Re: Transition Towns Polska

Kamil Pachalko

to Jadwiga Łopata, transition...@googlegroups.com
Witam

Mam na imie Kamil Pachalko i mieszkam od 2005 w Sothend on Sea, Anglia gdzie pomoglem zalozyc www.SouthendinTransition.org.uk

Poprzez Marcina Gerwina dowiedzial sie o mnie Andrzej Zwawa z Zielonej Inicjatywy Gospodarczej i zostalem zaproszony na konferencje w czerwcu aby zrobic prezentacje na temat modelu Transition Towns.

Apolinary skontaktowal sie ze mna po przeczytaniu artykulu o Transition Towns, ktory przygotowalem z Marcinem na konferencje i zdalem sobie sprawe ze duzo materialow jest niedostepnych z powodow jezykowych. Pomyslalem ze okazja konferencji moglaby byc wykorzystana zeby zasiac ziarno czegos w rodzaju Transition Towns Polska - sam pomysl tego projektu ewoluuje - aby ulatwic adaptacje do realiow polskich ale rowniez zeby uzyskac feedback i wplynac na ogolna ewolucje Transition Towns na swiecie czy czegokolwiek z tego powstanie.

Od dlugiego czasu (od 2004) jestem  na panstwa liscie emailowej, cenie panstwa dzialanosc i sadze ze panstwa wglad i opinie beda byc bardzo cenne. Jednoczesnie rozumiem jak bardzo sa panstwo zajeci, jak mi sie wydaje wszyscy aktywisci z pasja, wiec nie oczekuje od nikogo- w tym od siebie wiecej niz ktos moze dac. Okazja do wspolpracy jest na wielu poziomach w zaleznosci od dostepnej energi, czasu i zdolnosci: poczynajac od okazjonalnego komentarza, do dzielenia sie kontaktami do bardziej aktywnego wkladu w postaci tlumaczen i prezentacji w Polsce.

Obecnie mam chwile czasu i dlatego zaczalem robic konkretne ruchy zeby stworzyc platforme dla ludzi zainteresowanych rozwijaniem TTP ale nie bede w stanie poswiecic temu wiecej czasu poza stworzenie strony i przetlumaczenie filmow, gdyz jestem zaangazowany lokalnie:) Bede okazjonalnie spedzal troche czasu zeby podtrzymac przeplyw informacji ale ponad to duzo bedzie zalezalo od poziomu energi i czasu innych zainteresowanych. Na minimum chcialbym zeby strona http://transitiontownspolska.wordpress.com/ zawierala podstawowe materialy o Transition Towns i byla miejscem, ktore by agregowalo (automatycznie poprzez Feeds ktore by zbieraly wiadomosci ze stron, manualnie - poprzez wolontariuszy) wiadomosci o podobnej dzialanosci w Polsce. Oraz aby grupa dyskusyjna sluzyla ulatwieniu kontaku pomiedzy zainteresowanymi i ewentualnie wsparciu i poradnictwie dla nowych grup i projektow w Polsce.

Jestem na konferencji 18ego czerca w Krakowie po czym 19ego jade do rodziny na Warmie i wracam do Kluczborka 1ego lipca. Wydaje mi sie ze nie uda mi sie z panstwem spotkac ale moze moglibsmy sie zdzwonic zeby porozmawiac.

Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

Kamil Pachalko

ps. zamiescilem na stronie w materialach Przeczytaj - "Zmieniając kurs na życie. Lokalne rozwiązania globalnych
problemów", autor: Julian Rose www.renesans21.pl

2010/6/11 Jadwiga Łopata <jad...@icppc.pl>
Witaj Kamil, swietna inicjatywa. oczywiście znamy temat bowiem częśc zycia spedzamy w Anglii. Inicjator całego ruchu nalezy do Ashoki (ja też) wiec go znamy a Julian ma tam swoja posiadłośc.
W Polsce zaś jesteśmy w EKOCENTRUM ICPPC zobacz www.eko-cel.pl

Proponuje abysmy zrobili spotkanie w EKOCENTRUM osob zainteresowanych tematem...w którąś niedzielę np. 4 lipca.
Napisz czy Ci to pasuje i jaki program proponujesz.

