ရတနာသိခၤတံတားႀကီးႏွင့္ ႏြယ္ၿငိမ္းရြာ ရိုးရာအိုးလုပ္ငန္းဆီသို႔

Thaung Naing Oo

to travelmyanmar

ရတနာသိခၤတံတားႀကီးႏွင့္ ႏြယ္ၿငိမ္းရြာ ရိုးရာအိုးလုပ္ငန္းဆီသို႔

ေသာင္းႏိုင္ဦး ၊ ဧည့္လမ္းညႊန္

          ယမန္ေန႔ (၂.၇.၂၀၁၃) ရက္ေန႔က ကြ်န္ေတာ္တို႔တေတြ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး၊ ေက်ာက္ေျမာင္းၿမိဳ႕ နယ္ရွိ ဧရာ၀တီျမစ္ကိုျဖတ္ကူးတည္ေဆာက္ထားေသာ ရတနာသိခၤတံတား (ေက်ာက္ေျမာင္တံတား) ႏွင့္ ရုိးရာအိုးလုပ္ငန္းတို႔ျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းလွ်က္ရွိေသာ ႏြယ္ၿငိမ္းရြာဆီသို႔ ေလ့လာေရးခရီး သြား ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ေလ့လာစံုစမ္းရယူလာခဲ့သမွ်ေသာ ျမန္မာ့ေရွးရိုးရာလက္မႈပညာတစ္ရပ္ကို အမ်ားျပည္သူတို႔ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတန္ဘုိးထားႏိုင္ၾကပါေစရန္ ရည္ရြယ္၍ သတင္းအခ်က္အလက္အနည္းငယ္ကို ဧည့္လမ္းညႊန္ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ားပါ အသံုး၀င္ေကာင္း၀င္ႏိုင္သျဖင့္ လုိအပ္ပါကအသံုးခ်ႏိုင္ရန္ လက္ ဆင့္ကမ္း မွ်ေ၀ေပးလိုက္ပါသည္။

ရတနာသိခၤတံတား (သို႔) ႏြယ္ၿငိမ္းရြာသို႔ သြားရာလမ္း

မႏၱေလးမွေျမာက္ဘက္ လက္ပံလွရြာထိ (၅၀) မိုင္

လက္ပံလွရြာမွ စဥ့္ကူးၿမိဳ႕အထိ (၅) မိုင္

စဥ့္ကူးၿမိဳ႕မွ ရတနာသိခၤတံတားအထိ (၃) မိုင္ (၃) ဖာလံု

ထို႔ေၾကာင့္ မႏၱေလးမွ ရတနာသိခၤတံတားအထိ စုစုေပါင္း (၅၈) မိုင္ (၃) ဖာလံုခန္႔ ကြာေ၀းပါသည္။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အလြန္ေကာင္းမြန္ေနပါၿပီ။

ရတနာသိခၤတံတားအရွည္ ႏွင့္ ႏြယ္ၿငိမ္းရြာတို႔ တည္ေနရာ

          ရတနာသိခၤတံတားႀကီးကို ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပည္သူ႕ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း၊ အထူးစီမံကိန္းႀကီးအဖြဲ႕ (၃) မွ တာ၀န္ယူေဆာက္လုပ္လွ်က္ရွိသည္။ (၁၁၂) မီတာရွည္ေသာ အခန္းေပါင္း (၆) ခန္းရွိသျဖင့္ (၆၇၂) မီတာရွိၿပီး၊ ခ်ဥ္းကပ္တံတားမ်ား အပါအ၀င္ စုစုေပါင္း (၂၄၈၀) ေပ ရွည္လွ်ားသည္ဟုဆိုသည္။ ဧရာ၀တီျမစ္၏ ဒုတိယျမစ္က်ဥ္းေနရာတြင္ တည္ေဆာက္ထားၿပီး၊ တံတား၏ဟိုမွာဘက္ကမ္းတြင္ ႏြယ္ၿငိမ္းရြာ တည္ရွိေနပါသည္။ ႏြယ္ၿငိမ္းရြာရဲ့ ေတာင္ဘက္မွာ ခေရပင္စုရြာ တည္ရွိေနၿပီး၊ ႏြယ္ၿငိမ္းရြာရဲ့ ေျမာက္ဘက္ (၂) ဖာလံုေက်ာ္အကြာမွာေတာ့ ေက်ာက္ေျမာင္းၿမိဳ႕နယ္ တည္ရွိေနပါသည္။

