ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းၿပိဳက်မႈ ေရွးေဟာင္းသမုိင္း၀င္ေနရာမ်ားကုိပါၿခိမ္းေျခာက္လာ

Thomas Latt

to travelmyanmar

အင္း၀ၿမိဳ႕ေဟာင္းတြင္ ဧရာ၀တီျမစ္ကမ္းပါးၿပိဳက်မႈေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္းဇုန္ကန္႔သတ္တိုင္မ်ား ၿပိဳက်သြားခဲ့ၿပီျဖစ္ၿပီး ျမစ္ကမ္းၿပိဳမႈသည္ ေျမာက္ဘက္ၿမိဳ႕႐ိုးႏွင့္ မယ္ႏုအုတ္ေက်ာင္း အစရိွသည့္ ေရွးေဟာင္းသမုိင္း၀င္ေနရာမ်ားႏွင့္လည္း ပိုမိုနီးစပ္လာေၾကာင္း သတင္းရရိွသည္။

ဧရာ၀တီျမစ္ႏွင့္ ဒုဌ၀တီျမစ္ဆံုရာ အင္း၀ၿမိဳ႕ေဟာင္းအေရွ႕ ေျမာက္ဘက္မွ ေတာင္ေတာ္ဆိပ္အထိ အရွည္တစ္မုိင္ခဲြခန္႔ရိွေသာ ကမ္းနားတြင္ ျမစ္ကမ္းပါးၿပိဳက်မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း၊ ေရွးaဟာင္းဇုန္အျဖစ္ စုိက္ထူထားသည့္ တုိင္အခ်ိဳ႕ ကမ္းပါးၿပိဳသည့္အထဲ ပါသြားၿပီျဖစ္ၿပီး ေျမာက္ဘက္ၿမိဳ႕႐ိုုးႏွင့္ ေပ ၅၀ ၀န္းက်င္ခန္႔သာ ကြာေတာ့ေၾကာင္း အင္း၀ေဒသခံအခ်ိဳ႕က ေျပာၾကားသည္။ ““သရက္ၿခံေတြလည္း ပါသြားလို႔ ကမ္းပါးေျမၿပိဳမွာေၾကာက္ၿပီး ဘယ္သူမွ မစုိက္ရဲၾကေတာ့ဘူး””ဟု ေတာင္ေတာ္ရပ္ကြက္တြင္ ေနထိုင္သူ ဦးၫႊန္႔ေမာင္ကေျပာသည္။ ကမ္းပါးၿပိဳက်မႈမ်ား ျဖစ္ပြားလာသည္မွာ ငါးႏွစ္ေက်ာ္ရိွၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏွစ္စဥ္ ေရႀကီးကာလ ေတာ္သလင္း၊ သီတင္းကၽြတ္လမ်ားတြင္ ပိုမိုအျဖစ္မ်ားတတ္ေၾကာင္း၊ ယခုရက္ပုိင္းတြင္လည္း ကမ္းပါးေျမမွာ တျဖည္းျဖည္းနိမ့္ဆင္းလာေၾကာင္း ေတာင္ေတာ္ဆိပ္ကမ္းတြင္ ေနထုိင္သူမ်ားကေျပာသည္။ ““ဧရာ၀တီျမစ္ထဲမွာ ေသာင္ေတြထြန္းေနေတာ့ သေဘၤာႀကီးေတြက အင္း၀ဘက္ကမ္းကေန ကပ္လာရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကမ္းပါးေတြပိုၿပိဳလာတယ္။ အင္း၀ၿမိဳ႕႐ိုးတင္မကဘူး။ မယ္ႏုအုတ္ေက်ာင္းနဲ႔ပါ နီးလာၿပီ””ဟု ေဒသခံဦးတင္စုိးက ေျပာၾကားသည္။ ကမ္းပါးေျမ၀ယ္ယူထားသူအခ်ိဳ႕ မွ ေျမၿပိဳက်မႈကာကြယ္ရန္ ေမ်ာတုိင္မ်ားျဖင့္ ကာရံၾကေသာ္လည္း ထိေရာက္ျခင္းမရိွေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားကေျပာသည္။ အင္း၀ၿမိဳ႕ေဟာင္းသည္ မႏၲေလးတုိင္းေဒသႀကီး တံတားဦးၿမိဳ႕၏ ေျမာက္ဘက္ ႏွစ္မုိင္ေလးဖာလံု၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕၏ အေနာက္ေတာင္ဘက္ မုိင္ ၂၀ ခန္႔အကြာ ဧရာ၀တီျမစ္ႏွင့္ ဒုဌ၀တီျမစ္(ျမစ္ငယ္ျမစ္)တို႔ဆံုရာတြင္ တည္ရိွသည္။ အင္း၀ၿမိဳ႕ကုိ သကၠရာဇ္ (၇၂၆ ခုႏွစ္)တြင္ သတုိးမင္းဖ်ား (ေအဒီ ၁၃၆၄-၁၃၆၈)က စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ဘႀကီးေတာ္(ေအဒီ ၁၈၁၉-၁၈၃၇)အထိ ထီးနန္းစုိက္ခဲ့သျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀၀ ၾကာ တည္ရိွခဲ့ေသာ ၿမိဳ႕ေဟာင္းတစ္ခု ျဖစ္သည္။ အင္း၀ ၿမိဳ႕ေဟာင္းတြင္ ေရွးေဟာင္းအေဆာက္အအံု စုစုေပါင္း ၆၂၄ ခု ရိွသည္။

7DAY DAILY