Komentarze do prezentacji:Transition Towns - Miasta Wolne od Ropy.odp,Transition Towns - Miasta Wolne od Ropy.pdf,Transition Towns - Miasta Wolne od Ropy.ppt

Kamil Pachalko

to transition...@googlegroups.com
Dzieki Andrzejowi za komentarze do prezentacji, jesli macie swoje to mi dajcie znac.

Andrzeju? Czy wyklad bedzie filmowany lub nagrywany dzwiek? Bo bylby gotowy material na promocje Transition Towns w Polsce? Jakby co to mam kamere i dyktafon, wiec potrzebowalbym tylko kogos do obslugi.

Komentarze Andrzeja
hej!
PDF się nie ściągnął więc pracowałem na PPF.
Kamil - strona przez ktora przesylam cwaniakuje i chca kase za PDF

Generalnie to jednak polskie litery by się przydało (mogę dorobić ale na ostatecznej wersji, nie teraz).
Kamil - probowalem ustawic u siebie ale nie dzialaly wiec Twoja pomoc sie mi przyda w ostatecznej wersji.

Bardzo często tekst jest zasłonięty obrazkami więc nie wiadomo o co chodzi, np. z piwem.
Kamil-albo jest problem z PPF bo zrobilem prezentacje w Open Office Impres i konwertowalem ja do PPF co moglo przesunac tekst albo ogladasz prezentacje z okna edycji wiec pomiedzy obrazkami mozesz widziec czesc tekstu "dodaj tekst" ktory jest w kazdym nowym slajdzie. Obejrzyj PPF w slide show i powiedz mi czy wtedy wyglada jakby tekst byl zakryty. Na slajdzie z piwem jest tytul u gory i tekst pod obrazkiem niewolnikow energetycznych.

"zaplanuj jej rozpad", "Wielkie Rozpetanie" - brzmi intrygująco ;)
Kamil - czuje sie jak Norwid wymyslajacy nowe wyrazy, wiec pilnujcie mnie i sugerujcie bardziej odpowiednie tlumaczenia:)

tak jak pisałem, promuje Twój wykład jako
Transition Towns: lokalna gospodarka - miasta wolne od ropy
- samo Transition moze niewiele mówić a wolne od ropy czy "proklimatyczne" to w Polsce egzotyka a tytuł musi być marketingowy :)

Hubs to po polsku...?
Kamil - Chyba Krajowe (Regionalne) Grupy Koordynujace byloby odpowiednikiem

nie www.zig.pl tylko www.zig.eco.pl

możesz dodać info o liście dyskusyjnej, o Transition Wrocłąw na Facebooku
Kamil - dobrze

serdecznie pozdrawiam

W dniu 2010-06-08 18:02, Kamil Pachalko pisze:
Witam

Przygotowalem prezentacje do Polski i chetnie przeczytalbym wasze
komentarze. Z Andrzejem rozmawialem o prezentacji i uwydatnilem aspekt
jak stworzyc grupe zeby miala wbudowana odpornosc (zrozumienie
psychologi, wizja, zabawa, optymizm) i praktyczne projekty.

Plik jest w trzech wersjach - openoffice, powerpoint i pdf. Po jakies
20MB kazdy - probowalem zmniejszyc ale nie dzialal mi program do
zmniejszania.

Pod linkami jest tekst - to notatki o czym sa slajdy, bede jeszcze o tym
myslal co dodac i moze zmienic tlumaczenia.
Wiadomo ze bede wiecej mowil na konferencji:) inaczej Andrzej moglby
puscic prezentacje do jakiejs milej muzyczki w tle a ja bym zostal w UK.

