ဝိဥာဥ္ခြာပါ နတ္ဝင္သည္

Tomme Aung

to travel...@googlegroups.com
ဝိဥာဥ္ခြာပါ နတ္ဝင္သည္

၂၀၀၀ ခုႏွစ္ ပုပၸါး ေတာင္ကလပ္အေျခရွိ ၃၇မင္းနတ္နန္း တြင္ နတ္ကနားေပးသည့္ပြဲ ကို TV 5 Asia အဖြဲ႕နဲ႕ေရာက္ရွိခဲ႕သည္။ ၄င္းျပင္သစ္ TV Series of Nat မွတ္တမ္းတင္ရိုက္ကူးေရး အဖြဲ႕ကို စကားျပန္အေနျဖင့္လိုက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ နတ္ပြဲက်င္းပရက္ ၇ရက္ အတြင္း ရိုက္ကူးေရးအဖြဲ႕မွ အျပီးသတ္ရုိက္ကူးနိုင္ရန္ စိတ္ေလာေနၾကသည္။ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း စိတ္လွဳပ္ရွားေနရသည္။ စိတ္ေလာမည္ဆိုလ်င္ ေလာေလာက္သည္။ယခုနတ္ပြဲက တစ္ႏွစ္မွ တစ္ၾကိမ္သာ က်င္းပတာျဖစ္သည္။

ထို႕ေၾကာင့္ထင္သည္နတ္ကနားပြြဲမွာ လာေရာက္ပန္းဆက္သူမ်ားႏွင့္ ျပည္႔က်ပ္ေနသည္။ နတ္ကိုးကြယ္မွဳ၏ အၾကီးမားဆံုးေသာပြဲျဖစ္သည့္ ေတာင္ျပံဳးနတ္ပြဲျပီးလ်င္ ယခုပုပၸါးပြြဲသည္ ဒုတိယ အေရးပါေသာ နတ္ပြဲလို႕ ဆိုနိုင္သည္။ ျမန္မာနိုင္ငံ အလယ္ပိုင္းပူျပင္းလွေသာ ေန႕အပူေရာင္ကိုအံတု ကန္ေတာ့ပြဲ မ်ားႏွင့္ လူုအုပ္စုကာ လာေနၾကသည္။နတ္ကိုးကြယ္ေသာ သူတို႕၏ အထြတ္အထိပ္ေရာက္ေနခိ်န္အခါသမယ တြင္ ၄င္းတို႕၏မ်က္ႏွာမ်ားေပၚ၌ ေအးျမေသာပီတိ ေတြ ေဝဆာေနသည္။ေခါင္းေပၚမွာ အုန္းသီး ငွက္ေပ်ာသီးမ်ားကို ရြက္ျပီး နတ္နန္းေဆာင္ဆီ သြားေနၾကသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ဇလပ္ဝါပန္းမ်ားလက္ကကိုင္ရင္းကေလးမ်ားကို လက္တြဲေခၚၾကသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕သုူေတြက အေမပုပၸါးမယ္ေတာ္ရဲ႕ ေမြးစားေမ်ာက္မ်ားကို အစာထုပ္ဝယ္ေၾကြးၾကသည္။ ထိုေန႕က မြန္းလြဲ ပိုင္းေရာက္ေတာ့ မိုးတိမ္နဲနဲ အုပ္ဆိုင္းလာသျဖင့္ အပူရွိန္ေလ်ာ့က်သြား၍ ေတာ္ေသးသည္။

