မင္းဘူး နဂါးပြက္အိုင္

Tomme Aung

to travel...@googlegroups.com
မင္းဘူး နဂါးပြက္အိုင္

မေကြးျမိဳ႕တစ္ဘက္ကမ္း မင္းဘူးျမိဳ႕ေတာင္ဘက္ ၂မိုင္အကြာ ေရနံတူးစင္မ်ားႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္
နဂါးပြက္အိုင္တည္ရွိပါသည္။
ကားျဖင့္သြားမည္ဆိုလ်င္
မေကြးျမိဳ႕ မွ အေနာက္ပိုင္း တံတားေပၚျဖတ္ကာ  ၁၅ မိနစ္အတြင္း မင္းဘူးျမိဳ႕ကိုေရာက္ပါမည္။ ျမိဳ႕ထဲမေရာက္ခင္ မုခ္ဦးအနီးမွတစ္ဆင့္ ဘယ္ဘက္ေကြ႕ လိုက္လ်င္ နဂါးပြက္အိုင္မ်ားရွိရာ ေတာင္ပူစာကို ေတြ႕နိုင္ပါသည္။

နဂါးပြက္အိုင္ဟု ေဒသခံမ်ားက ေခၚေသာ ရႊံ႕မီးေတာင္ေသးေလးမ်ား ဟိုမွာသည္မွာေတြ႕ရသည္။ အၾကီးဆုံး ရႊံ႕အိုင္ၾကီးမွာ  ေတာင္ကုန္းအထက္ဝတြင္္ရွိသည္။ ဒါကိုပင္ နဂါးပြက္အိုင္ဟု ေခၚဆိုဟန္ရွိသည္။
ေဒသခံလူမ်ားမွ ထိုေနရာသည္ နမၼာဒ နဂါးၾကီး ေနရာအျဖစ္ ယုံၾကည္ၾကသည္။
နဂါးၾကီး အသက္ရွဳသျဖင့္ ရႊံ႕မ်ား ေလပူေဖာင္းကဲ႕သို မ်က္ႏွာျပင္ေပၚသို႕ ထိုးထြက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ နဂါးၾကီးကို နဂါးစာေက်ြးျခင္း ပန္းဆက္ျခင္း ျဖင့္ အရိုအေသေပးလ်င္ ေဒသတြင္း ေကာက္ပဲသီးႏွံ ေပါျခင္း  ရာသီဥတု မွန္ကန္ျခင္း ႏွင့္ လူအမ်ားက်မၼာေရးေကာင္းေစနိုင္္သည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။

ျမန္မာျပည္အရပ္ရပ္မွ ေဒသခံဘုရားဖူးမ်ား ေဖေဖၚဝါရီ လလယ္မွ ဧျပီလ သၾကၤန္မတိုင္ခင္အထိ က်င္းပေသာ ေရႊစက္ေတာ္ဘုရားကို လာေရာက္ဖူးေမ်ာ္ၾကသည္။ အျပန္တြင္လမ္းၾကံဳသျဖင့္ နဂါးပြက္အိုင္သို႕ ဝင္လာတတ္ၾကသည္။
မန္းေခ်ာင္းအနီးရွိ ေရႊစက္ေတာ္ ဘုရား သမိုင္းႏွင့္ နဂါးပြက္အိုင္သည္ ဆက္စပ္မွဳရွိပါသည္။ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား သည္ ေနာက္ပါ ရဟႏၲာ ၅၀၀ ျခံရံလ်က္ ေရႊစက္ေတာ္အရပ္သို ေဒသစာရီ ၾကြခ်ီခဲ႕ဖူးသည္။ ဤ တြင္ မင္းဘူးနဂါးပြက္အိုုင္တြင္ေနေသာ နမၼာဒ နဂါးၾကီးႏွင့္  ဥရဟဒ္ဝႏၵာ တို႕မွ ဗုဒၶေဟာၾကားေသာတရားနာရသျဖင့္ စိတ္ေအးခ်မ္းမွဳ ျဖစ္ၾကသည္။ ဗုဒၶ ျပန္မၾကြခင္  ၄င္းတို႕တရားရ စိတ္ေအးခ်မ္းေစသလို  လူသားေတြပါ အက်ိဳးရွိေစဖို႕အတြက္ တစ္ခုခု ခ်န္ထားေပးပါရန္ ေလ်ွာက္ထားၾကသည္။ သို႕ပါ၍ ဗုဒၶမွ မန္းေခ်ာင္းအနီးစက္ေတာ္ရာေတာင္တြင္ ေျခရာေတာ္ ႏွစ္ခု စြန္႕ၾကဲေတာ္ မူခဲ႕ပါသည္။
ေနာင္တြင္ အထက္စက္ေတာ္ရာ  ေအာက္စက္ေတာ္ရာ ဟုတြင္ခဲ႕ပါသည္။
ဆိုေသာ္ နမၼာဒ နဂါးၾကီးသည္ ထိုသမိုင္းလာ နဂါးျဖစ္ျပီး ယခု နဂါးပြက္အိုင္အရပ္တြင္ ေနထိုင္ေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားမွ ယုံၾကည္ၾကပါသည္။
အမွန္မွာ နဂါးပြက္အိုင္ဆိုသည္ ရႊံ႕မီးေတာင္ အေသးေလးမ်ားျဖစ္သည္ ဟု ဘူမိေဗဒပညာရွင္မ်ားမွ သတ္မွတ္ခဲ႕ၾကသည္။ အိုင္ေလးမ်ားမွာ အနားသတ္ အဝိုင္းပုံစံျဖစ္ၾကသည္။ ရႊံ႕ရည္ အပ်စ္မ်ား တစ္ပြက္ပြက္ထေနတာေတြ႕ရသည္။
ေျမေအာက္ရွိ ဓါတ္ေငြ႕တစ္မ်ိဳး သို႕မဟုတ္ အရပ္အေခၚ ေလပူေဖာင္းမ်ား ရႊံ႕ရည္ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚသို႕ ထိုးထြက္ၾကသည္။
တစ္ခါတစ္ရံ မေပါက္ဘဲ ပူေဖာင္းေလးမ်ားသ႑န္ အခ်ိန္ၾကာစြာ ေရြ႔႕လ်ား ျဖစ္ေပၚေနတတ္ပါသည္။ နံနက္ ၇ နာရီ တြင္တစ္ၾကိမ္ ညေန ၈ နာရီေလာက္တြင္တစ္ၾကိမ္ ဆူပြက္က်ကာ အေငြ႕ထေနတတ္သည္ဟု ေဒသခံမ်ားက ေျပာျပပါသည္။
တစ္ခ်ိဳ႕ရႊံ႕အိုင္မ်ားမွာ ေန႕လည္ပိုင္းတြင္ ျင္မ္သက္ေနတတ္သည္။ သို႕ေသာ္ ရႊံ႕ရည္ပူေသာအခ်ိန္ရွိတတ္၍ လက္ျဖင့္ ကိုင္တြယ္ျခင္းမျပဳသင့္ေပ။
အေၾကာင္းမွာ ၃ ဒီကရီမွ ၁၀၀ ဒီကရီ စင္တီဂရိတ္အထိ ရွိတတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
ရႊံ႕အိုင္မ်ားတြင္ ေဘာင္ေခတ္ထားသလို အနားသတ္ရွိေသာ္လည္း ရႊံ႕ရည္မ်ား မ်က္ႏွာျပင္ေက်ာ္ကာ လွ်ံက် စီးေျမာေနသည္ကိုလည္းေတြ႕ရပါသည္။