Dzieki za komentarze w kategoriach - wayrazistosc slajdow, zawartosc
prezentacji, dobre w prezentacji, slabe w prezentacji, ogolnie...
Transition Towns - Miasta Wolne od Ropy.odp

Transition Towns - Miasta Wolne od Ropy.pdf

Transition Towns - Miasta Wolne od Ropy.ppt
w zakresie „dobrych praktyk” ramach projektu pn. "Zielona Inicjatywa
Gospodarcza. Partnerstwo na rzecz efektywności ekologicznej małych i
mikroprzedsiębiorstw w Krakowie"

opracowanie, przygotowanie i przeprowadzenie wykładu pt.: /Transition
Towns: miasta wolne od ropy /(tytuł roboczy) w dn. 26.03.2010 r. w
Krakowie podczas konferencji „Zielona Inicjatywa Gospodarcza” w ramach
projektu pn. "Zielona Inicjatywa Gospodarcza. Partnerstwo na rzecz
wsparcia procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w sektorze
proekologicznym w Krakowie" (zwany w treści umowy PROJEKTEM

Slajd 1) Wstep

*GLOWA*
2) obecny stan rzeczy - *Co dala nam ropa,* materialy, transport,
jedzenie Zielona Rewolucja - liczba ludnosci zwiekszyla sie o prawie 4
bln od lat 60tych

3) Energetyczni niewolnicy, piwosze wiedza ze kufel na poczatku jest
pelny ale nadchodzi moment...

*
4) Peak oil - *wzrost ekonomiczny a rosnace zapotrzebowanie na energie,

Hirsh, IEA, UKERC, UK Ind Task Force, US Dept of Defence

*Niebezpieczne uzależnienie spoleczenstwa od ropy* - dowod recesje 1973,
1980, 1990, 2000
- uzalezniony system produkcji zywnosci (nawozy, pestycydy, herbicydy) i
transportu (niewydajny 97 calories of transport energy are needed to
import 1 calorie of asparagus by plane from Chile, niebezpieczny -
strajk kierowcow ciezarowek w Wlk Brytani w 2000 uswiadomil rzadowi ze
supermarkety jak Sainsbury maja tylko 3 dni zasobow zywnosci polegajaca
na prawie codziennych dostawach z zagranicy), produkcja materialow -
lekarstwa, ubrania,

*
5) zmiany klimatyczne *- Powodzie, susze, burze, migracja, glod, wojny,

brak konkretnego i wystarczajacego dzialania ze strony rzadow -
Copenhagen, proponowane alternatywy do ropy (piaski roponosne, biopaliwa
EROI 1:1 - nieliczac tych ktore rosna same z siebie ale musza byc
przetworzone i przetransportowane,)

Slajd - oil well, odkrycia i wydobycie, technologia nie zwiekszyla
liczby tego co znajdujemy ale umozliwila wydobycie wiecej ze zloza i
szybciej

*6)  historia Roba, *

7)* Scenariusze - Jakiej chcemy przyszlosci?* Czy pozostawimy bieg
wydarzen samemu sobie, czy tez kazdy z nas w zwiazku z swoimi sasiadami
i spolecznosciami zacznie szukac rozwiazan? To pytanie zadal sobie Rob
Hopkins glowny tworca modelu Transition Towns.

Kinsale, pierwszy Energy Descent Action Plan (Plan Akcji Energetycznego
Zejscia (Plan Akcji - przygotowanie do zmniejszenia sie dostepnych
zasobow energii ),

*8) Totnes i "wirusowe *"rozprzestrzenienie sie modelu na swiecie.
Liczba inicjatyw, panstw, ksiazka jedna z ulubionych czytadel
parlamentarzystow podczas 2009, adaptowanie modelu i wzbogacanie go

9-13)

       The Principles of a Transition Town / City

1)     Building Local Resilience (referenced the film "The End of
Suburbia" as a call to arms)

2)     Visioning: creating an enticing vision to enthuse people about a
post oil future. In Totnes they interviewed local children about their
visions (see "Transition Tales" on You Tube <http://www.youtube.com/>)

3)     Inclusion: drawing parallels with a "wartime effort" philosophy;
that we need the collective strength and skills of all sectors of a
community

4)     Awareness Raising: to develop support / context for a locally
specific transition.

