime aralığında hazırlayacakları tam metinleri en geç 15 Ekim 2024 tarihine kadar karen.d...@gmail.com göndermeleri gerekmektedir.

Kitap Alt Başlıkları: İlgili yazılar kitap temasına uygun olacak şekilde aşağıda başlıkları verilen alanlardaki çalışmaları kapsayacaktır.

  • Osmanlı Devleti’nin son yüzyılında Karadeniz’de eğitim (kurumlar-eğitimciler vb.)
  • Cumhuriyet döneminde Karadeniz’de eğitim (kurumlar- eğitimciler vb.)
  • Tevhid-i Tedrisat Kanunu, harf inkılabı, millet mektepleri, köy enstitüleri, üniversiteler; güzel sanatlar ve spor eğitimine dair gelişmeler
  • Okulların tarihi ve gelişim süreci
  • Tanzimat Sonrası Karadeniz bölgesinde açılan özel ve yabancı okullar
  • Okul binaları ve mimari özellikleri
  • Mesleki ve teknik eğitim
  • Dini eğitim
  • Askeri eğitim
  • Göçmenler ve eğitim sorunları
  • Eğitim programlarında yaşanan gelişmeler (Karadeniz’deki uygulamaları, etkileri vb.)

Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü