ထီးမလိုမင္းမလို ေလးစားမွဳႏွင္. အက်င္.ေကာင္း၊စိတ္ေကာင္းသာရွိဖို.သာလိုသည္။ ႏွင္. မိုးတြင္းစာ

Tomme Aung

to travel...@googlegroups.com

ထီးမလိုမင္းမလို ေလးစားမွဳႏွင္. အက်င္.ေကာင္း၊စိတ္ေကာင္းသာရွိဖို.သာလိုသည္။ ႏွင္. မိုးတြင္းစာ

 မိုးရိပ္သန္းေသာ ေကာင္းကင္ယံသည္ အေရွ.အေနာက္ ေတာင္ေျမာက္ကူးေနၾကျပီ ၊တိမ္မ်ားအထက္ေအာက္စုန္ဆန္ တက္ဆင္းလုပ္ေနမွဳေၾကာင္.ေလေဗြျဖစ္ေပၚေစသည္။ ေအးစက္သည္.ေလႏုေအးသည္္ မိုးနဲရပ္၀န္းေဒသမွာ  မိုးၾကီးရြာခ်ေတာ.မေရာင္ရွိသည္.အတြက္ ပထမဆံုးမိုးကိုေမ်ွာ္ေနၾကေသာ ပုဂံေဒသရွိ ေတာင္သူမ်ားကို အိမ္မက္ေပးေနျပန္သည္။

ပထမဆံုးေသာမိုးသည္ သူတို.ရဲ.အနာဂါတ္ေဟာကိန္းအရ သီးႏွံေကာင္း မေကာင္း ျဖစ္လာ မျဖစ္လာသည္ကို ေျပာၾကလိမ္.မည္။ ေဒသရွိလူမ်ားမွာ ေနေရာင္ေပ်ာက္ကြယ္ျပီး အပူခ်ိန္ေလ်ာ.နဲေနမွဳကို ေက်နပ္ေနပံုရသည္။ ေလေျပေလေအးမ်ား၏ အရသာကို လအတန္ၾကာ ေ၀းကြာေနခဲ.သည္.အတြက္ လြမ္းစႊတ္ေနၾကေသာ အပူပိုင္းေဒသရွိ လူအမ်ား တ၀ၾကီး ခံစားေနၾကသည္။ ဒါကိုပင္မိုးဦးကာလ လြမ္းေမာဖြယ္ျမင္ကြင္းတစ္ခုလို.ယူဆရမလိုျဖစ္သည္။ေႏြႏွင္. ေဆာင္းရာသီတို.တြင္ ပုဂံေဒသ၏ ဖုန္တစ္လံုးလံုးျဖင္.ျမင္ကြင္း၀ါးတားတား လမ္းတို.သည္ယခုလိ ုမိုးတြင္းကာလမွာေတာ. မုိးရိပ္ကို ျဖတ္သမ္းလာေသာေလႏွင္.အတူမိုးေငြ.တို.၏က်ီစားမွဳေၾကာင္. အေပၚရံ မ်က္ႏွာျပင္ စြတ္စိုလာၾကသည္။ ဖုန္ထ ဖုတ္ထူမွ က်မ္းမာေရးေကာင္းၾကရေသာ လမ္းၾကမ္းတို.သည္ ဒီတစ္ခ်ိန္တြင္ ေျမျပင္မွာ ၀ပ္တြားခစားေနၾကရသည္။  ျမင္းလွည္မ်ားရွိ ျခဴဆဲြလြဲမ်ားသည္လည္း ေကာင္းေကာင္း မျမည္နိဳင္ၾကေပ။

 ပုထိုးမ်ားေရွ.ရွိ သစ္ပင္တို.သည္ ေလးတိေလးကန္ျဖင္. သစ္ရြက္တို.၏ ၀န္ကိုထမ္းေနၾကသည္။ သစ္ရြက္တို. ျငီးတြားေနမွဳေၾကာင္. သစ္ကိုင္းဖ်ားမ်ား အားအင္ ခ်ိနဲ.ေနေပျပီ။ ပထမဆံုးေသာ မိုးေရေသာက္မွရေတာ.မည္.အေျခအေနကို သစ္ပင္တိုင္း နားလည္လက္ခံၾကပံုရသည္။

 ေစတီပုထိုးမ်ားကေတာ. စိတ္ပ်က္ေနေသာ အမူအရာျပေပမဲ. မိုးေရခ်ိဳးျပီးတစ္ႏွစ္တာ ဖုန္မွဳန္.မ်ားႏွင္.ညစ္ပတ္ေနမွဳကို ေဆးေၾကာေနခ်င္ၾကျပီ။ သို.ေသာ္ မိုးေရကိုေၾကာက္ေသာ ေက်းငွက္ႏွင္.သတ္တ၀ါ ေလးမ်ားမိုးတြင္းစာကို စုေဆာင္းေနၾကသည္။

 ထိုကဲ.သို.မိုးတြင္းကာလမွာ လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ နိဳင္ငံျခားသားမ်ားကေတာ. သိပံုမရပါ။ ထိုအထဲတြင္ မိမိလို ဧည္.လမ္းညႊန္မွလည္း မိုတြင္းကာလ ခရီးသြားလာမွဳ ခက္ခဲတတ္ပံုကို ဧည္.သည္မ်ားအား နဳပ္မွ  ဖြင္.ဟ မေျပာမိပါ။ မိုးတြင္းလို ဧည္.သည္အလာပါးေနခ်ိန္တြင္ တိုးလိုက္ရတာကိုပင္ အေတာ္ကံေကာင္းသည္ဟုယူဆေနရသည္။

ပုဂံတြင္ မိုးမရြာလ်င္ ေကာင္းမည္ဟု နိုင္ငံျခားသားေျပာေသာစကားသည္ ေဒသခံမ်ားမိုးကိုေမ်ွာ္ေနေသာ ျဖစ္ရပ္ႏွင္. ဆန္.က်င္ဖက္ျဖစ္ေနသည္။ မိမိ မွလည္း ဧည္.သည္အလိုအရ မိုးမရြာေစရန္ဆုေတာင္းေနမွဳသည္ မိုးကိုေမ်ွာ္ေနၾကသည္. ေတာင္သူမ်ားကို မ်က္ႏွာမျပရက္ေအာင္ပင္။

ကံေကာင္းခ်င္ေတာ. ပထမရက္ တြင္ မိုးမက်သျဖင္. ေန၀င္ခ်ိန္ေကာင္းေကာင္း မၾကည္.ရသည္မွအပ လည္ပတ္ရသည္မွာ အေတာ္ပင္စိတ္တိုင္းက်သည္။ ဒုတိယေန.ေရာက္ျပန္ေတာ.လည္း မိုးေစြရုံသာ ေစြသည္.အတြက္  မနက္ပိုင္းေကာင္းေကာင္းလည္နိုင္သည္။

ထီးလိုမင္းလိုဘုရားအေရာက္တြင္ မိုးမရြာေသာ္လည္း တစ္ျခားျပသာနာမိုး ၀င္လာေတာ.သည္။

 ထိုမိုးကို လံုခ်ည္မိုးဟု ကင္ပြန္းတပ္ရမလိုပင္။

 မႏွစ္က ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇြန္လကုန္ထိ နိဳင္ငံျခားသားဧည္.သည္မ်ား ဒူးေခါင္းထိဖံုးေသာ အ၀တ္အစားမ်ားျဖင္. မည္သည္.ဘုရားကိုမဆို ၀င္ေရာက္လည္ပတ္နိဳင္သည္။ ယခု ဇူလိုင္လကစျပီး ဧည္.သည္မ်ားအားလံုး တစ္ကိုယ္လံုးလံုျခံဳေအာင္၀တ္ဆင္မွ ပုဂံေဒသ ရွိ ဘုရားမ်ားအားလံုးကို ဖူးလို.ရမည္ ဟု ေရွးေဟာင္း၀န္ထမ္းမ်ားမွ ေျပာလာသည္။ ထို.ေၾကာင္. မိမိမွ ဧည္သည္မ်ားအား ဘုရား ျပင္ပရွိ လံုခ်ည္ေရာင္းေသာ ဆိုင္မ်ားမွ သင္.ေတာ္ရာ အ၀တ္အစား၀ယ္ခိုင္း ဆင္ျမန္းေစရသည္။

ဧည္.သည္မ်ားမွ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ၀ယ္၀တ္ၾကသည္။ျပီးေနာက္ ထီးလိုမင္းလို ဘုရားအား၀င္ေရာက္ ၾကည္.ရွဳၾကပါသည္။ မိမိမွ အထက္ပါ စည္းကမ္းေျပာင္းလဲျခင္းကို စာထုတ္ျပီး ခရီးသြားေအးဂ်င္.မ်ားကို အေၾကာင္းၾကားသင္.ေၾကာငး္ကို အထက္ပါ၀န္ထမ္းမ်ားအားအၾကံေပးလိုက္မိသည္။ ေနာက္ဆက္တြဲအက်ိဳးဆက္မွာ ထိုေရွးေဟာင္း၀န္ထမ္းမ်ားကမေက်နပ္နိဳင္ပဲ၊ တာ၀န္က် Tourisim Police တစ္ေယာက္အား မည္ကဲ.သို.ကုန္းေခ်ာလိုက္သည္မသိပါ၊ ထိုရဲသားမွ မိမိႏွင္.ဧည္.သည္မ်ားကို ဘုရားအတြင္းလည္ပတ္စဥ္တစ္ခ်ိန္လံုး မ်က္ႏွာထားတင္းတင္းျဖင္. လိုက္ၾကည္.ေနေလသည္။ ၾကာလာေသာ္ ဧည္.သည္မ်ားမွ ဘာျဖစ္လို. ဒီရဲက မ်က္ႏွာမွဳန္မွဳန္ျဖင္.တစ္ခ်ိန္လံုး မိမိတို.ေနာက္လိုက္ေနရတာလဲဟုေမးေသာ္.. မင္းတို.ကို လိုက္လံေစာင္.ေရွာက္ေပးတာပါလို. ၀ိနည္းလြတ္ေျဖခဲ.ရပါသည္။

 အမွန္မွာေတာ. ဒီရဲကမိမိ ဧည္.လမ္းညႊန္ကို ေထာင္.မက်ိဳးတဲ.သူအျဖစ္ သူမ်ားကုန္းတိုက္တာယံုျပီး လိုက္ၾကပ္တာျဖစ္သည္။ မိမိက ဘာမွ အေရးမၾကီးသျဖင္. ခပ္စိတ္စိတ္ေနခဲ.သည္။စိတ္ထဲတြင္ Tourism Police ဆိုသည္ မည္သည္.ေဆာင္တာကိုျပဳလုပ္ေနၾကသနည္းဟု တစ္ညတာအေတြးပြားရင္း အိပ္ေရးပ်က္ခဲ.ရသည္။ဒီျဖစ္ရပ္သည္ ၂၉ ၊ ၇၊ ၂၀၁၃ ေန.ကျဖစ္သည္။ မိမိလို အေတြ.အၾကံဳရွိေသာ Guide အတြက္ အေရးမၾကီးေပမဲ.၊ Guide အသစ္ကေလးမ်ားအတြက္ စိတ္ပူမိသည္။