နန္းတက္ေဆာင္ တာဝန္က်သူထံ ခြင့္ပန္ျပီး အဖြဲ႕သားမ်ား ပါလာသည့္ စက္မ်ားဆင္ရသည္။ ေလးဖက္ေလးလံ နတ္ကနားေပး ဆိုင္းဝိုင္းႏွင့္ အေခ်ာ့ေတာ္ဆက္ အကဝိုင္းကိုျခံရံံျပီး TV ရိုက္ဆက္မ်ားတပ္ရသည္။ ျပီးလ်င္ ပါလာေသာ Radio Plate ႏွစ္ခုကို အေခ်ာ့ေတာ္နတ္ဝင္သည္ က သည ့္ေနာက္ေၾကာဖက္မွာ ခ်ထားၾကသည္။ ထို ပလိတ္ျပားမ်ားမွာ ဓါတ္မွန္ရိုက္စက္မွ ထြက္လာေသာ Negative ျပားမ်ားလို ျဖတ္သြားေသာလူမ်ား၏ ခႏၶာ ကိုယ္ အတြင္း အပူလိုင္းသဏၭန္ကို ထိုးခ်င္းေပါက္ျမင္ရသည့္အရာမ်ားျဖစ္သည္။ မိမိ တစ္ခါမွ မျမင္ဘူးပါ။ လူအုပ္အၾကား ထို ပစၥည္းမ်ား တပ္ဆင္ရတာမလြယ္ပါ ။ မိမိေရာ အဖြဲ႕သားမ်ားအားလံုး ေခ်ြးျပိဳက္ျပိဳက္က်ရသည္။
ကြမ္းတစ္ယာ ညက္ခန္႕ၾကာေသာ္ ရိုက္ကူးေရးအဖြဲ႕က စက္မ်ားႏွင့္ စမ္းသက္ရိုက္ေနၾကျပီ။ နတ္ကေတာ္လို႕ေခၚသည့္ သူသည္ အေရာင္ေတာက္ေတာက္္အဝတ္အစားႏွင့္ထြက္လာခါ နတ္ရုပ္မ်ားကို လက္ထဲရွိပန္းစည္းမ်ားျဖင့္ အရိုအေသေပးေလသည္။ ဒါကို ေတာက္ေလ်ွာက္ရိုက္ေတာ့သည္။ ျပီးေနာက္ ၃၇ မင္း ကန္ေတာ့ခမ္းျဖင့္ ကေနေသာ နတ္ကေတာ္ကို အနီးအေဝး ထားရိုက္ကူးျပန္သည္။ အခိ်န္တန္လာေသာ္ နတ္ကေတာ္သည္ ခႏၶာကိုယ္ တလၾကမ္း တုန္ခါလာသည္။ ပါးစပ္က ခရားေရလႊတ္သကဲ႕သို႕ ေျပာ။ ေဆးလိပ္ ၅လိပ္ ကို တစ္ျပိဳင္နက္ထဲ ဖႊာရိုက္လိုက္နဲ႕ အဖြဲ႕သားမ်ား အၾကိဳက္ျဖစ္ေစသည္။ လက္မလႊတ္စတမ္း ရိုက္ၾကသည္။ ဒီလိုနဲ႕ နတ္ကေတာ္ တစ္ဦးျပီးတစ္ဦးေျပာင္းခါ အေခ်ာ့ေတာ္ဆက္ ကျပၾကသည္။ အက Seen ရိုက္ျပီးခ်ိန္မွာေတာ့ မိမိ အလွည့္ေရာက္ခဲ႕သည္။ မိမိကို ျပင္သစ္တစ္ေယာက္က MRTV မွာ အင္တာျဗဴးပုံစံလို ရိုက္မွာျဖစ္သည္။ ေမးသည့္ေမးခြန္းမွာ နတ္ကိုးကြယ္မွဳ သမိုင္းအေၾကာင္း ျဖစ္ျပီး ၃ မိႏွစ္အတြင္း ကြက္တိ ေျပာရမည္။ မိမိက ဒီပုပၸါးေတာင္ကလပ္နတ္ပြဲ ျဖစ္ေပၚပုံ အတိုခ်ဳံးေျပာျပသည္။ သမိုင္းေနာက္ခံ မွာ ေအဒီ ၁၀၅၉ ခုႏွစ္ အေနာ္ရထာ နဲ႕ ပုဂံ သမိုင္း ။ ပုဂံအရပ္ကို ဗုဒၶ ဘာသာေရာက္ရွိလာပုံသမိုင္း အမ်ားသိထားသည့္အတိုင္း ေျဖၾကားရသည္။ ဒုတိယေမးခြန္းမွာ ဗုဒၶ ဘာသာနဲ႕ နတ္ ကိုးကြယ္မွဳ ဘာျဖစ္လို႕ ဒြန္တြဲေနရသလဲ ဆိုတာေမးတယ္။ ဒါကိုလည္း ၃ မိႏွစ္နဲ႕ အမ်ားလက္ခံနိုင္တဲ႕အေနအထားကေန ရွင္းျပရပါတယ္။ အေနာ္ရထာ က ဗုဒၶ ဘာသာကို နိုင္ငံေတာ္ ဘာသာ အျဖစ္ ေက်ျငာတယ္။ စစ္ပြဲတိုင္း ေအာင္နိုင္ခဲ႕တဲ႕မင္း ဒီတစ္ၾကိမ္မွာ ကြဲေတာ့သည္။ လူတိုင္းက နတ္ကိုးကြြယ္မွဳသည္္ဘိုးေဘးဘီဘင္လက္ထက္ႏွစ္ေပါင္းစြာကတည္းက လက္ခံယံုၾကည္ကိုးကြယ္လာခဲ႕ၾကသည့္အတြက္ ဗုဒၶ အယူဝါဒကို လြယ္လြယ္ျဖင့္ လက္ခံ မကိုးကြယ္ခ်င္ၾကပါဘူး။ ဒီေတာ့ခါ ႏွစ္ေတာ္ေတာ္ၾကာ ေရႊစည္းခုံဘုရား ပစၥယံ ႏွစ္ဆင့္ ျပီးလုအထိ ျပည္သူေတြက တင္းခံေနၾကတယ္။ ဗုဒၶ ရဲ႕ ဆံုးမမွဳ ေတြကို ဘုရင္ကို ေၾကာက္လို႕သာ ကိုးကြယ္ ခ်င္ေရာင္ေဆာင္ျပီး တစ္ဖက္မွာ နတ္ပြဲေတြ ခ်ိမ့္ခ်ိမ့္သဲသဲ က်င္းပျမဲက်င္းပၾကတယ္။ ဒါကို လက္မခံတဲ႕ ဘုရင္က ဒီအတိုင္းဆိုလ်င္ မျဖစ္ဘူး တစ္ခုခု လုပ္မွျဖစ္မယ္ဆိုျပီး ပညာရွိေတြနဲ႕ တိုင္ပင္တယ္။ အဆံုးမွာ တစ္ျပည္လံုးမွာ ရွိတဲ႕ ကိုးကြယ္မွဳ အမ်ားဆုံးခံရတဲ႕ နတ္ေတြ စားရင္းေကာက္ခိုင္း ။ ကိုယ္စားနတ္ရုပ္ေတြလုပ္ခိုင္း ျပီး ေတာ့ အေရးပါေသာ ၃၇ မင္း နတ္ေတြကို ေထာင္ေဆာက္လုပ္ျပီး ဖမ္းေလွာင္ထားလိုက္ျပီလို႕ ေက်ျငာခဲ႕။ ဒါကို လူေတြၾကားေတာ့ ငါတို ဘုရင္ လူစင္စစ္က ငါတို႕ ကိုးကြယ္တဲ႕ နတ္ေတြထက္ တန္ခိုးပိုၾကီးထြားပါလားဆိုျပီး အေၾကာက္ပိုသြားၾက။ ဗုဒၶ ဘာသာကို ေတာ္ေတာ္မ်ားကူးေျပာင္းၾကေပါ့။ ဒါေပမယ့္ မိိရိုးဖလာ နတ္ကိုး ကြယ္မွဳ ကိုေတာ့ လူျမင္ကြင္းနဲ႕ အထင္ကရ ေနရာေတြက လြဲလို႕ မိမိတို႕ ေနအိမ္ေတြမွာ နတ္နန္းအေသးေလးထား ကိုးကြယ္ခြင့္ေတာ့ ဘုရင္က ခြင့္ျပဳခဲ႕။ ဘုရင့္ အမိန္႕ နဲ ဘုရားေက်ာင္းကန္ေတြ ေဆာက္ျပီးေနာက္္မွာေတာ့ ပုဂံတြင္မက တစ္တိုင္းျပည္လံုးအႏွံ႕ နတ္ကိုးကြယ္မွဳ အရွိန္ေလ်ာ့့သြားခဲ႕ေၾကာင္း နဲ႕ ယေန႕ထက္တိုင္ ျမန္မာနိုင္ငံရွိ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္မ်ား နတ္ကိုးကြယ္မွဳကို ပါ တြဲဖက္ လုပ္ေဆာင္ေၾကာင္းေတြ႕ရ။ အဂၤလိပ္လို ေျပာရလ်င္ Revere or love Buddha, Fear the nats ဆိုသလို ေကာက္ပဲသီးႏွံ ေကာင္းဖို႕ သဘာဝ ေဘးအႏၲာရာယ္ကင္းဖို႕ ဆိုျပီး နတ္ေတြကို ပူေစာ္ပသၾကေၾကာင္း။ ဘာျဖစ္လို႕ဆို နတ္ေတြဟာ လူေတြလိုပဲ စိတ္ဆိုးစိတ္ေကာက္ရွိၾကျပီး သူတို႕ကို ပသပူေစာ္သူေတြကိုသူတို႕ရဲ႕ တန္ခိုးနဲ႕ျပန္ကူညီေပးနိုင္တယ္လို႕ နတ္ကိုးကြယ္သူေတြက ယံုၾကည္ၾကေၾကာင္း ေျဖေပးရပါသည္။
မိမိရဲ႕ ရိုက္ ကြင္းျပီးေနာက္ နတ္ကေတာ္ေတြကို မနားတမ္းရိုက္ၾကပါသည္။ နတ္ကေတာ္ေတြကို Radio plates မ်ားႏွင့္ ၾကည့္ျပီး လွဳပ္ရွားမွဳတိုင္းကိို ျပင္သစ္ အတတ္ပညာရွင္မွ မွတ္တမ္းတင္ပါသည္။ ယခုအထိ ထူးျခားေသာ နတ္ကေတာ္ ကို မေတြ႕ရေသးေၾကာင္း။ လူသာမာန္ေတြမွာသာ ေတြ႕ရတတ္တဲ႕ အပူလိွဳိင္း သို႕မဟုတ္ အ လႊာ ႏွစ္ခုကိုသာေတြ႕ရေၾကာင္း မိမိကို ရွင္းျပပါသည္။ ညေနပိုင္း နတ္ပြဲ ျပီးသြား၍ အားလံုးလည္္း တည္းခိုရာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသို႕ ပစြည္းမ်ားျဖဳတ္သိမ္းခါ ျပန္လာခဲ႕ၾကသည္။ ညေနပိုင္းတြင္ ရိုက္ကူးေရး အဖြဲ႕ႏွင့္ အစည္းအေဝး ထိုင္္ၾကရင္း တစ္ေန႕တာ ကုန္ဆံုးခဲ႕သည္။