5)     Psychological Insights: that sometimes facing climate change and
peak oil can be depressing and scary, that one of the best antidotes to
this is to do take actions as a community

6)     Credible & appropriate solutions: as opposed to apocalyptic doom
mongering and then suggesting that people replace their light bulbs!

12 Etapow Transition (nazywanych rowniez skladnikami)

1. Zaloz grupe kierownicza i zaplanuj jej rozpad.

2. Powiekszanie zrozumienia.

3. Stworz fundamenty.

4. Zorganizuj Wielkie Rozpetanie.

5. Stworz podgroupy

6. Uzywaj Open Space

7. Rozwin widoczne, praktyczne projekty

8. Ulatw rozwijanie umiejetnosci

9. Zbuduj wiezi z lokalnymi wladzami.]

10. Oddaj czesc starszym.

11. Pozwol projektowi sie samemu rozwinac w swoj, specyficzny sposob.

12. Stworz Plan Akcji Zejscia do Nizszego Poziomu Energii.

*14) SERCE* - Heart and Soul
Zanim przejde do namacalnych projektow i efektow Transition Towns
chcialbym porozmawiac o psychologi  i zrozumieniu ludzkich emocji jako o
zaniedbanym aspekcie pracy w obszarze ochrony srodowiska a ktory dobrze
sluzy Transition Towns.
beyond Information - potrzeba wiecej niz tylko informacji, czlowiek nie
jest tylko "racjonalny", emocje i nawyki

Psychologia Nalogow, Zmiany Zachowan, Model Zmiany(DiClememnte, Prochaska)

Kubler Ross - Post-peak oil realisation syndrome

Narzedzia: -
Pytania - niech ludzie sami znajda odpowiedzi na bazie tego co juz
wiedza i w co wierza,
Posluchaj, Opowiedz
-Komentarz post - it notes
- Joanna Macy - cykl

Za czyms a nie tylko przeciwko, zorientowana na rozwiazania,

15) zabawa, Muzyka, dzielenie sie jedzeniem
towarzyskie - przykladem sa Drinki Transition, na ktore przychodzi
wiecej osob niz na strategiczne spotkania, zawiazuja sie przyjaznie,
ludzie dowiaduja sie o lokalnych projektach i zawiazuja interesy.

16) Wizja, Opowiesci Transition - zamiast Mad Maxa, mamy Kuba Wojewodzki
wygral konkurs na najwiekszego... ogorka, Ogrodek z Gwiazdami, Donald
Tusk zbudowal swojej rodzinie energo-oszczedny dom z balow slomy, itp,

*17-18) DLONIE*

Namacalne Projekty Transition
-podziel sie ogrodem, CSA's, Orzechowa Stolica Swiata, Miejski Sad,
Publiczne Zbiory
-lokalna waluta
-warsztaty dla biznesu
-grupowe zakupy paneli
-dzielnicowe grupy
-spoleczna firma energetyczna
-warsztaty i naucz innych, umiejetnosci,
-Transition Taunton zrobilo warsztaty dla Rady Miasta Taunton i zostalo
postanowione ze beda wydawane pozwolenia tylko na budowe domow o
najwyzszych standardach ekologicznych.

19) -koncentruje sie na tym co ludziom najblizsze, lokalne spolecznsci,
nie-polityczne, praktyczne,
- oferuje jasno przedstawione powody do dzialania i jak dzialac
-oferuje sprawdzony prosty model, z ktorego mozna korzystac i
modyfikowac wedlug wlasnych potrzeb i warunkow

-Model oferuje wspolny jezyk
- promuje dzialania, ktore wzmacniaja wiezi spoleczne przez promocje
bycia towarzyskim i bawienia sie tym co sie robi. Fun and social side of
things

*20) ‘Cheerful Disclaimer’ *- potrzeba ewolucji, moze w Polsce moglby
powstac odmiana TT albo projekty ktore moglyby byc skopiowane na swiecie?

