Juz my 2 cents in Myanmar Hotels

Nyi Nyi ®

to travel...@googlegroups.com
ျမန္မာျပည္ခရီးသြားရာသီႀကီးစတင္ပါၿပီ။ ဗံုးခြဲတာေတြ၊ ျပည္တြင္းမၿငိမ္မသက္မႈမ်ား၊ ဘာသာေရးအဓိကရုဏ္းအရိပ္အေယာင္မ်ားရွိေပမယ့္ ဟန္မပ်က္ ခ်ီတက္ၾကဖို႔ရာရွိပါတယ္။ ဗံုးကြဲတဲ့ကိစၥမွာ တခ်ိဳ႔ဧည့္သည္ေတြဘက္က ခရီးစဥ္ဖ်က္သိမ္းတာေတြလုပ္တာမ်ိဳးေတြလည္းၾကားေန၊ ျမင္ေနရပါတဲ့အခါက်ေနာ္ေတြးမိတာေလးေတြကို ျမန္မာဟိုတယ္ေတြအေပၚကိုက်ေနာ့္ရဲ့"အျမင္" တစ္ခုအေနနဲ႔ေျပာခ်င္မိပါတယ္။

၀ယ္လိုအားနဲ႔ေရာင္းလိုအား မမွ်မတျဖစ္ေနတာကို က်ေနာ္တို႔ေတြအားလံုးနားလည္ႏိုင္ၾကတယ္လို႔ယူဆပါတယ္။  Demand မ်ားၿပီး Supply နည္းတာ တစ္ဖက္ကၾကည့္ရင္ေတာ့ Revenue အတြက္အခြင့္ေကာင္းပါ။ ၀င္ေငြတိုးတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါေပမယ့္ အခြင့္ေကာင္းက ၀င္ေငြ လို႔ပဲျမင္ေနၾကၿပီဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာ့ဟိုတယ္လုပ္ငန္းမ်ား အေျခအေနမေကာင္းဘူးလို႔ပဲဆိုရပါမယ္။ မိုးရြာတုန္းေရခံ ဆိုေပမယ့္ ဘယ္လိုခြက္မ်ိဳးနဲ႔ခံသလိုလို႔ဆင္ျခင္ၾကည့္ႏိုင္ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ခြက္ထဲကိုယ္ ရသလိုခံတာကို တစ္နပ္စားႀကံတယ္လို႔က်ေနာ္က ၀ိၿဂိဳလ္ျပဳပါရေစ။

က်ေနာ့္အျမင္ေတာ့ ကြ်မ္းက်င္၀န္ထမ္းမ်ားေလ်ာ့က်လာတာနဲ႔ ျမန္မာျပည္ရဲ့ဟိုတယ္လုပ္ငန္းမ်ားတက္လာတာနဲ႔ဟာၿပိဳင္တူလိုျဖစ္သြားတယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ ကြ်မ္းက်င္၀န္ထမ္းေတြက ႏိုင္ငံရပ္ျခားထြက္ၿပီးအလုပ္လုပ္ၾကခ်ိန္၊ ျမန္မာျပည္မွာ ဟိုတယ္လုပ္ငန္းေတြ တက္လာခ်ိန္၊ ဒါမွမဟုတ္ ဟိုတယ္အသစ္ေတြေပၚလာခ်ိန္ျဖစ္ေနတာလည္းတစ္ေၾကာင္း၊ ဟိုတယ္အခန္းမလံုေလာက္မႈေၾကာင့္ ေစ်းႏုန္းေတြတက္ၿပီးထိန္းရတာကလည္းတစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္၊ ဟုိတယ္ရဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈေတြဟာ ေဒါင္းမ်ားကသလို အေရွ႔ကၾကည့္ေတာ့ လွသလိုနဲ႔ေနာက္ကၾကည့္ေတာ့ ေဟာင္းေလာင္းျဖစ္ေနေတာ့တာပါပဲ။ (ယူထားတဲ့အခန္းခနဲ႔ ၀န္ထမ္းကိုေပးတဲ့လစာ၊ ယူထားတဲ့အခန္းခနဲ႔ ေပးထားတဲ့၀န္ေဆာင္မႈ၊ အခန္းခနဲ႔ သံုးထားတဲ့ပစၥည္းမ်ား၊ အခန္းခနဲ႔ ဧည့္သည္ရဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ထားခ်က္ (expectation) ေတြ ယွဥ္ၾကည့္ႏိုင္ပါရန္။ )

ဟိုတယ္သမားေတြကိုက်ေနာ့္မွာေမးစရာတစ္ခုပဲရွိပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ျမန္မာျပည္ရဲ့ခရီးသြားလုပ္ငန္းဟာ ဒီလိုပဲ အေျခအေနအၿမဲေကာင္းေနမွာလားဆိုတာပါပဲ။ က်ေနာ္က မေကာင္းျမင္တာမဟုတ္ေပမယ့္ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္းဒီလိုပဲ ခရီးသြားလုပ္ငန္းတက္ရျခင္း၊ က်ရျခင္းအေၾကာင္းတရားေတြအမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ခရီးသည္ေတြျမန္မာျပည္ကိုရုတ္တရက္ၿပံဳက်လာသလဲ ဆိုတဲ့ေမးခြန္းနဲ႔ အဲ့လို၀င္လာတဲ့အေရအတြက္က အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံအေသးေလးေတြနဲ႔ယွဥ္ရင္ေတာင္ မွီရဲ့လားဆိုတဲ့ေမးခြန္းႏွစ္ခုကေတာ့ ဟိုတယ္လုပ္ငန္းရွင္ေတြကိုပဲ ကိုယ္တုိင္စဥ္ျခင္ၾကည့္ရင္ အနည္းဆံုး ခပ္ေရးေရး ေလးျမင္ႏိုင္မယ္ထင္ပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးက်ေနာ္ေျပာခ်င္တဲ့အေၾကာင္းကေတာ့ "money for value" နဲ "value for money" ျဖစ္မျဖစ္ခ်ိန္ထိုးၿပီး၊ နိုင္ငံတကာဟုိတယ္လုပ္ငန္းမ်ား အရွိန္အဟုန္နဲ႔ ၀င္မၿပီးခင္မွာ မိမိတို႔ရဲ့ လက္ရွိရရွိေနတဲ့အခြင့္အေရးကို မွန္ကန္စြာအသံုးခ်ၿပီး ေနာင္တစ္ခ်ိန္ ႏိုင္ငံတကာ အမွတ္တံဆိပ္မ်ားနဲ႔ယွဥ္လာတဲ့အခါ တိုင္းရင္းသားပိုင္ဟုိတယ္လုပ္ငန္းေတြ စီးပြားေရးအရ က်ဆင္းလာမႈကိုေရွာင္ႏိုင္မယ္လို႔ က်ေနာ္ကေတာ့တထစ္ခ် ယံုၾကည္တယ္ဗ်ာ။ ဒီေတာ့ ပိုက္ဆံခ်ည္းလွိမ့္ယူမေနပဲ ၀န္ေဆာင္မႈေလးေတြျမႈင့္တင္ၿပီး ကိုယ့္ Brand ေလးေတြကိုယ္တည္ေဆာက္ဖို႔ အခ်ိန္မွီတန္ေကာင္းပါတယ္။

ျမန္မာ့စီးပြားေရးေလာကမွာေရရွည္ၾကည့္ၿပီးလုပ္တဲ့လုပ္ငန္းေတြမရွိတာ၊ဒါမွမဟုတ္ ေရရွည္ၾကည့္ၿပီးလုပ္ခ်င္တဲ့စီးပြားေရးသမားႀကီးေတြမရွိတာကလည္း ျမန္မာျပည္ရဲ့လက္ရွိအားနည္းခ်က္လို႔ေတာင္ဆိုရမ
လိုျဖစ္ေနေတာ့မေျပးေသာ္လည္းကန္ရာရွိဟိုတယ္ပိုင္ရွင္ေတြလည္းဘာသားနဲ႔ထုထားသလည္းလို႔ပဲ ေျဖေလ်ာ့စဥ္းစားၾကည့္ေပမယ့္ ျမန္မာျပည္မွာကိုယ့္ထိုင္တဲ့သစ္ကိုင္းကိုယ္ခ်ိဳင္သလိုျဖစ္ေနတာေလးေတြ
ခံစားမိလို႔ဒီစာကိုေရးမိပါတယ္။ အားလံုးက်မ္းမာၾကပါေစဗ်ာ။