ပုပၸါး ေတာင္ေဒသ ရဲ႕ ပန္းရနံ႕ သင္းသင္း ရွဳရွိဳက္မိစဥ္ အိပ္ရာမွ နိုးထခဲ႕ရသည္။ အားလုံးလူစုံ၍ နတ္ကနားေပးပြဲကို ေျခလွမ္းျပင္လိုက္ၾကသည္။ ဒုတိယေန႕တြင္ ထူးဆန္းေသာ အရာတစ္ခုခု ေတြ႕ရမလားဆိုသည့္အေတြးျဖင့္ စိတ္လွဳပ္ရွားမိသည္။ ျပင္သစ္တစ္ေယာက္ မေန႕က ေျပာသလိုဆိုလ်င္ ထူးဆန္းေသာနတ္ကေတာ္ တစ္ေယာက္ေယာက္ေတြ႕ရနိုင္သည္။ နတ္ကေတာ္ဆိုသည္မွာ နတ္ႏွင့္လက္ထပ္ ထားသူဟု လြန္ခဲ႕ေသာ ႏွစ္ ၃၀ ေလာက္ကမွ ေခၚဆိုခဲ႕ၾကေၾကာင္း တစ္ခ်ိဳ႕နတ္က်မ္းမ်ားမွာေတြ႕ရသည္။ ထို အထဲမွ ထူးဆန္းေသာနတ္ကေတာ္ကိုေတြ႕ရလ်င္ နတ္ကေတာ္လို႕ ေခၚဆိုမည့္အစား ဦးဖိုးက်ားေရးသည့္ နတ္ဝင္သည္ စစ္စစ္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ထိုသူ သည္ မည္ကဲ႕သိုေသာ သူျဖစ္လိမ့္မည္နည္း။ ေတြးရင္း ေတြးရင္း သိခ်င္စိတ္တို႕ တဖြားဖြား ျဖစ္ေနရသည္။ စက္ေတြအားလံုး တပ္ဆင္ ျပီးခ်ိန္တြင္ နတ္ပြဲ စတင္ျပီ။ တစ္ေန႕ကအတိုင္းTV ရိုက္ၾကသည္။ မိမိကို လည္း နတ္ဆိုသည့္ စကားလုံးရဲ႕ ဖြင့္ဆိုခ်က္ေမးသည့္ အခန္းရိုက္သည္။ နတ္ေဒဝါ ပါဠိလို နတၱ နဲ႕ ေဒဗာ လို႕ေခၚေၾကာင္း ၃၁ ဘံုသားမ်ားထဲရွိ သူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႕ ယခုနတ္မ်ားဟာ လူျပဳလုပ္တဲ႕ နတ္ေတြျဖစ္ေၾကာင္း။ အားလုံးနီးပါး အသက္ခံရျပီးမွ နတ္စိမ္းျဖစ္လာၾကသူဟု ယူဆရေၾကာင္း။ ကံ ကံ၏ အက်ိဳးအတိုင္းအသက္ခံရျပီး အစြဲၾကီးေသရလို႕ လူေတြနဲ႕ နီးေသာ ဘံု မွာ ေပတ ေတြ ျဖစ္လာရေၾကာင္း ေလ့လာမိသေလာက္ ရွင္းျပရပါသည္။ အေမးအေျဖ က႑ႏွင့္ နတ္ က ျခင္းမ်ား ရုိက္ကူးျခင္း Radio plate မ်ားႏွင့္ သုေတသနျပဳ မွတ္တမ္းယူျခင္းမ်ား တစ္ေနကုန္ျပဳလုပ္ခါ လက္စသတ္လိုက္ၾကသည္။ ယေန႕အဖို႕ ထူးဆန္းေသာျဖစ္ရပ္ မေတြ႕ရျပန္ပါ။
တတိယေန႕မွ ဆဠမ ေန႕ရိုက္ကြင္းအထိ မည္သည့္ထူးျခားခ်က္မ်ွ မေတြ႕ရပါ။ သို႕ပါ၍ ေန႕တစ္ပိုင္းသာ အလုပ္ လုပ္ၾကျပီး ေန႕လည္ပိုင္း တစ္ပိုင္းလံုး ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၾကပါသည္။ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္မွ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ နတ္ပြဲ ျပီးဆုံးခ်ိန္အထိ ဆက္ရိုက္ကူးခ်င္သည္။ သို႕ေသာ္ လက္ေထာက္ေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ က်န္ျပင္သစ္ အဖြဲ႕သားမ်ားက ဆက္မရိုက္ခ်င္ေၾကာင္း။ ဘာမွထူးၾကားလာမွာလည္းမဟုတ္ေၾကာင္း။ TV အစီအစဥ္ ထုတ္လြင့္ဖို႔ရန္ သည္မ်ွႏွင့္ လံုေလာက္ေၾကာင္းေျပာပါသည္။ မိမိကို ဘယ္လိုေရွ႕ဆက္သင့္သလဲ ေမး၍ ပြဲျပီးသည္အထိ ဆက္ လုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင္း အားလံုး ေငြကုန္ လူပမ္း လုပ္လာျပီးမွ ေရွ႕ဆက္ ရိုက္သင့္ေၾကာင္း အၾကံေပးလိုက္ရာ ေနာက္ဆံုးတြင္ အားလံုးမွ သေဘာတူ လက္ခံၾကသည္။