Transition Towns Polska
Hubs sa w UK, USA, NZ, Irlandii, powstaja w Szwecji, Niemczech, Belgii

Terms <http://www.fileflyer.com/legal/terms.aspx> | Privacy Policy
<http://www.speedbit.com/Legal/PRIVACY.ASP> | Support
<http://www.fileflyer.com/feedback> | DMCA
<http://www.fileflyer.com/legal/dmca.aspx>

Pozdrawiam,
Andrzej Żwawa
Fundacja Wspierania Inicjatyw Ekologicznych
- program "Zielona Inicjatywa Gospodarcza"
Sławkowska 12 III p. PL 31-014 Kraków
http://fwie.eco.pl, http://zig.eco.pl, http://fairtrade.org.pl
tel./fax: 48 12 4222264, 48 12 4222147 tel. 48 603363721
mailto:z...@eco.pl gg 210891 skype andrzej.zwawa
--
Proszę pomyśl o środowisku zanim wydrukujesz ten list
Please consider the environment before printing this e-mail

Marcin Gerwin

to transition...@googlegroups.com
Polecam do przesyłania dużych plików ;)
http://www.sendspace.com/

Marcin

Andrzej Zwawa

to transition...@googlegroups.com
Witam wszystkich!
Zapraszam na konferencję (następny piątek, Kraków, wstęp wolny) na
której Kamil będzie mówił o tych tematach!

Szczegóły: http://zig.eco.pl/s35_konferencje.html

W dniu 2010-06-09 20:47, Kamil Pachalko pisze:

> nie www.zig.pl <http://www.zig.pl> tylko www.zig.eco.pl
> <http://www.zig.eco.pl>

> mailto:z...@eco.pl <mailto:z...@eco.pl> gg 210891 skype andrzej.zwawa

Kamil Pachalko

to transition...@googlegroups.com
1) Witam poprawione wersje prezentacji.

File Name: Transition Towns - Miasta Wolne od Ropy.ppt
File Size: 22 MB
Download Link: http://www.sendspace.com/file/6wy8qo
File 2:
File Name: Transition Towns - Miasta Wolne od Ropy.pdf
File Size: 6 MB
Download Link: http://www.sendspace.com/file/h3wpm5

2) I strona http://transitiontownspolska.wordpress.com/
Co mozna dodac, odjac etc - ehem wiem polskie znaki.

3) Czy ktos z Was maczal palce w http://ziemianarozdrozu.pl/ ?

Andrzeju? Czy wyklad bedzie filmowany lub nagrywany dzwiek?

tak, wrzucimy to na youtube

Wiesz, ja chce wrzucic prezentacje na nasza strone ale raczej PDFy bo zajmują mniej miejsca. Trochę się jednak obawiam o prawa autorskie zastosowanych oprzez Ciebie zdjęć i obrazkow

Jesli masz Adobe Acrobat Professional to bedziesz w stanie zmniejszyc moj PDF.

Napisz mi jakie obrazki Cie martwia w szczegolnosci. Wiekszosc z nich widzialem uzytych w wielu prezentacjach, wiec moze skoro nie robimy tego komercyjnie nie powinno byc problemow.

jeszcze jedno, możesz dodać info o Twym i Marcina art. w
"Dobre praktyki w zakresie lokalnej współpracy międzysektorowej na rzecz ekorozwoju". Będzie rozdawana na konferecji, jest też dostępna: http://zig.eco.pl/w34_nasze_publikacje.html

dodalem do strony i wspomne na prezentacji

hej

Marcin Gerwin

to transition...@googlegroups.com
O, rany, ta polska flaga, Kamil, proszę Cie :)

Marcin

Marcin Gerwin

to transition...@googlegroups.com
Kamil,

Prezentacja wygląda interesująco, proponowałbym jednak nieco inne
tłumaczenia
dla The Great Unleashing jako Wielkie Otwarcie albo Wielka Inauguracja
(zamiast Wielkie Rozpętanie)
oraz dla EDAP Plan Zmniejszenia Zużycia Energii.

