Reinkarnation er videnskabeligt bevist

Henrik Rosenø

to Transformationen
I artiklen "Hver syvende tror på reinkarnation" -
http://politiken.dk/indland/article688315.ece - som også findes næsten
uændret i den trykte Politiken den 11.4.09 under overskriften "Hvad
sker der egentlig når vi dør" diskuteres det bl.a. hvorfor der er
”hele” 16% der siger de tror på reinkarnation, og endda en smule mere
blandt medlemmer af folkekirken, selvom den fremherskende holdning
blandt kristne præster er at reinkarnation ikke er en del af
kristendommen. Men det der i virkeligheden er underligt og lidt trist
er at så FÅ tror på reinkarnation, i betragtning af at eksistensen af
fænomenet reinkarnation reelt er blevet videnskabeligt bevist,
medmindre man ønsker at ty til en mere søgt overnaturlig forklaring på
de videnskabelige resultater. Eller som jeg formulerer det i min tekst
'Transformationen' på mit website Transformation.SE :
”Endelig kan jeg lige tilføje at eksistensen af reinkarnation faktisk
er videnskabeligt bevist af den fornyligt afdøde professor Ian
Stevenson. Se f.eks. Nyt Aspekt (januar 2001) ”Reinkarnation bevist”
eller søg på Internettet. Han har samlet over 3000 eksempler på
personer, som kan huske tidligere liv. Deraf har han udvalgt 255 små
børn, som begyndte at fortælle om deres forrige inkarnation lige så
snart de havde lært at tale. Dem har han så undersøgt nærmere og
udgivet resultaterne i en videnskabelig afhandling. I alle disse sager
har det vist sig at den person barnet beskriver har eksisteret, og
barnet vidste ting om den afdøde, som det umuligt har kunnet vide på
anden måde.”
Der har også været dokumentarserier på dansk TV om personer som via en
terapeut får kontakt til erindringer fra tidligere liv. Så det
interessante er hvorfor der KUN er 16% af danskerne der siger at de
tror på reinkarnation.
Den primære årsag til det må være at relativt få danskere for alvor
forsøger at forstå sig selv og livet og døden. De fleste forsøger blot
'at holde den gående', selvom de i virkeligheden godt ved at det fører
til aldring, sygdomme, smerte og død, og hvis man skal være helt ærlig
overfor sig selv, så er det jo ikke tilfredsstillende. Især ikke i
betragtning af at vi stort set intet kan huske fra vores mange
tidligere liv! Og det kan selvfølgelig heller ikke være en kærlig og
intelligent skabers hensigt at det skal være sådan. Men man kan nemt
få nogle ret voldsomme og grænseoverskridende oplevelser, hvis man for
alvor ønsker at forstå hvorfor det er sådan, og hvad der skal til for
en gang for alle at afskaffe aldring, sygdomme, smerte og død – og
dermed også reinkarnation. Det skal jeg være den første til at
bekræfte. Men i længden kan vi mennesker ikke fortsætte med at
eksistere hvis vi ikke meget snart begynder at forstå os selv og livet
og alt andet i et MEGET større og meget mere sammenhængende perspektiv
end vi hidtil har turdet eller troet at vi kunne overskue.
Hvis man ønsker at forstå sig selv og livet, så kan nogle typer af
terapeuter eller et stærkt personligt ønske om at forstå sig selv og
livet godt bringe én i kontakt med erindringer fra tidligere liv. Det
har jeg selv oplevet.
I min tekst 'Transformationen' på mit website Transformation.SE
forklarer jeg menneskehedens situation og muligheder, inklusive
hvordan vi en gang for alle skal afskaffe aldring, sygdomme, smerte og
død. Det jeg kalder transformationen er det som kristendommen kalder
genopstandelsen eller oprejsningen ”på den yderste dag”.

Kærlig hilsen
Henrik Rosenø

Henrik Rosenø

to transfor...@googlegroups.com