Doktora Tez Konusu

Cansu Karakuş

to turk-ta...@googlegroups.com
Değerli hocalarım,

Marmara Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türk Tarihi Anabilim Dalı, Cumhuriyet Tarihi Bilim Dalı'nda doktora öğrencisiyim. Ders aşamasını tamamlayarak tez aşamasına geçtim.

Tez konum "Milli Mücadelede Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri (1918-1923)"  olarak belirlendi ve
Prof. Dr. Süleyman Beyoğlu danışmanlığında "Milli Mücadelede Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri (1918-1923)"  başlıklı konuyu  çalışmaya başladım.

Konu ile ilgili değerli katkılarınızı bekliyorum.

Saygılarımla,

Mustafa Arıkan

to turk-tarihciler
Sayın Hocam,
Bayram Sakallı'nın "Milli Mücadele'nin Sosyal Tarihi Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri" adlı bir çalışması var.
Doktora teziydi diye hatırlıyorum.
İyi çalışmalar.
Mustafa Arıkan

Kimden: "Cansu Karakuş" <cansuka...@gmail.com>
Kime: "turk-tarihciler" <turk-ta...@googlegroups.com>
Gönderilenler: 5 Ocak Perşembe 2023 9:48:20
Konu: {Spam?} [turkiye-tarihciler] Doktora Tez Konusu

--
Bu mesajı şu gruba üye olduğunuz için aldınız: Google Grupları "turkiye-tarihciler" grubu.
Bu gruba posta göndermek için , mail atın : turk-ta...@googlegroups.com

Fatih Turgay Eldem

to turk-ta...@googlegroups.com
Sayın Karakuş

Doktora tez başlığı güzel ama tezde hangi sorunun cevabını vermeye çalışacaksınız? Tezlerin nitelikli olması için bence tezlerin, cevabını vermeye çalışacağı bir soru olmalı. Aksi takdirde bir lisans ödevi niteliğinde olacaktır.

Kolay gelsin.

Fatih Turgay ELDEM

to turk-ta...@googlegroups.com
Sayın Hocam,

Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. Marmara Üniversitesi'nde hazırladığım tezde tüm Müdafaa-i Hukuk Cemiyetleri'nin isimlerini, hangi bölgelerde etkinlik gösterdiklerini, üyelerini, faaliyetlerini, İstanbul ve Ankara ile olan ilişkilerini, müdafaa-i hukuk cemiyetleri yöneticilerinin milli mücadele sonrası faaliyetlerini ele alıyorum.Tezde, tüm müdafaa-i hukuk cemiyetlerini ve bu cemiyetlerin üyeleri ile faaliyetlerini tespit ederek biraraya toplamayı hedefliyorum. Soru olarak ise milli mücadele boyunca müdafaa-i hukuk cemiyetlerinin faaliyetleri nelerdi, hangi bölgelerde teşkil edildi, hangileri CHF'ye katıldı hangileri katılmadı gibi soruların cevaplarını vermeye çalışacağım