My mamy swoje obserwacje i uwagi do tego ruchu i chcielibysmy aby było pełnieszy. Mozemy się troche zaangazowac w Polsce ale ktos inny musi być głownym motorem bowiem my juz jestesmy po uszy w róznych sprawach.
Skąd jestes/gdzie mieszkasz?

Pozdrawiamy Jadwiga z Julianem

==========================
ICPPC - International Coalition to Protect the Polish Countryside,
Międzynarodowa Koalicja dla Ochrony Polskiej Wsi
34-146 Stryszów 156, Poland tel./fax +48 33 8797114  bi...@icppc.pl
www.icppc.pl   www.gmo.icppc.pl   www.eko-cel.pl

Przeczytaj - "Zmieniając kurs na życie. Lokalne rozwiązania globalnych
problemów", autor: Julian Rose www.renesans21.pl

----- Original Message ----- From: Kamil Pachalko
to transition...@googlegroups.com, Jadwiga Łopata

2010/6/11 Jadwiga Łopata <jad...@icppc.pl>
Witaj Kamil, dzięki za odpowiedź. Swietnie, ze taka incjatywa sie rozwija. Mam nadzieje, że dużo ludzi się włączy np. Andrzej jest świetnym organizatorem z wieloletnim doswiadczeniem...a wiec liczymy też na nigo:)
a tak polecam Andrzeja jesli chodzi o organizacje szczegolnie podpisaywanie kontraktow przez ktore mi bardzo pomogl:)

Proszę dodaj mój adres na Wasza liste i w miarę możliwości będziemy się włanczać....na początek proponuję na warunki polskie rozszerzyć ten ruch na 'Transition Towns and Villages - Polska"
Dodam Pania do listy, a faktycznie moglem zaproponowac nazwe projektu Transiton Initiatives zamiast Towns ale jakos sie utarlo... dopisze w dziale O nas ze Transition moze dzialac w roznych skalach, ogrodek, ulica, dzielnica, wioska, miasteczka, miast, wyspy, regiony...

Wydaje mi sie ze Polskie Transition Villages moga byc bardzo ciekawe gdyz w Angli chyba nie ostalo sie wiele wiosek ktore sa wciaz produkcyjne, a duza czesc ich mieszkancow to professionals dojezdzajacy do pracy do wiekszego miasta albo pracujacy z domu.

Wiesz o naszym spotkaniu w Kluczkowie...to chyba to samo? Wklejam ponizej i serdecznie zaproszamy.
Ja jednak do Kluczborka na rodzinna uroczystosc. To blizej Opola. Moglibysmy moze przyjechac do Stryszowa z moja partnerka Alicja w sobote 19ego po konferencji co dalo by nam mozliwosc porozmawiac jak rowniez zapoznac sie z ekocentrum. Moze jeszcze ktos z konferencji albo obecnych na liscie bedzie mial czas przyjechac? Czy jest mozliwosc noclegu w Ekocentrum albo Stryszowie gdyz bysmy pojechali pociagiem na Warmie w niedziele rano?

Pozdrawiam
Kamil

Pozdrawiam, Jadwiga
Szanowni Państwo!

Piszemy do Was z zaproszeniem na spotkanie KOALICJI POLSKA    WOLNA OD GMO,
które odbędzie się 26-27 czerwca.
Wspaniałe miejsce spotkania: gospodarstwo ekologiczne Józefa i Edyty
Nowak, w Kluczkowie, 55 km na południe od Kołobrzegu (godzina drogi-więc
możecie przy okazji odwiedzić polskie morze), większe pobliskie miasto:
Świdwin (7 km od Kluczkowa).

Mamy nadzieję, że zdajecie sobie sprawę jak istotne jest abyśmy połączyli
siły w tym szczególnym czasie. Naciski korporacji i    polityczna
niestabilność tworzą idealne możliwości na działania przeciw interesom
Polaków. Konieczny jest nasz zjednoczony głos w sprawie uwolnienia Polski od
GMO. KONIECZNY I MOŻLIWY... ale musimy wszyscy aktywnie włączyć się do
działań. Jeśli chcemy doprowadzić do zakazu upraw GMO i odrzucenia ustawy o
GMO, która otwiera nas na komercyjne uprawy GMO musimy działać
NATYCHMIAST!