ရႊ႕ံရည္စီးက်မွဳ မ်ားေသာ ရႊံ႕အိုင္မ်ား ၁ မီတာမွ ၅ မီတာအထိ အျမင့္ျဖစ္ေပၚေစသည္။ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ အရြယ္ၾကီးလာတာ ရွိသလို ေသးသြားေသာ ရႊံ႕အိုင္မ်ားလည္းရွိသည္။
နဂါးပြက္အိုင္ၾကီးသည္ ကုန္းအထက္တြင္ ရွိသည္။
ဝန္းထရံ ကာထားေပးျပီး ရႊံ႕ရည္မ်ားလြယ္ကူစြာ စီးေမ်ွာေစရန္ ေျမာင္းတူးေပးထားသည္။
ေလပူေဖာင္းႏွင့္ အကြက္ၾကီးမ်ား အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ေနတတ္သည္။
၈၆ % ေသာ ေလပူေဖာင္းမွာ မီသိန္းဓါတ္ေငြ႕ျဖစ္သည္။ က်န္ ပါဝင္ေသာအရာမွာ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ႏွင့္
နိုက္ထရိုဂ်င္ တို႕ျဖစ္သည္။ နဂါးပြက္အိုင္ရွိ အိုင္မ်ား၏ ပုံစံမွာ ေရပူစမ္းပုံစံျဖစ္သည္။
သို႕ေသာ္ ေျမေအာက္တစ္ေနရာမွ အျခားျဒပ္စင္မ်ားပါ ေရာေနွာေနတတ္သျဖင့္ ေရႏွင့္ေပါင္း၍ ရႊံ႕ေစးသ႑န္ျဖစ္ေစကာ အထက္ပါ ဓါတ္ေငြ႕မ်ား ထိုးထြက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
တစ္ခ်ိဳ႕ရႊ႕ံအိုင္ငယ္ေလးမ်ားတြင္ အက္စစ္ဓါတ္ႏွင့္ ဆားဓါတ္တို႕ပါဝင္ျပီး  ဟိုက္ဒရို ကာဗြန္ဓါတ ္ထြက္သျဖင့္ ေျခာက္သြားလ်ွင္ ရႊံ႕စီးေၾကာင္းတစ္ေလ်ွာက္ ဆားဓါတ္ေပါက္ကာ ဆားပြင့္မ်ားျဖစ္ေနတတ္သည္။
ကမၻာေပၚရွိ တစ္ျခားရႊံ႕အိုင္ သို႕မဟုတ္ ရႊံ႕မီးေတာင္မ်ားျဖစ္ေပၚသကဲ႕သိုပင္ ကြဲျပားမွဳမရွိပါ။
ရႊံ႕မီးေတာင္ျဖစ္ေပၚေစျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါသည္။
ေရနံထြက္ေသာေနရာျဖစ္ျခင္း ႏွင့္ ငလ်င္ေၾကာ plates မ်ား အခ်င္းခ်င္းတြန္းတိုက္ၾကေသာေၾကာင့္ ရႊံ႕မီးေတာင္မ်ား ျဖစ္ေပၚေစနိုင္ပါသည္။
ေဟလီယံ ဓါတ္ေငြ႕ထုတ္လႊတ္ေသာ ႊရႊံ႕မီးေတာင္မ်ားကိုလည္း ကမၻာေပၚတြင္ေတြ႕ရတတ္ပါသည္။
ရႊံ႕မီးေတာင္မ်ားကို ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြ႕ရတတ္သည္။
၁။ Gryphon တြင္းနက္ကန္ေတာ့ပုံ ၃ မီတာ အနည္းဆုံးရွိ
၂။ Mud cone ရႊံ႕ႏွင့္ ေက်ာက္မွဳံ႕ ေရာ ေတာင္ပို႕ ပုံ ၁၀ မီတာ အထိ ရွိတတ္
၃။ Scoria cone ရႊံ႕ရည္ပူျပင္း ထိပ္ခ်ြန္ပုံ
၄။ Salse ဆူပြက္က်တတ္သည္႕ ရႊံ႕အိုင္ပံု
၅။ Spring ဆူပြက္ အေငြ႕ပ်ံ လ်ွံက်တတ္သည္ ရႊံႈအိုင္ပုံ
၆။ Mud shield နဳပ္ခမ္းအနားထူ ကာထားသလို ရွိသည့္ ရႊံ႕အိုင္ပုံ