ေနာက္ဆံုးေန႕ ရိုက္ကူးေရး စတင္ျပီ။ ထုံးစံ အတိုင္း အလုပ္႐ွဳပ္ၾကျပီ။ ပထမဆံုး နတ္ကေတာ္မွာ ထူးဆန္းေနသည္။ ယခင္ရက္ေတြက နတ္ကေတာ္ေတြလို ေျပာင္ေျပာင္ လက္လက္ နတ္ကေတာ္အဝတ္အစားႏွင့္မဟုတ္ပဲ အိမ္ေန အဝတ္ ဖ်င္ၾကမ္း အျပာခံ အက်ၤီ နင္းစီပန္းပြင့္အၾကီးမ်ားခံ ထမီ ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ ဝတ္ထားသည္။ ဆံပင္ျဖဴ ေရာေနသည့္ ဆံထုံးေလးကို ဘီးတစ္ပတ္စည္းခါ သေျပပန္းစည္းလက္ကကိုင္ ထြက္လာသည္။ ထိုအဖြားအို က ၁၀ မိနစ္ခန္႕ ပန္းစည္းနဖူးေပၚတင္ျပီး မလွဳပ္မရွက္ျငိမ္သက္ခါ ေနသည္။ တစ္ျခား သူေတြ နတ္ပင့္သလို မဟုတ္ပါ။ အေတာ္တည္ျငိမ္သည့္အသြင္ေဆာင္သည္။ မ်က္နာမွာ ေအးျမျခင္းခေညာင္းသလို နတ္ရုပ္မ်ားထံ ပန္းဆက္ဖို႕ သြားရာတြင္ ေျဖးေျဖးမွန္မွန္သြားသည္။ နတ္ဆိုင္းတီးလံုး ရပ္သြားသည္။ အဖြားအို ပန္းဆက္ ဆုေတာင္းခ်ိန္တမင္တကာ ဆိုင္းတီးရပ္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ အဖြားအို ပန္းဆက္ျပီး ေနာက္သို႕ ေျဖးေျဖးခ်င္း သုံးလွမ္းဆုတ္ျပီးမွ သူ႕အေနာက္မွာ ရပ္ေနေသာ ခင္ပြန္း အဖိုးအိုကို လက္က်န္ပန္းတစ္ပြင့္ လွည့္ေပးလိုက္သည္။ အဖြားအိုရဲ႕ လွဳပ္ရွားမွဳ တိုင္းကို TV တစ္ခ်ိန္လံုး လိုက္ရိုက္ၾကသည္။ လူေတြအားလံုးရဲ႕ အၾကည့္က အဖြားအိုထံမွာ စုကုန္ၾကသည္။

Radio Plate ျဖင့္ ၾကည့္သူ က မိမိကို အံ႕ၾသသည့္ အၾကည့္ျဖင့္ လက္ယက္လွမ္းေခၚသည္။ မိမိလည္း သိခ်င္စိတ္ျဖင့္ သူ႕အေနာက္မွရပ္ၾကည့္မိသည္။
မိမိကိုယ္ကို အံ့အားသင့္သြားသည္။ တစ္ျခားနတ္ကေတာ္ မိန္မလ်ွာမ်ားကဲ႕သို႕ လူရဲ႕ အလႊာ မွာ ႏွစ္ေရာင္မဟုတ္။ ယခု အဖြားအိုရဲ႕ ခႏၶာ ကိုယ္ အျပင္ ၁ ေပေက်ာ္ မွ ဝိုင္းထားေသာ အေရာင္လႊာကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။ TV ဆက္မရုိက္ပဲ အဖြဲ႕သားအားလံုး လာၾကည့္ၾကသည္။ အားလံုး ဝမ္းသာ အံ႕ၾသ ေနျပီး အဖြဲ႕ ေခါင္းေဆာင္က Recording လုပ္ထားရန္ေျပာသျဖင့္ ဆက္ရိုက္ၾကသည္။ ဒီတစ္ခါ အဖြဲ႕သားအားလံုး စိတက္ၾကြစြာ ရွိေနၾကသည္။