ရတနာသိခၤတံတားႀကီးဖြင့္လွစ္မည့္ရက္

          ကြ်န္ေတာ္တို႔တေတြ ကားႏွင့္သြားခဲ့သည္ဆိုေပမဲ့ တံတားႀကီးေပၚမွာ ႏိုင္လြန္ကတၱရာခင္းလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနသည့္အျပင္ တံတားႀကီးဖြင့္ပြဲအတြက္ ျပင္ဆင္မႈမ်ားေဆာင္ရြက္ေနသျဖင့္ တံတားႀကီးေပၚမွ ဆိုင္ကယ္မ်ားေတာ့ ျဖတ္သန္းေနၿပီျဖစ္ေပမဲ့ ကားျဖင့္ျဖတ္၍မသြားႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကားကို တံတားရဲ့ အေရွ႕ဘက္ထိပ္မွာပဲ ထားခဲ့ကာ အားလံုး ေျခလွ်င္ျဖတ္ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကသည္။ တံတားႀကီး၏ဖြင့္ပြဲကို ယခုလ (၂၄.၇.၂၀၁၃ ) မွ (၂၆.၇.၂၀၁၃) ထိ (၃) ရက္တိုင္ က်င္းပမည္ဟု ေဒသခံတစ္ဦးကဆိုပါသည္။ အဲဒီေနာက္တံတားေျမာက္ဘက္အေျခရွိ လဘက္ရည္ဆိုက္မွာပဲ ေန႔လည္စာစားခဲ့ၾကၿပီး ႏြယ္ၿငိမ္းရြာရဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ရိုးရာအိုးလုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ေက်ာက္ေျမာင္းၿမိဳနယ္သို႔လည္းေကာင္း လွည္လည္ ေလ့လာခဲ့ၾကပါတယ္။

ႏြယ္ၿငိမ္းရြာ ေျမအိုးျပဳလုပ္ပံုအဆင္းဆင့္ (အက်ဥ္း)

          အၾကမ္းအားျဖင့္ ႏြယ္ၿငိမ္းရြာ စဥ့္အိုးထုတ္လုပ္ပံုအဆင့္ (၁၅) ဆင့္ကို ေလ့လာမွတ္သားႏိုင္သည္။

၁။ ေျမနီ (၂) ေတာင္းႏွင့္ ေျမ၀ါ (၁) ေတာင္း (၂း၁) ကိုရယူၿပီး စက္ျဖင့္အမႈန္႔ႀကိတ္ရပါတယ္။

၂။ ၎စက္ႀကိတ္ၿပီး ေျမနီေျမ၀ါ (၂း၁) ကို ေရခတ္ျပစ္ျပစ္ထဲ့၍ နယ္ရပါတယ္။

၃။ တဖန္ ဒုတိယအႀကိမ္ စက္ျဖင့္ထပ္ႀကိတ္ရပါတယ္။

၄။ အဲဒီေနာက္ စဥ့္အိုးပံုေဖၚရာေနရာသို႔ ပို႔ေဆာင္ၿပီး ဒီဇိုင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးပံုေဖၚရပါတယ္။ ဒီဇိုင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး တီထြင္မႈအတြက္ ဒီေနရာဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။ တစ္ေယာက္ကပံုေဖၚလိုက္၊ အျခားတစ္ေရာက္က ေအာက္ခံျပားကို ေျခေထာက္ျဖင့္လွည့္ေပးလိုက္ျဖင့္ အိုးတစ္လံုးရဖို႔ နာရီ၀က္ခန္႔ၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