မိုးတြင္းကာလကိုလူတိုင္း မႏွစ္ျမိဳ.တတ္ၾကပါ။ မိုးတြင္းစာေလးစုေဆာင္းထားမွျဖစ္မည္ဟု လူတိုင္းေျပာၾကသည္။ လွည္း၀င္ရုိးသံတစ္ညံညံ ပုဂံဘုရားေပါင္း ဆိုေပမယ္. လွည္း၀င္ရုိးသံတိတ္ဆိတ္ေနေသာ မိုးတြင္းအခါ ၀ယ္ အေျပာင္းအလဲမ်ားလွသည္။ ပုဂံ ဇုန္၀င္ေၾကး  $15 ျဖစ္သြားျပီ၊ မိုးတြင္းစာ အတြက္ ပိုေတာင္းသည္ထင္သည္။ အင္းေလးက $ 10 ေအာက္တိုဘာလ ၁ ရက္ေန.တက္ေကာက္မည္ဟုအတိအလင္းေၾကျငာထားသည္။ သူတို.ကေရာ ဘာအတြက္တိုးေတာင္းသနည္း အေျဖရွာမရပါ။ တျခားေနရာေတြကေရာ မိုးတြင္းစာ အတြက္ တိုးေကာက္ၾကဦးမည္ထင္သည္။ ေနာင္ဆိုလ်င္ လူေတြ အျမဳပ္တစ္စီစီနွင္. ေဆးရုံတက္ရန္သာရွိေတာ.သည္။ ေနာက္တစ္ခုၾကားသည္မွာ အင္းေလးကန္ Hotel Zone တြင္ hotel ေဆာက္ခ်င္သည္. သူမွန္လ်င္ ဟိုတယ္တစ္လံုးအတြက္ ဘလိုင္း သိန္း ၁၀၀ ေကာက္ခံသည္ဟုၾကားရသည္။ ဟုတ္မဟုတ္ မေသခ်ာ၊ ေသခ်ာတာသည္ ထိုသတင္းဟုတ္မွန္လ်င္ လာဘ္စားေသာသူတို.သည္ မိုးတြင္းစာ အတြက္ စုေစာင္းတာျဖစ္မည္။ ထို.ေၾကာင္.ကိုယ္ခ်င္းစာမိသည္။ ကိုယ္လို မိုးတြင္း တိုးပါး ၀င္ေငြနဲသျဖင္.ရတဲ.နည္းျဖင္. မိုးတြင္းစာ စုတာျဖစ္မည္ဟု နားလည္ေပးလိုက္သည္။ သို.ေသာ္ မိုးကေတာ.ကိုယ္.လို မစာနာနိဳင္ပါ၊ ကရင္ျပည္နယ္၊ မြန္ျပည္နယ္ႏွင္. တနင္းသာရီ တိုင္းတို.ရွိ မိုးတြင္းစာမ်ားကို ေရလႊမ္းမိုးျပီး ဖ်က္ဆီးလိုက္ေပျပီ။

 ဒါေၾကာင္. တစ္ခ်ိဳ.က မိုးေမ်ွာ္ေနၾကျပီး၊ တစ္ခ်ိဳ.က မိုးနဲေစရန္ ေမွွ်ာ္ကိုးေနၾကသည္။ ဒီအထဲတြင္ မိမိ လို Guide မွာ မိုးရာသီကို ျမန္ျမန္ကုန္ေစခ်င္သည္။ အဘယ္.ေၾကာင္.ဆိုေသာ္ မိုးတြင္းစာကို မတရားသျဖင္.နည္းျဖင္.ရွာေဖြမထားခဲ.ေသာေၾကာင္.ျဖစ္သည္။

 အစဥ္ေလးစားစြာျဖင္.

ေသြးသစ္

khin thidar

to travel...@googlegroups.com
Ko Thawe Thit,

Thanks for your article.

Ma Thida

On 8/6/13, Tomme Aung <tomm...@gmail.com> wrote:

> *ထီးမလိုမင္းမလို ေလးစားမွဳႏွင္. အက်င္.ေကာင္း၊စိတ္ေကာင္းသာရွိဖို.သာလိုသည္။
> ႏွင္. မိုးတြင္းစာ*
>
> * ** *
> * ** *
>
> --
> To view this discussion on the web visit
> [...]

Khin Maung Kyaw

to travel...@googlegroups.com
ၿပီးခဲ့တဲ့လကုန္ပိုင္းေလာက္က ပုဂံကို ေရာက္ခဲ့တယ္ တျခားကိစၥတခုနဲ႕ပါ ေဒသခံေတြေျပာျပလို႕ ထီးလိုမင္းလိုဘုရားကို ထီးရွည္မင္းရွည္ဘုရား လို႕နာမည္တပ္ၿပီး ယဒရာ ေခ် တယ္တဲ့ ဒီေသာက္က်င့္ေတြနဲ႕မ်ား လုပ္စားၾကဖို႕အႀကံက ရွိေနတုန္းပဲ ဆိုတာ သာဓက ျပေနတယ္ဗ်ာ

ေတာ္ေတာ္ခက္တာပဲ

Nansein Than

to travel...@googlegroups.com