အဖြားအို လက္ေထာင္လိုက္ခ်ိန္တြင္ ညင္သာေပ်ာ့ေပ်ာင္းျပီး သာယာေသာတီးလံုး စတင္ထြက္ေပၚလာသည္။ အဖြားအိုရဲ႕ ပါးလ် ပိန္လီွေသာခႏၶာ စတင္ယိမ္းထိုးလာသည္။ ေခါင္းအနည္းငယ္ေစာင္းေစာင္းျပီး ကသည္။ ပါးစပ္ကလည္း တြတ္ထိုးလာသည္။ မ်က္လံုးအိမ္မွာ မ်က္ရည္ဥေလးမ်ားတြဲခိုလာသည္။ အားလုံး ၾကည့္ေနစဥ္ အဖြားအိုမွာ ေရွ႕ကို ဝမ္းလ်ွားထိုး လဲက်မတတ္ျဖစ္သြားသည္။ Radio Plates အတြင္းကို ၾကည့္ေနေသာ မိမိမွာ ဟာကနဲ ျဖစ္သြားရသည္။ အဖြားအိုရဲ႕ေနာက္မွ ေနာက္ထပ္ အလင္းတန္းက ဝင္ေဆာင့္လိုက္တာ ေတြ႕ရသည္။ ေဘးက ျပင္သစ္က မိမိကို မေအာ္ရန္ လက္ေခ်ာင္းႏုတ္ပိတ္ျပီး အပူလိွဳင္းအရွိန္ကို ျပသည္။ တစ္နာရီ မိုင္ ၂၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ရွိေသာ wave က အဖြားအို၏ အေနာက္မွ ဝင္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ အေပၚဆုံး အလႊာ မရွိေတာ့ေပ။ အလႊာ သံုးလႊာအစား နီရဲေသာ အေရာင္က အလယ္ဗဟိုျပဳ ခါ အဖြားအို ခႏၶာတြင္းျဖစ္ေပၚေနတာ ေတြ႕ရသည္။
၄င္း အခ်ိန္မွစျပီး အရႊယ္ႏွင့္မလိုက္ေအာင္ သြက္လက္စြာ ကခုန္ေတာ့သည္။ ေဘးမွ အဖိုးအိုက အဖြားကို အတင္းခ်ဳပ္ ရင္ဘတ္ကို တဘက္ တစ္ထည္ျဖင့္ အားရပါးရ စည္းေပးျပန္သည္။
၃၀ မိနစ္ ေက်ာ္ မွတ္တမ္းမ်ား ေကာင္းေကာင္းရိုက္လိုက္ရသည္။
တစ္ေအာင့္ၾကာေသာ္ ဆိုင္းတီးလံုးျပီးသြားသည္။ ရုတ္တစ္ရပ္ ေအာ္သံမ်ားၾကားရသည္။ အားလံုး အထိတ္တလန္႕ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ အဖြားအိုမွာ တစ္ကိုယ္လံုး တုန္ရီကာ ဖိုင္းကနဲ လဲက်သြားသည္။ သို႕ေသာ္ ဝက္ရွဳးျပန္သလို ျဖစ္ျပီး ကန္ေက်ာက္ ေနသည္။
" ဟဲ႕ဟဲ႕ လုပ္ၾကပါဦး နတ္က ေပ်ာ္ျပီး မထြက္ေတာ့ဘူး။ ၾကာရင္ႏွလုံးခုန္ မခံနိုင္လို႕ အသက္ထြက္သြားမယ္။ ေဆးဆရာ ေခၚၾကပါဦး။ "
" ဟဲ႕ လူေတြ အားလံုး ပိတ္ဝိုင္းမထားနဲ႕ အသက္ရွဳက်ပ္ျပီး ေသသြားလိမ့္မယ္"
" ေနပါဦးေတာ္ နတ္ အရင္ထြက္ေအာင္လုပ္ပါဦး မ်က္ျဖဴလန္ေနျပီ။"
မိမိလဲ အ့ံအားသင့္စြာ ေျခမကိုင္မိလက္္မကိုင္မိ ဘာလုပ္ေပးရမွန္းမသိျဖစ္ေနသည္။ အဖြဲ႕သားေတြကေတာ့ ဆက္ရိုက္ကူးေနၾကသည္။
"ေဟ့ ေဆးဆရာေရာက္ျပီ"
ေဆးဆရာက ေသြးခုန္နဳန္း တိုင္းၾကည့္ခါ
" ဟား ...ေသြးခုန္ခိ်န္ ၁၈၀ အထက္ရွိေနတယ္။ ၾကာရင္ေသသြားလိမ့္မယ္။ ျငိမ္ေဆး ထိုးေပးမယ္။"
" ေနပါေစ ငါ့တူ အဘ ဘာသာ လုပ္လိုက္ပါမယ္ ေန ေန"
စကားမေျပာပဲ ရပ္ေနသည့္ အဖိုးက အဖြားအိုကို ခပ္တင္းတင္းေနာက္မွေပြ႕ခါ မတ္တပ္ရပ္ခိုင္းသည္။ ျပီးေသာ္ ရင္ဘတ္ ကို တင္းက်ပ္စြာ ခ်ည္ထားေသာ တဘတ္ကို အားျဖင့္ ေဆာင့္ဆြဲ လိုက္သည္။
" ဟူး ဖရွဳး အဟြတ္"
အဖြားအိုမွာ ကိုင္ပစ္ခံရသလို ျဖစ္ခါ ခႏၶာ တစ္ပက္ လည္ထြက္သြားရာ အဖိုးအို က ေပြ႕ထူထားလိုက္သည္။
" ေဟာ ရျပီ ရျပီ နတ္ထြက္သြားျပီ"
အဖြားအို ထံမွ နတ္ဟုယူစရေသာ လိွဳင္းတစ္ခု လြင့္ထြက္သြားတာ Radio plates ထဲတြင္ မ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္လိုက္ရသည္။ ေတာ္ေတာ္အရွိန္ျပင္းသည္။ ကားျဖင့္ အေနာက္မွ လာတိုက္လိုက္သလို ျမန္ဆန္လွသည္။
အဖြားရဲ႕ မ်က္လံုးေတြ နီရဲေနျပီး ခႏၶာ ကိုယ္တစ္ခုလံုး က်စ္က်စ္ပူေနသည္ကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။

အဖြားအိုကို အဖိုးက နားေန ေဆာင္သို႕ တြဲေခၚသြားသည္။ ဒါကို အဖြဲ႕ ေခါင္းေဆာင္က အဆက္မျပက္လိုက္ရိုက္သည္။ မိမိလည္းသူတို႔ေနာက္ ထပ္ၾကပ္မကြာ လိုက္ခဲ႕သည္။ အခန္းတြင္း အဖြားကို အဖိုးက လက္ဆြဲ တံေကာက္ဖာေလးကမ္းေပးသည္။ အဖြားက အဖံုးေလးလွန္ျပီး အတြင္းမွ က်ားေခါင္းပရုပ္ဆီ ႏွင့္ ပါရာစီတေမာ ထုတ္လိုက္ခါ လိမ္းျပီး ေဆးေတာင့္ကို ေရေအးျဖင့္ေသာက္လိုက္သည္။ လူအမ်ားက ဝိုင္းျပီး ယပ္ခတ္ ေပးၾကသည္။
အထက္ပါျမင္ကြင္းကိုၾကည့္ျပီး ဦး ဖိုးက်ား ေရးခဲ႕ေသာ နတ္ဝင္သည္ စာအုပ္ထဲက စာသားတစ္ခ်ီဳ႕ ကို သြားသတိရ မိသည္။

မ်ားေသာအားျဖင့္ နတ္တကယ္ မဝင္သည့္ နတ္ဝင္သည္ မ်ား သာေတြ႕ရတတ္သည္။ အေယာင္ေဆာင္သူကမ်ားသည္။ နတ္ ဝင္ ရန္ လူတိုင္း မၾကံေဆာင္နိုင္ၾကပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ နတ္ဝင္သည္အစစ္တို႕သည္ လိပ္ျပာေခၚ ဝိဥာဥ္ ခြာ နည္း ကို က်င့္ၾကရသည္။ တရားထိုင္သကဲ႕သိုပင္။ ငါးပါးသီလ ေစာင့္ထိမ္းရျခင္း။ အကုသိုလ္နဲေအာင္ ေနထိုင္ရျခငး္ႏွင့္ စိတ္ဝိဥာဥ္ လွေအာင္ စိတ္ကေလးႏုေနေအာင္က်င့္မွ စိတ္လိွဳင္းျခင္းမတူသည့္ နာနာဘာဝ နတ္ေကာင္းတို႕ ဝင္ကပ္နိုင္ရာသည္။
လူတိုင္း နတ္ဝင္သည္ျဖစ္ဖို႕ ခက္ျခင္းေၾကာင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း ျမန္မာျပည္တြင္ နတ္ပြဲမ်ား မ်ားလာ၍ နတ္ဝင္သည္ လိုအပ္မွဳ မ်ားလာျခင္းေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း နတ္ဝင္သည္ အတုမ်ား ေပါမ်ားလာျခင္း ျဖစ္တန္ရာသည္။ နတ္ဝင္သည္ စစ္မစစ္ သိနိုင္ဖို႕ မွာ ရင္ဘတ္ ပဝါ တင္းတင္းစည္းထားျခင္း။ နတ္မပူးခင္ ၁၀မိနစ္ခန္႕ ျငိမ္သက္စြာ ဆုေတာင္း လိပ္ျပာခြာေပးရျခင္း။ နတ္ပူးျပီးေသာ နတ္ဝင္သည္ မွာ ပရုပ္ဆီ ႏွင့္ ပါရာစီတေမာကဲ႕သို ႕ ေခါင္းကိုက္ေျပာက္ေဆး ေဆာင္ထားရျခင္းရွိမရွိ ၾကည့္ျပီး အၾကမ္းဖ်င္း ကြဲျခားသိနိုင္သည္ လို႕ေရးထားသည္ကို အမွတ္ရမိသည္။
ေနာက္ဆုံးရက္တြင္ အထက္ပါ အဖြားတစ္ေယာက္ထဲ ကိုသာ မွတ္တမ္းတင္ရိုက္ကူးခဲ႕ၾကသည္။
ေန႕လည္ပိုင္း တြင္ ရိုက္ကူး ျပီးေသာ စီးန္ မ်ားကို အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ ထပ္ၾကည့္ ေဆြးေႏြးၾကသည္။
အားလံုးအနားယူ အိပ္စက္ခ်ိန္တြင္ မိမိမွာ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္အိပ္မရနိုင္ပါ။ အဖြားအို ႏွင့္ အဖို အိုတို႕၏ ပုံရိပ္သာ မ်က္လံုးထဲ စြဲထင္ေနရသည္။ မိမိျမင္ခဲ႕ေသာ ခႏၶာ ကိုယ္ေပၚက အလႊာ သုံးလႊာမွာ ထူးဆန္းသည္။ ပထမ အလႊာက လူ႕ႏွလံုးသား အေပၚယံ တြင္ျဖစ္သည္။ ဒုတိယ အလႊာမွာ လူ႕အသားအေရေပၚတြင္ရွိျပီး တတိယ အလႊာမွာ လူကို ဝိုင္းရံထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဆန္းက်ယ္သည္မွာ အဖြားအို တစ္ေယာက္ထဲမွာသာ တတိယ အလႊာ ရွိတာကို ေတြ႕ရသည္။ ဒါသည္ကိုပင္ ေရွးေခတ္က ပပဝဒီ လို ခုႏွစ္ေဆာင္အခန္း မီးမထြန္းပဲလင္းေစသည့္ ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္ဝါ လို႕ ဆိုရမလိုပင္။ အေၾကာင္းအရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အေတြးထဲဝင္ေရာက္ ဝပ္လ်ားေမွာက္ အိမ္လိုက္ေတာ့သည္။