Marcin

Kamil Pachalko

to transition...@googlegroups.com

2010/6/11 Marcin Gerwin <marcin...@gmail.com>
Dzieki za komentarze Marcin

Kamil,

Marcin - Prezentacja wygląda interesująco, proponowałbym jednak nieco inne tłumaczenia

dla The Great Unleashing jako Wielkie Otwarcie albo Wielka Inauguracja (zamiast Wielkie Rozpętanie)
Kamil - dobre alternatywy, moj polski troche uwiedl wiec potrzebuje Waszych uwag. Andrzej byl zaintrygowany (nie wiem na dobre czy na zle:) Rozpetaniem. To jak rozpetac wojne itp. cos duze, dynamiczne,  blizsze metaforze wulkanu uzyta przez Roba do opisu the Great Unleashing, ale chetnie poslucham Waszego zdania co bedzie sie lepiej nadawalo.
Wielkie Otwarcie
Wielka Inauguracja
Wielkie Rozpętanie

Marcin - oraz dla EDAP Plan Zmniejszenia Zużycia Energii.
Kamil - Twoja alternatywa brzmi dobrze, ale zastanawiam sie bo  w Descent chodzi o zejscie, przejscie do nizszego stanu energii ogolnie dostepnej. Uzyje Twojej opcji ale moze ludzie maja lepsze pomysly bo ogolnie EDAP Energy Descent Action Plan nie brzmi wyjatkowo zachecajaco. Jakies chwytne alternatywy, ktore nie musza byc bezposrednim tlumaczeniem?

Kamil - Polska flaga na logo strony? ktos jeszcze jest za lub przeciw. No moze sie stalem patriotyczny na emigracji...

Marcin

Andrzej Zwawa

W dniu 2010-06-11 19:28, Kamil Pachalko pisze:

> [...]

> metaforze wulkanu uzyta przez Roba do opisu the Great Unleashing, ale
> chetnie poslucham Waszego zdania co bedzie sie lepiej nadawalo.

rozpętanie brzmi negatywnie, dlatego mnie zaintrygowało

> [...]
>
> Kamil - Polska flaga na logo strony? ktos jeszcze jest za lub przeciw.
> No moze sie stalem patriotyczny na emigracji...

Pozdrawiam,

Marcin Gerwin

to transition...@googlegroups.com
Hej Kamil,

Oglądałem jeszcze dziś stronę na Wordpressie (w ogóle fajny szablon)
i zauważyłem, że dodałeś mnie do działu "O nas":
http://transitiontownspolska.wordpress.com/about/

Czy mógłbym prosić o przesunięcie mnie do grupy niżej "Doradzają nam
i wspierają" i zamianę "założyciel SIR" na "współzałożyciel SIR" (udział Mai
jest u nas kluczowy :)

Wydaje mi się, że dla promowania TT w Polsce najpierw trzeba przygotować
grunt,
dlatego najpierw zabieramy się za demokrację :) Także na razie nie
chciałbym się
za bardzo udzielać w TT, bo chciałbym mieć czas na sprawy obywatelskie.

Pozdrowienia,
Marcin

Jadwiga Łopata

to transition...@googlegroups.com
Polska flaga jest ok
Jadwiga

Andrzej Zwawa

> [...]

> 2) I strona http://transitiontownspolska.wordpress.com/
> Co mozna dodac, odjac etc - ehem wiem polskie znaki.

znam autora, jest OK choc niestety zywi jakieś złudzenia co do EJ :(
http://ziemianarozdrozu.pl/onas