Hla Darle Khin

to travel...@googlegroups.com

ခရီးသြားေအဂ်င္စီကေနေျပာတယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္လက္ထိပ္ထိမွနာလို႔ထေအာ္တယ္လို႔မထင္ပါနဲ႔။ Hotel ေတြမွာ Individual cancellation policy ေတြရွိပါရဲ့နဲ႔ ေနာင္ႏွစ္မွ၀င္မဲ့အခန္းခအတြက္ non-refundable deposit ေတြေကာက္တာကိုလည္း ေတာ္ေတာ့္ကို အံ့ၾသမိပါတယ္။ cancellation policy ကိုစာခ်ဳပ္ေတြမွာ စည္းကမ္းခ်က္တစ္ခုအေနနဲ႔ ထည့္ထားတာက ဘာေၾကာင့္မ်ားလဲဆိုတာ နားမလည္ႏိုင္ျဖစ္ရပါတယ္။ နားလည္ႏိုင္ေအာင္ ရွင္းျပေပးဖို႔ ကိုညီႏိုင္ post ရဲ႕ေနာက္ဆက္တြဲအေနနဲ႔ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ စက္တင္ဘာလမွာ ဘန္ေကာက္ကို ကိစၥေလးတစ္ခုရွိတာနဲ႔ မျဖစ္မေနသြားခဲ့ပါတယ္။ ဟိုတယ္ကို အြန္လိုင္းကေန Credit Card Information ေပးၿပီး ဒီအတိုင္းပဲ book လုပ္လိုက္ပါတယ္။ (အထင္မႀကီးပါႏွင့္။ ကိုယ္ပိုင္ကဒ္မရွိလို႔ အကိုရဲ့ကဒ္နဲ႔သံုးလိုက္တာပါ။) သံုးရက္အလိုမွ အခန္းဖ်က္သိမ္းခဲ့ရင္ ၁ညစာေကာက္ပါမယ္တဲ့။ ေရာက္သြားေတာ့မွ cash နဲ႔ေပးလို႔လည္းရပါတယ္။ ေၾသာ္..ငါတို႔တိုင္းျပည္ကဟိုတယ္ေတြမ်ား.... ၃ပတ္ေလာက္ေလးပဲဆုိရင္ ေကာင္းမွာပဲလို႔ ေတြးမိပါတယ္။

outbound ခရီးစဥ္ေတြမွာလည္း cut off date က ၃ ပတ္ေပးပါတယ္။ စကၤာပူလိုႏိုင္ငံအတြက္ေတာင္ cut off date က ၁၅ ရက္ပါပဲ။

ခရီးသြားေအးဂ်င့္မ်ားမွ ပို႔သေသာ ေမတၱမ်ားျဖင့္ ျမန္မာျပည္မွ Hotelier မ်ား က်န္းမာၾကပါေစ။

2013/10/22 Nyi Nyi ® <nyi...@gmail.com>

Nyi Nyi ®

to travel...@googlegroups.com
က်ေနာ္ကေတာ့ ျမင္ေယာင္ေနပါတယ္ မဒါလီ။ ဒီအခ်ိဳးေတြမျပင္ဘဲ ဆက္သြားၾကမယ္ဆိုရင္ Tour Operators ေတြကို မ်ားမၾကာတဲ့ကာလေတြမွာ အေမေက်ာ္ေဒြးေတာ္လြမ္းတယ္တို႔၊ တုိင္းရင္းသားလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အခက္ေတြ႔ တို႔ဆိုတာမ်ိဳးေတြ သတင္းေတြထဲမွာဖတ္ၾကရေတာ့မယ္။ အဲ့ဒီၾကေတာ့မွ ေစ်းေတြအသည္းအသန္လုိက္ခ်လည္း Brand မယွဥ္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ဘယ္လိုလုပ္လုပ္ဧည့္သည္က ကိုယ့္ဆီမ၀င္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြျဖစ္ၿပီး ေနရင္းထုိင္ရင္း budget ဟုိတယ္စာရင္း၀င္သြားၾကေလသတည္းေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အခ်ိဳ႔ကလည္းေတြးၾကမွာေပါ့ ROI (Return On Investment) ကိုအခ်ိန္တိုမွာ ရေအာင္ယူၿပီးေနာက္မ၀င္လည္းဘာမွမျဖစ္ဘူး၊ ရသေလာက္က အျမတ္ပဲလို႔ ထင္ရင္ထင္ေနၾကမွာ။ အခ်ိဳ႔ကေတာ့ ေစ်းႀကီးေပးၿပီး management ေတြကို အသည္းအသန္၀ယ္ၾကရလိမ့္ဦးမယ္။ ခြင့္သာခိုက္မွမလိုက္ခ်င္ရင္ အမိုက္နင့္ျပင္ရွိလိမ့္မလား လို႔သာေျပာခ်င္ပါေတာ့တယ္။