အစဥ္ေလးစားလ်က္
ေသြးသစ္

Thomas Latt

to travel...@googlegroups.com
nice post. really interesting one. i have never heard like it before.
thanks for sharing.

--

~ an asian tour operator aato ~
“If you reject the food, ignore the customs, fear the religion and avoid

hpoun kyaw

to travel...@googlegroups.com

Hi, Friend,
      Such a  phenomenon is an extraordinary I suppose. Anyway it's good storytelling and I wish it could be true.
Best,
hk

Khin Thida

to travelmyanmar
Thanks for sharing it Ko MTA.

Ma Thida

chawsu win

to travel...@googlegroups.com
Can I share this post in facebook???

--

Chaw Su Win
World Connect Travels & Tours

Tomme Aung

to travel...@googlegroups.com
အက်ိဳးရွိမယ္ထင္ေသာ ခုႏွစ္ရက္ သားသမီး မ်ား အတြက္ မ်ွေဝျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စိတ္ၾကိဳက္ကူးယူ ျပန္လည္မ်ွေဝနိုင္ပါသည္။ ယခု တင္ျပေသာ ပို႕စ္သည္ (လူတိုင္း လူတိုင္း မတူညီသည့္ အေတြ႕အၾကဳံမ်ား ရွိၾကပါလိမ့္မည္ )တစ္မူ ကြဲျပားေသာ အေၾကာင္းအရာျဖစ္သည့္အတြက္ေဖာ္ျပရျခင္းျဖစ္သည္။

Khin Thida

to travelmyanmar

Thanks again. But those who want to share the article need to give Credit to Tomme Aung clearly. We should honor to the author.
Ma Thida

Tomme Aung

to travel...@googlegroups.com

မသီတာ  အထူးေက်းဇူးတင္ပါသည္။ ရပါတယ္ဗ်ာ ကူးၾကပါေစ၊ က်ြန္ေတာ္.ႏွလံုးသားနဲ. ေစတနာထားေရးေပးခဲ.တာေတြက အမ်ားအတြက္ အက်ိဳးရွိမယ္ဆိုရင္ ၀မ္းသာပါတယ္။ ဒါေတြဟာ မၾကာေသာအခ်ိန္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ သမိုင္းထဲက အေရးအသားျဖစ္လာမွာပါ။

စိတ္ခ်မ္းသာ
ကိုယ္က်မ္းမာၾကပါေစ။

ေထြးဦးျမန္မာ

to travelmyanmar
အသျပာ စာေရးဆရာမဟုတ္တဲ့
ေစတနာ စာေရးဆရာကို
ေလးစားပါတယ္​ ကိုေသြးသစ္

ဦးေထြး(ေထြးဦးျမန္မာ)

hpoun kyaw

to travel...@googlegroups.com
Hi, All,
Just out of curiosity, I can't help pointing out that the title
of the post needs to be identified clearly before touching on the rest
.
For instance, what does the word " ဝိဥာဥ္ " mean by this post and
how it is treated in Buddhism and in other religions. If I have to
translate the author's title without identifying the word, "ဝိဥာဥ္ ",
the possibility might be " Spirit-medium, separate the " ဝိဥာဥ္ " .
Then we need to think of the definition of " Mind ", which is
defined as " the combination of consciousness and mental factors ",
also known as " Mentality " in Buddha's well-known Abhidhamma, just to
mention a bit.
After this we need to check again if there is any possibility of
either to compare or to contrast in between the word, " ဝိဥာဥ္ " and
" Mentality ", whether or not the word, " ဝိဥာဥ္ " plays any role in
Buddha's teachings.
With respect,
hk
> --
> To view this discussion on the web visit
> https://groups.google.com/d/msgid/travelmyanmar/CALPXUTXEOWshDVoUbKCoExos81cjSr47KcHy1zdV_vyPtjGosg%40mail.gmail.com.

Thomas Latt

to travel...@googlegroups.com
Good point

Sent from my iPhone
> To view this discussion on the web visit https://groups.google.com/d/msgid/travelmyanmar/CAOFRz%3DG6vSJs0q9VJmRT3TVp8UtUS4CAS%2BaTYdkGfZ92D4gLSQ%40mail.gmail.com.