ဟူ၍ ၆မ်ိဳး ေတြ႕ရွိရပါသည္။
ယခု နဂါးပြက္္အိုင္သည္ ပုံစံ ၂ ။ ၅ ႏွင့္ ၆ ပုံစံမ်ိဳးျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္။
အိႏၵိယ တရုပ္ ျမန္မာ အီရန္ ပါကစၥတန္ ဖိလစ္ပိုင္ ဂ်ပန္ နိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ေျမာက္အေမရိက နိုင္ငံမ်ားတြင္ ရႊံ႕မီးေတာင္ မ်ားကို ေတြ႕ရွိရသည္။
ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ မင္းဘူးအရပ္ သပိတ္က်ဥ္း နယ္္ ရခိုင္ျပည္ ေက်ာက္ျဖဴ ေဒသ ပုပၸါး မုံရႊာ ဘုတလင္နယ္ တို႔တြင္ ရႊ႔ံ႕မီးေတာင္မ်ား ကို ေတြ႕ရွိနိုင္ပါသည္။
ျမန္မာနိုင္ငံရွိ နဂါးပြက္အိုင္ကို ေဒသခံဘုရားဖူးမ်ားလာေရာက္ၾကသလို နိုင္ငံျခားသား တိုးရစ္မ်ားလည္း ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း တစ္ျဖည္းျဖည္း လာေရာက္လည္ပတ္ၾကတာ ေတြ႕ရသည္။
တစ္ျခားနိဳင္ငံမ်ားရွိ ရႊံ႕ကန္မ်ားတြင္ နိုင္ငံျခားသားမ်ားအား ရႊံ႕ရည္စိမ္ခိုင္းျပီး ဝင္ေငြရွာၾကေသာ္လည္း ယခု နဂါးပြက္အိုင္သည္ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ( နတ္ယုံၾကည္မွဳ  )ေဒသျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ရႊံ႕ရည္စိမ္ျခင္းခြင့္မျပဳေၾကာင္းသိရပါသည္။ သို႕ေသာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေသာ ေဒသျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ နိုင္ငံံျခားသား တိုးရစ္မ်ား တစ္ေန႕ထက္တစ္ေန႕ ပိုမို လာေရာက္ၾကေၾကာင္းသိရွိရပါသည္။

                    ေသြးသစ္
                   ခရီးသြားသုေတသီ
M 1.jpg
M 2.jpg
M 3.jpg
M 4.jpg

Thida Win

to travel...@googlegroups.com
အစ္ကို နဂါးပြတ္ေတာင္ကို ႏိုင္ငံတကာခရီးသြားမ်ားလာေရာက္ေလ့လာမႈ ပိုမို
ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ကိုးကားၿပီး သတင္းေရးခ်င္ပါတယ္။ ခြင့္ျပဳမလားအစ္ကို
> --
> To view this discussion on the web visit
> https://groups.google.com/d/msgid/travelmyanmar/cc90ad90-c59f-427d-900c-353bf8590612%40googlegroups.com.

Khin Thida

to travelmyanmar
Hello Ko Thwe Thit ( KTTA ),

Thanks so much for your article. May I share it on FB page?

Ma Thida

Thaung Naing Oo

to travelmyanmar
သုတၾကားျမင္ မ်ားစြာပင္ ရရွိပါသည္။ အၿမဲေပးပို႔ေနသည့္အတြက္ ပရဟိတစိတ္ကို
အထူးေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ေသာင္းႏိုင္ဦး ၊ ဧည့္လမ္းညႊန္