Pokażmy, że podobnie jak inni Europejczycy (już 8 krajów!)    potrafimy
wywalczyć dla siebie i naszych dzieci wolność od GMO i od    korporacji.
Prosimy o PILNE potwierdzenie udziału w spotkaniu podczas    którego
opracujemy strategię wspólnego działania. KONTAKT PONIŻEJ.

PROGRAM:
Przyjazd w piątek po południu/wieczorem...wspólna kolacja integracyjna.
Spotkanie członków KS

SOBOTA
8:00-9:00    śniadanie (wszystkie posiłki składkowe)
9:00-10:00 krótkie przedstawienie    się uczestników
10:00-11:00 przedstawienie obecnej sytuacji w Polsce i na    świecie w
związku z GMO - Edyta Jaroszewska Nowak, Joanna Miś, Julian    Rose
11:00-12:30 przedstawienie projektów i planów, które są w trakcie    i/lub
były zrealizowane ale wymagają kontynuacji - Jadwiga Łopata, Szymon Surmacz,
Joanna Miś, - w tej sesji będą uczestniczyć nasi GOŚCIE:
Wicemarszałek województwa Zachodniopomorskiego i posłanka Danuta
Olejniczak
12:30-13:30 dyskusja nad projektami, które powinny być kontynuowane
13:30-15:30 obiad i pomoc w pracach gospodarskich
15:30-17:30 Co możemy/MUSIMY zrobić razem - burza mózgów/pomysłów -
prowadzenie moderator
17:30-18:30 przygotowanie kolacji (grupa robocza nr I), zebranie    wniosków
i usystematyzowanie planów (grupa robocza II)
18:30-20:00 kolacja i przerwa
20:00-21:00 przedstawienie wniosków i planów przez grupę robocza    nr II i
dyskusja

NIEDZIELA
8:00-9:00 śniadanie
9:00-11:00 dyskusja nad wspólnymi działaniami i dopracowanie wspólnej akcji,
której celem jest wprowadzenie zakazu na uprawy GMO
11:00-13:00 szkolenie w zakresie kontaktu z mediami i przesyłania
zakodowanych informacji
13:00-14:30 obiad i zakończenie

ZASADY UCZESTNICTWA:
Dojazd na spotkanie na własny koszt.
Nocleg: w Świdwinie są trzy hotele (dla wygodnych), dla mniej
wymagających oferujemy bezpłatne noclegi w gospodarstwie ( mile widziany
śpiwór zabrany ze sobą). Warunki są harcerskie (namiot, przyczepy
kempingowe, materace).
Posiłki/ Edyta - gospodyni napisała "Większość żywności, którą jemy sami
produkujemy - możemy się tym podzielić, na resztę można się zrzucić lub
przywieźć coś ze sobą." W razie pytań i rezerwacji miejsca do spania można
dzwonić 609645386.

Edyta Jaroszewska Nowak, rolniczka, członek Komisji Sterującej KOALICJI
POLSKA WOLNA OD GMO
Julian Rose, prezes Międzynarodowej Koalicji dla Ochrony Polskiej Wsi,
członek Komisji Sterującej KOALICJI POLSKA WOLNA OD GMO

KONTAKT w razie pytań i rezerwacji miejsca do spania można    dzwonić do
Edyty 609645386

Jeśli ktoś chce przyjechać wcześniej (pomóc w organizacji) to zapraszamy.

Jadwiga Łopata

to transition...@googlegroups.com
Tak własnie jest jak napisałaeś, ze 'Polskie Transition Villages moga byc bardzo ciekawe gdyz w Angli - i nie tylko w Anglii- chyba nie ostalo sie wiele wiosek ktore sa wciaz produkcyjne, a duza czesc ich mieszkancow to professionals dojezdzajacy do pracy do wiekszego miasta albo pracujacy z domu.'
Dlatego w Polsce warto proponować transition villages.

Niestety nie mozemy sie spotkac 19...ani w okolicznych datach ...bo mamy juz inne plany i działania.
Bądźmy w kontakcie.

Jadwiga