Pyae Phyo Hein

to travel...@googlegroups.com
ကိုေသြးသစ္ရဲ႕စာက အရမ္းစိတ္၀င္စားဖုိ႕ေကာင္းတယ္။ ပုပၸါးကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ႀကံဳဖူးတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ မိသားစုနဲ႕ ပုပၸါးကို သၾကၤန္တြင္းႀကီး ခရီးသြားျဖစ္တယ္။ လူငယ္ပီပီ နတ္ေတြ၊ ၀ိညာဥ္ေတြကို အယံုအၾကည္လဲမရွိဘူး။
ခရီးမသြားခင္ ၁ ပတ္အလိုေလာက္မွာ Sony Cybershot DMC - compact camera ေလး တစ္လံုး အသစ္ စက္စက္ ၀ယ္လိုက္တယ္။
ၿပီးေတာ့ သႀကၤန္မတုိင္ခင္ ၁ ရက္ အလိုေလာက္ထဲက အညာေဒသ ဘုရားဖူးထြက္ခဲ့တယ္။ တစ္လမ္းလံုးလည္း ကင္မရာ ရုိက္လာတာ အေကာင္း။
ပုပၸါးေရာက္ေတာ့.. ၃၇ မင္းနန္းလား မသိဘူး .. ၀င္ၿပီး ဦးခုိက္ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ လူငယ္ပီပီ မရွိခိုးဘူး။ ၿပီးေတာ့ စိတ္ထဲမွာ အဲ့ဒီ နတ္နန္းက နတ္ရုပ္ေတြကို ၾကည့္ၿပီး ေျပာလိုက္တယ္။
ငါ ဘုရားကိုပဲ ကိုးကြယ္တယ္။ ဘုရားကလြဲၿပီး ဘယ္နတ္၊ ဘယ္လူကိုမွ လက္အုပ္မခ်ီ၊ မရွိခိုးဘူးလို႕။ အဘတို႕ မယ္ေတာ္တုိ႕ နတ္ေတြ တကယ္ရွိရင္ ထူးျခားတာ တစ္ခုျပ လုိ႕ ဆုေတာင္းလိုက္တယ္။
နတ္နန္းက ျပန္ထြက္ေတာ့ ေတာင္မႀကီးဖက္ ေခ်ာက္ကမ္းပါး အစြန္းမွာ ရပ္ၿပီး ေန၀င္ခ်ိန္ကို ဓါတ္ပံုရိုက္ေနတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ေအာက္ ျပဳတ္မက်ေအာင္ တန္းေတြ ခံထားတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕မွာ ေခ်ာက္ပဲရွိေတာ့တယ္။ အဲ့ဒါနဲ႕ စိတ္ႀကိဳက္ ၆ ပံုေလာက္ ရိုက္ၿပီးေတာ့ အေဖက ေတာင္ကလပ္တက္ၾကမယ္ လာခဲ့လို႕ ေခၚတာနဲ႕ .. ကင္မရာကို ျပန္ပိတ္လိုက္တယ္။
အဲ့ဒီက စၿပီး ကင္မရာကို လံုး၀ ျပန္ဖြင့္လို႕ မရေတာ့ဘူး။

ေနာက္ ဆုိင္ကိုသြားျပေတာ့ .. ဆုိင္က တစ္စစီျဖဳတ္ၿပီး စစ္ၾကည့္ေတာ့ .. အထဲက Lens အသြင္းအထုတ္လုပ္တဲ့ Motor က်ိဳးသြားတာတဲ့။ အေရွ႕က တစ္ေယာက္ေယာက္က Lens ကို ဖိတြန္းလိုက္တာ၊ တိုက္လိုက္တာ၊ ရိုက္လိုက္မိရင္ အဲ့လိုပဲျဖစ္တတ္တယ္တဲ့။ သူ႕ဘာသာဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္နည္းနဲ႕မွ မပ်က္ႏုိင္ဘူးတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ျငင္းတယ္။ SD card ထုတ္ၿပီး ေနာက္ဆံုးပံုကို ျပန္ၾကည့္ေတာ့ အျဖဴေရာင္ အလင္း၀င္ထားတယ္။ ေသးေသးပါပဲ။ ေန၀င္ခ်ိန္မို႕ ေနေရာင္ထိုးထားတာလည္းျဖစ္ႏုိင္တယ္။ .. ဒါေပမယ့္ ဆုိင္ကအတင္းျငင္းတယ္။ အေရွ႕က လူ တစ္ေယာက္က ျဖတ္မရိုက္ဘဲနဲ႕ ၂ ပတ္ပဲ၀ယ္ထားတဲ့ ကင္မရာ အသစ္က ဘယ္လိုမွ ေမာ္တာ မပ်က္ႏုိင္ဘူးတဲ့။

