Kurumlara Ozel - Yerinde - Proje Hazirlama Egitimleri

Ozlem Serin

Kurumlara Ozel Hizmet-Ici Proje Dongusu Yonetimi Egitimleri

Kurumlarda proje ekiplerinin oluşturulması ve proje merkezlerinin proje geliştirme kapasitelerini geliştirmek amacıyla Kipu Kurumsal Kaynak Geliştirme Merkezi tarafından kurumların profesyonel çalışanlarına, üyelerine ya da gönüllülerine özel hizmet-içi Proje Döngüsü Yönetimi (PDY) eğitim hizmetleri başlamıştır.

Eğitimler, kurumların talepleri ve ihtiyaçları doğrultusunda ilgilendikleri sektör ve gerçekleştirmek istedikleri projeler için uygulamalar ve hazırlıklar içerecek şekilde, başta Avrupa Birliği fonları olmak üzere ilgili tüm uluslar arası, ulusal ve yerel fon kaynaklarının ve kaynak geliştirme stratejilerinin tanıtımıyla düzenlenmektedir.

Alanında uzman, Avrupa Birliği projelerinde proje izleme ve değerlendirme tecrübelerine sahip 2 uzman eğitmen tarafından eşzamanlı olarak kurumun belirlediği yerde hizmet-içi eğitim şeklinde gerçekleştirilecektir.

Kipu Kurumsal Kaynak Geliştirme Merkezi tarafından gerçekleştirilecek  yerinde proje döngüsü yönetimi eğitimleri Temmuz – Ekim 2012 tarihleri arasında kurumlarla mutabık kalınan tarihlerde kurumların kendi yerlerinde ya da ayarladıkları eğitim salonlarında gerçekleştirilecektir.

Standart eğitim süresi 3 gündür. Ancak hızlandırılmış kur talep eden kurumlar için 2 tam günlük seminer çalışması gerçekleştirilecektir.

Daha önce 30’dan fazla il ve ilçede, valilik, kaymakamlık, il-ilçe milli eğitim müdürlükleri, il özel idareleri, ticaret-sanayi odaları, diğer meslek örgütleri ve sivil toplum kuruluşları temsilcilerinin, proje merkezi çalışanlarının katılımıyla gerçekleştirilen eğitimler, zaman, maliyet ve eğitimlere erişim imkanları doğrultusunda kurumların talep etmesi durumunda Türkiye’nin her noktasında alanında uzman eğitmenlerin katılımcıların bulunduğu yere iştirak etmesiyle gerçekleştirilecektir.

Özellikle büyük şehirler dışındaki il ve ilçelerdeki kurumların İstanbul, Ankara ve İzmir’de sınırlı kalan eğitimlere katılım için yüksek ücretler vermek zorunda kalması, ulaşım-konaklama maliyetleri doğrultusunda sınırlı sayıda personelin eğitime gidebilmesi ve eğitimlere katılma ve erişim konusundaki zorluklar nedeniyle, PDY eğitimleri kurumların kendi mekanlarında ya da bulundukları bölgede ayarladıkları eğitim salonlarında gerçekleştirilecektir. Bu sayede kurumların daha çok temsilcisinin eğitimlere katılması sağlanmakta, otellerde yüksek ücretlerle eğitim salonu kiralamaları yerine, katılımcılar yerine eğitmenlerin eğitim noktalarına gelmesinin sağlanmasıyla maliyet ve zaman etkin eğitimler gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.

Proje Döngüsü Yönetimi Eğitimini, belirlenen il ve ilçedeki kurum kendi içinde hizmet-içi gerçekleştirebileceği gibi, o il/ilçedeki farklı kurumların da katılımına açık olarak sunabilmektedir. Eğitim mekanının, başvuru sahibi kuruluş tarafından organize edilmesi durumunda, Kipu Danışmanlık Ltd. katılımcıların ihtiyaçları doğrultusunda eğitim metodolojisi düzenleyerek istenilen yerdeki eğitim hizmetini gerçekleştirmek üzere organizasyon çalışmasını gerçekleştirecektir.

Uygulamalı Proje Döngüsü Yönetimi Eğitimi, standart proje yazma kurslarından farklı olarak Avrupa Birliği fon kaynakları, diğer donör kuruluşların destekleri ve proje yazımıyla ilgili püf noktaları, deneyimleri de içeren 3 günlük bir çalışma olarak düzenlenmiştir. Ancak kurumun talepleri doğrultusunda projelere giriş/başlangıç seviyesi, ileri düzey mantıksal çerçeve yaklaşımı ve kaynak geliştirme stratejileriyle birlikte eğitim süresi genişletilmektedir. Eğitimler yoğunlaştırılmış program şeklinde hafta sonu ya da hafta içi akşamları olacak şekilde kurum temsilcilerinin katılabileceği şekilde düzenlenmektedir. Eğitimlerde, kurumların hazırlamakta oldukları veya hazırlayacakları projeler özelinde birebir uygulamalı çalışmalar gerçekleştirerek, kurum personelinin proje geliştirme konusunda kapasite gelişimi sağlanması amaçlanmakta, proje geliştirirken ve uygularken ortaya çıkabilecek sıkıntılar ve ihtiyaçlar deneyimler doğrultusunda giderilmeye çalışılmaktadır.

Eğitimlerin verimli olması ve her katılımcı için başarıya ulaşması amacıyla katılımcı sayısı 24 kişi ile sınırlı tutulmaktadır. 24’ün üzerinde katılımcı olması durumunda eğitimin verimliliği düşmekte, uygulama çalışmaları için yeterli süre ayrılamamaktadır.

Katılımcılara eğitim sonrasında katılım sertifikası verilmektedir. Kipu’nun yerinde eğitim hizmetleriyle ilgili bilgi sahibi olmak, eğitim ücretlendirmesi, uygun tarihlerin rezervasyonu ile ilgili bilgi sahibi olmak için:

http://www.kipu.com.tr/danismanlik/2012/06/proje-dongusu-yonetimi-pdy-pcm-egitimi-kursu-proje-yazma-gelistirme-hizmetleri-danismanlik/

Ozlem Serin