سوال در مورد پژوهش در مورد سرقت علمی

heday...@gmail.com

to Transparency4Iran

سلام خدمت بررگواران گروه

بنده در حال کار روی سرقت علمی هستم و تاکید بنده بیشتر روی جنبه های قانونی این موضوع هستش. چندین سوال دارم. ممنون میشوم مرا راهنمایی فرمایید.

در مقالات کنفرانسی یا مقالات چاپ شده در مجلات فارسی اگر مقاله ای پاراگراف هایی را سرقت علمی کرده باشد ولی به مرجع اصلی (چه مرجع فارسی چه لاتین) ارجاعی نداده باشد:

1- از لحاظ قانونی چه برخوردی با او میشود؟

2- از لحاظ آکادمیک چه برخوردی با او میشود؟

3- از لحاظ دانشگاهی که مقاله با سمت آنها منتشر شده چه برخوردی با او می شود (کمیته تخلفات و...)؟

پاورپوینت، فایل های متنی و ترجمه های بی نام و نشان زیادی در اینترنت قابل یافت هستند. که درون فایل هیچ نام و نشانی از منبع اصلی یا پیدآورنده نیست. در صورتی که شخصی از فایلهای این چنینی استفاده نماید و مقاله ای را به نگارش در آورد بدون اینکه در مراجع خود به چنین فایل های ارجاع دهد:

1- از لحاظ قانونی چه برخوردی با او میشود؟

2- از لحاظ آکادمیک چه برخوردی با او میشود؟

3- از لحاظ دانشگاهی که مقاله با سمت آنها منتشر شده چه برخوردی با او می شود (کمیته تخلفات و...)؟

4- در مورد ترجمه مقالاتی که در سایت ها به فروش می رسند چطور؟

در مورد مقالات لاتین، بنده پاسخ خود را یافتم در خارج از کشور مقاله سلب امتیاز می شود و مجازات ها اکادمیک هستند ولی در مجلات فارسی و کنفرانس های فارسی سلب امتیازی مشاهده نکردم .  من تحقیقم منعطف بر مقالات داخلی هست ممنون میشوم اگر پاسخ سوالات بنده را دوستان لطف فرموده و بدهند. مقالات زیادی در حوزه سرقت ادبی در ایران نگارش یافته اند ولی هیچکدام بر جنبه های حقوقی تاکید نفرموده و صرفا گونه شناسی کرده اند.

متشکرم