Khin Thida

to travelmyanmar
က်မေတြ႕ႀကံဳခဲ႕ရတာေလးေရးၿပပါရေစ
Tour Mandalay Company နဲ႕ Spanish လူ ၃၀ ေလါက္နဲ႕ က်ိဳက္ထီးရိုးသြားစဥ္ကပါ ၇ ႏွစ္နဲ႕ ၁၀ ႏွစ္ႀကားရွိပါၿပီ  အခ်ိန္ကေတာ႕ ေမ႕ေနလို႕ပါ စပိန္ရာသီဆိုေတာ႕ မိုးတြင္းႀကီးပါ  က်ိဳက္ထီးရိုးေတာင္ေပၚေရာက္ေတာ႕ ဘုရားတခုလံုး ၿမဴဆိုင္းေနတာ တပါတ္ရွိပါၿပီတဲ႕ ေမွာင္မဲေနတာပါဘဲ ဘာမွ မၿမင္ရပါ  ေန႕လည္သာဆိုတာ ည လိုပါဘဲ ဘုရား လံုၿခံဳေရးေတြက ၿပန္သာဆင္းပါတဲ႕ ဘယ္လိုမွ ၿမင္ရမွာ မဟုတ္ပါဘူးတဲ႕ က်မလဲ ဧည္႕သည္ေတြကို ရွင္းၿပေတာ႕ သူတို႕လဲ စိတ္ညစ္ႀကတာေပါ႕ ေနာက္တခါ လာႀကည္႕လို႕လဲ ၿဖစ္တဲ႕ ကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး
ဒါနဲ႕ က်မ သူတို႕ ကို ရွင္းၿပပါတယ္  လုပ္ႏႈိင္တာ တနည္းဘဲ က်န္ေတာ႕တယ္  ဒီဘုရားက ဘယ္လိုတန္ခိုးႀကီးတယ္ဆိုတာ ငါတို႕ ေတြ အားလံုးသိပ္ယံုႀကည္ႀကတယ္  အဲဒီေတာ႕ ငါဆုေတာင္းႀကည္႕မယ္ ခဏ ေစာင္႕ပါ မရေတာ႕လဲ ၿပန္ႀကတာေပါ႕လို႕   ဧည္႕သည္ေတြလဲ ယံုႀကည္လို႕ေတာ႕ မဟုတ္ဘူး  ဒါေပမဲ႕ ဘာမွ လုပ္စရာမရွိတူတူ က်မ လုပ္တာကို ထိုင္ႀကည္႕ေနႀကတယ္
ဒါနဲ႕ က်မ ငါးပါးသီလ ခံပါတယ္   က်မ လုပ္ခဲ႕တဲ႕ ကိစၥေတြ အေပၚ သစၥာဆိုပါတယ္ ေနာက္ၿပီး က်မဟာ က်မဧည္႕သည္ေတြကို ခက္ခက္ခဲခဲ ပိုက္ဆံအကုန္ခံ လာရတဲ႕ ခရီးမို႕ ဒီဘုရားကို ဖူးေတြ႕ေစခ်င္ပါတယ္  ဆုေတြေတာင္းတာေရာ ဘုရားရွိခိုးတာေရာ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ႀကာပါတယ္
ရုတ္တရက္ ေကာင္းကင္က အလင္းတန္းႀကီး ထိုးက်လာတယ္ ဘုရားတဲ႕တဲ႕ ကို ဆလိုက္ထိုးလိုက္သလို ေမွာင္မဲေနတဲ႕ ၿမဴေတြ ႏွစ္ၿခမ္းကြဲသြားၿပီး ဘုရားက ေရႊေတာင္ႀကီး ေပၚလာသလိုပါဘဲ က်မလဲ တန္ေဆာင္းထဲမွာ ထိုင္ေနႀကရာကေန ဧည္႕သည္ေတြကို  ေၿပးေဟ႕ ေၿပး ေၿပး ဘုရားနားကိုဆိုၿပီး ကုန္းေအာ္လိုက္ပါတယ္  က်မတကိုယ္လံုးလဲ ပီတိေႀကာင္႕လား ဘာလားမသိဘူး  တုန္ေတာင္ေနပါတယ္  ဧည္႕သည္ေတြကလဲ ရိုက္လိုက္ႀကတဲ႕ ဓါတ္ပံုေတြဆိုတာ  က်မလဲ ဘုရားကို ကုန္းကုန္း ကန္ေတာ႕ ေပါ႕  အဲဒီ ဆလိုက္ထိုးထားသလို အလင္းတန္းက  ၁၅ မိနစ္ေလာက္အႀကာမွာ တေၿဖးေၿဖး မိွန္ ေပ်ာက္ၿပီး မူလ အေမွာင္တိုင္းၿဖစ္သြားပါတယ္  က်မလဲ ဧည္႕သည္ေတြကို  ကဲ နင္တို႕ ဘုရားတန္ခိုးၿပတာကို ယံုၿပီ မဟုတ္လား ေပါ႕  အားလံုးက ၿငိမ္ေနတဲ႕ထဲ အသက္ ၃၀ ေလာက္ အမ်ိဳးသားတေယာက္က ထၿပီး ဟားပါတယ္  သူက ဓါတ္ပံုဆရာပါ  မယံုဘူးေပါ႕ေလ  ဒါနဲ႕ က်မက မယံုလဲ ရပါတယ္  ဒါေပမဲ႕ နင္နဲ႕ တူတူၿပန္ရမွာေတာင္ ငါေႀကာက္လိုက္တာ လို႕ ေၿပာလိုက္တယ္
ေနာက္တေန႕ ၿပန္လာႀကပါတယ္  ေ၀ါမ၀င္ခင္ ေကာက္စိုက္သမေတြ လယ္စိုက္ေနတဲ႕ ပံုေတြ ရိုက္ဘို႕ က်မတို႕ ၄၅ ထိုင္ခံု ကားႀကီးကို ရပ္ေပးလိုက္ပါတယ္ ကားဆရာက ကိုေအာင္ၿမင္႕ ပါ  ဧည္႕သည္ကို ကူညီဘို႕ လိုက္လာတာက ရံုးက Operation Staff ကိုၿမတ္မင္း ပါ     ဧည္႕သည္အားလံုး ကားလမ္းနေဘးမွာ ဓါတ္ပံုရိုက္ေနႀကပါတယ္ က်မ  ကိုၿမတ္မင္း နဲ႕ ကားအကူ ကေလး ကလဲ ဧည္႕သည္ေတြ ကားရန္က ကင္းေအာင္ ေစာင္႕ေရွာက္ေပးေနႀကပါတယ္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေတာင္ေပၚတံုးက က်မကို ဟားခဲ႕တဲ႕ ဓါတ္ပံုဆရာ  စုပ္ကနဲ က်မတို႕ ၿမင္ကြင္းက ေပ်ာက္သြားပါတယ္ ကိုၿမတ္မင္းရဲ႕ ေရွ႕တည္႕တည္႕ ကေန ေပ်ာက္သြားတာ  ဘယ္ဟုတ္မလဲ  ကားလမ္းနဲ႕ ေကာက္စိုက္သမေတြ ႀကားက ရိုးထဲ ၿမဳပ္သြားတာ  မိုးရာသီဆိုေတာ႕ ကားလမ္းေဘးမွာ ေရ အၿပည္႕ပါ  ေကာက္စိုက္သမေတြ နားမွာ ေရက ေၿခက်င္း၀တ္ဘဲ ရွိတာ  ရိုးက လူတရပ္ေက်ာ္ နက္ပါတယ္  သူ ၿမဳပ္သြားေတာ႕ က်မတို႕ လူေတြ ကိုၿမတ္မင္းနဲ႕ ကားအကူ ကေလး ထင္ပါရဲ႕ ဆင္းဆယ္ရပါတယ္  သူ႕ ကင္မရာလဲ ရႊံ႕ထဲမွာ မနဲ ရွာလိုက္ရပါတယ္  က်မလဲ စိတ္ကပူေနေတာ႕ အာရံုကို မနဲ စုစည္းေနရပါတယ္ သူလုပ္လို႕ သူ႕ဖာသာ က်သြားေပမဲ႕ က်မတို႕ မွာ တာ၀န္ရွိတာကိုး  ပထမေတာ႕ အႀကင္နာ ၿပတဲ႕ အေနနဲ႕ အားလံုး ၿငိမ္ေနႀကေသၚလည္း စပိန္ပီပီ ႀကာႀကာမခံပါဘူး ဧည္႕သည္ေတြ ဟားႀကပါေလေရာ ၿပီး သူတို႕ အခ်င္းခ်င္း ေၿပာထဲ႕ လိုက္တာ  ႀကည္႕စမ္း  နင္ က်ိဳက္ထီးရိုးဘုရားေစာ္ကားလာတယ္ေလ အဲဒါေႀကာင္႕ သီတာက နင္နဲ႕ ၿပန္ရမွာ ေႀကာက္တယ္ေၿပာတာ မွတ္ပလား တဲ႕ အဲဒီလူလဲ ရီႀကဲႀကဲနဲ႕ ဘာမွ ၿပန္မေၿပာရဲေတာ႕ ပါဘူး
က်န္တဲ႕ ရက္ေတြမွာ သူ က်မကို မ်က္လံုးခ်င္းေတာင္ သိပ္မဆိုင္ရဲဘူး
ဒီ အၿဖစ္ပ်က္ကေတာ႕ က်မဘ၀ မွာ ဘယ္ေတာ႕မွ ေမ႕မွာ မဟုတ္တဲ႕ အၿဖစ္ပါဘဲရွင္