၅။ ပံုေဖၚလို႔ရလာတဲ့အိုးကို အရိပ္ထဲမွာ (၃) နာရီၾကာခန္႔ ေလသလပ္ခံ (အေျခာက္ခံ) ထားရပါတယ္။

၆။ အဲဒီေနာက္ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕ကလာတဲ့ ေျမျဖဴရည္နဲ႔ ေအာက္ခံေဆးအျဖစ္ သုတ္လိမ္းရပါတယ္။

၇။ ၎ေနာက္ ဒုတိယအႀကိမ္ အရိတ္ထဲမွာပဲ အေျခာက္ခံထားရပါတယ္။

၈။ ခတ္ဖန္႔ဖန္႔အေနအထားျဖစ္သြားလွ်င္ သံကြင္းေလးျဖင့္ ပန္းေရး (ပန္းပြင့္ပံုစသည္) ေရးဆြဲရပါတယ္။

၉။ ၿပီးလွ်င္ တတိယအႀကိမ္ အရိပ္ထဲမွာ ထပ္မံ အေျခာက္ခံရပါတယ္။

၁၀။ အဲဒီေနာက္ အျပင္ထုတ္၍ စဥ့္ရည္သုတ္လိမ္းရပါတယ္။ စဥ့္ရည္ကိုေတာ့ ရွမ္းျပည္နယ္ က်ဳိင္းတံု၊ ကေလာ စသည္ၿမိဳ႕မ်ားမွ ၀ယ္ယူလာတဲ့ ေခ်ာ္ခဲႏွင့္ ပုလင္းကြဲမႈန္႔၊ လက္ခ်ား၊ ေျမျဖဴ စသည္တို႔ကို ေရာစပ္ကာ အေပၚမွထပ္၍ သုတ္လိမ္းရပါတယ္။

၁၁။ စဥ့္ရည္သုတ္လိမ္းၿပီးပါက အနည္းငယ္ အေျခာက္လွမ္းူၿပီး မီးဖုတ္ရန္ မီးဖုိထဲသို႔ ပို႔ေဆာင္ရပါတယ္။

၁၂။ မီးဖိုထဲမွာ (၂) ညအိပ္ (၃) ရက္ၾကာခန္႔၊ အျပင္မွ ေန႔ညမျပတ္ မီးထုိးေပးရပါတယ္။

၁၃။ (၃) ရက္ျပည့္လွ်င္ မီးမထိုးေတာ့ဘဲ က်န္ရွိေနတဲ့ အပူရွိန္အတိုင္း (၂) ရက္ ထားရပါတယ္။

၁၄။ အဲဒီေနာက္ အေပါက္ဖြင့္လွ်က္ ေနာက္ထပ္ (၁) ရက္ ထားရျပန္ပါတယ္။

၁၅။ အားလံုးၿပီးလွ်င္ေတာ့ မီးဖိုထဲမွထုတ္ယူလိုက္ပါက အသင့္အသံုးျပဳ၊ ေရာင္းခ်လို႔ရၿပီျဖစ္တဲ့ အိုးေကာင္းမ်ား ရရွိပါေတာ့တယ္။

စဥ့္ထည္အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ တင္ပို႔ေရာင္းခ်မႈ

          ယခုအခါ ႏြယ္ၿငိမ္းရြာထြက္ စဥ့္ထည္မ်ားမွာ အေရာင္အေသြးစံု၊ ဒီဇိုင္းစံုတို႔ျဖင့္ တီထြင္ဆန္းသစ္ ေခတ္မီွလာၿပီျဖစ္သျဖင့္ ဆိုင္ထဲသို႔၀င္လုိက္လွ်င္ပဲ ခ်စ္စဖြယ္ေကာင္းေသာ စဥ့္ထည္မ်ား၏ ဆြဲယူညႈိ႕ငင္အားေၾကာင့္ ဒီဟာေလးလဲလိုခ်င္ ဟိုဟာေလးလဲ၀ယ္ခ်င္နဲ႔ ဆိုင္ထဲကကို ေတာ္ေတာ္နဲ႔ျပန္မထြက္ႏိုင္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။

