Diploma Hakkında

volkan ozan

to tude...@googlegroups.com
Lisans Diploması ile ilgili bir dönem burada Halim Mete ilgili yapılan görüşmelerin bilgilendirmesi yapıldı. Birşeyler olacak diye beklerken bilgilendirmeler birden kesildi / yada gelişme yaşanmadı.

Ben 8. Döenem mezunuyum. Okudugumuz sıralarda yapılan bir toplantıyı hatırlıyorum. 7.Dönemdeki arkadaslarımız da stajdan dönmüşlerdi, onlarda hatırlayabilir. O zaman Genel Mudurumuz Olan Sn Server Çalbaş net bir şekilde "Eger okulumuz gelecek dönemlerde diploma verme serviyesine gelirse ben eski mezunlarıma da bu hakkı tanıycam" demişti. Bize o sıralarda Tarih, Türkçe vs gibi dersler konulmus bunların sebebini ise ileride diploma verme durumu olursa bu dersleri görmüş olmanız gerekmetedir denmişti.

Bugun kü durum da haliylen çok şey değişti. O zamanlar Tüdevi davalarıyla uğraştıran Sn.O.Kamil Sağ şu anda Piri Reisin başında. Normal olarak da Sn.Server Çalbaş ın sözleri onu bağlamıyor. Ama bana göre sözler kişileri değil kurumları bağlamalıdır.

Bir çok arkadaşımız bir yerlere geldi ve ekmeğine tutundu. Askerlik sorunlarını da halletti. Yani şu andan sonra diploma olsa ne olmasa ne olur diye düşünen arkadaşlarımız da olabilir. Yaklaşık olarak ben de aynı düşüncedeydim ama şunu daha yeni farkedebildim ki bu işin zirvesi Uzak Yol Kaptan ı olmak değilmiş. Bunun  ilerisine geçmek de kesinlikle bir diploma yardımıyla oluyor.

Denizde iş hayatına girişte şu an mezun olan arkadaşlarımız pek zorluk çekmiyor, biz çektik ama ilk dönem mezun olan büyüklerimizi düşündükçe zorluk çektik demeye utanıyorum. Staj başvuruları dahi kabul olmuyormuş ilk zamanlarda. Konuyu şuraya bağlamak için bu bilgiyi verdim, o zamanlar denizcilik okulu mezunları denizde çalışıyordu bu sebepten deniz piyasasında bir rekabet vardı ve aynı yeterliliklere sahip olmamıza rağmen, biz bu rekabetteçok zorluklar çekerek bir yerlere geldik, şirketlere kendimizi kabul ettirdik.
Şu anki durumda ise aynı durum karada çalışma, kara bağlantılı işlerde çalışmak için geçerli ve biz bu sefer aynı yeterliliklere sahip değiliz çünkü DIPLOMAMIZ yok.  Bir ara bir çalışma yapmışlardı, lisans diploması olmayan DPA olamayacak diye, sonradan bir şey olmadı ama bunun gerisinin gelmeyeceğini kim garanti edebilir.

Mezunlar derneği olarak maalesef kuvvetli değiliz, birliğin önemini bu kadar kavramama rağmen gidip de bir türlü mezunlar derneğimize kayıt olamadım.

Şu bir gerçekki bize O. Kamil Sağ yardım edemez/etmez. Bize onu oraya koyan kurum ancak yardım edebilir.

Ayşe Yılmaz ve  Süreyya Öney in yazmış olduğu hepimizin bildiği bir Meteoroloji kitabı var. Onun Ön sözunde O.Kamil Sağ ın yazmış olduğu bir önsöz var, maalesef şu an bulamadığım için buraya koyamıyorum. O yazıyı okuyan herkes söyklediklerimi çok daha net anlar. Ben bunu yazan adamın şu anda Piri Reis in başında olmasına sadece şaşıyorum. Tahminim kendisi de şaşıyordur ve kendini "Ben Tüdev in değil Piri Reis in başına geçtim diye avutuyordur" bu sebepten dolayı da tüdev mezunlarını Piri Reis ten tamamen ayırmış ve maalesef de DTO buna ses çıkarmamıştır.

Saygılarımla