          စဥ့္ထည္မ်ားအေနျဖင့္ စဥ့္အိုးအမ်ဳိးမ်ဳိးအျပင္ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ား၊ ဆင္ရုပ္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ စဥ့္အိုးထမ္းအရုပ္မ်ား၊ ေဒါင္းရုပ္မ်ား၊ ယုန္ရုပ္မ်ား၊ ေလာကနတ္ရုပ္မ်ား၊ ပုဂံသူအရုပ္မ်ား၊ ဇီးကြက္ရုပ္မ်ား၊ ငါးရုပ္မ်ား၊ ေလွရုပ္မ်ား၊ ႏွင့္ဆီပြင့္ေဆးလိပ္ျပာခြက္မ်ား စသည္စသည္ မွတ္၍မကုန္စဥ့္ရုပ္စံု မ်ားစြာကို ဆန္းသစ္ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်ေနလွ်က္ရွိပါသည္။

          ႏြယ္ၿငိမ္းရြာစဥ့္ထည္မ်ားကို ကုန္းလမ္းမွ ကားႀကီးကားငယ္မ်ားျဖင့္တစ္ဖံု၊ ေရလမ္းမွ ေမာ္ေတာ္ႀကီးမ်ားျဖင့္တစ္သြယ္ ျမန္မာႏိုင္ငံနယ္အရပ္ရပ္သို႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်လွ်က္ရွိပါသည္။ အမ်ားဆံုး ပို႔ေဆာင္ေရာင္းခ်ေနရေသာေဒသမွာ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး၊ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ရွိ ရာဇာမဏိစူဠာေကာင္းမႈေတာ္ေစတီေတာ္ႀကီးအနီးႏွင့္ အိုးဖိုရပ္ကြက္တို႔ ျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားပါ လာေရာက္လည္ပတ္၀ယ္ယူေနၾကၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

P7020963.JPG
P7021021.JPG
P7021023.JPG
P7021031.JPG
P7021039.JPG
P7021047.JPG
P7021050.JPG
P7021053.JPG
P7021055.JPG
P7021061.JPG
P7021064.JPG
P7020964.JPG
P7021067.JPG
P7021070.JPG
P7021071.JPG
P7021086.JPG
P7021121.JPG
P7021124.JPG
P7021126.JPG
P7021136.JPG
P7021142.JPG
P7021144.JPG
P7020965.JPG
P7021147.JPG
P7021148.JPG
P7021150.JPG
P7021153.JPG
P7021154.JPG
P7021155.JPG
P7021156.JPG
P7021157.JPG
P7021158.JPG
P7021159.JPG
P7020966.JPG
P7021160.JPG
P7021161.JPG
P7021162.JPG
P7021163.JPG
P7021164.JPG
P7021165.JPG
P7021166.JPG
P7021167.JPG
P7021168.JPG
P7021169.JPG
P7020968.JPG
P7021170.JPG
P7021172.JPG
P7021173.JPG
P7021185.JPG
P7020979.JPG
P7021002.JPG
P7021004.JPG
P7021010.JPG

Bo Saw

to travel...@googlegroups.com
Located near 3rd defile of Ayyarwaddy,

Bo Saw

to travel...@googlegroups.com

Nansein Than

to travel...@googlegroups.com
Thank you very much Ko Thaung Naing Oo.
Best wishes, NST

On 7/3/13, Bo Saw <saww.m...@googlemail.com> wrote:
> Located near 3rd defile of Ayyarwaddy,
>
> --
> To view this discussion on the web visit
> https://groups.google.com/d/msgid/travelmyanmar/52f65708-894e-431d-8870-b3b44e85e8b2%40googlegroups.com.

YinMin Lwin

to travel...@googlegroups.com

Thanks a lot