Küçük İşletmeler İçin HACCP Dosyası Hazırlama

firatozel

to trakyau...@googlegroups.com
Yeni yılın başında geçen senenin son günlerinde sıkça karşılaştığım bir durum hakkında bir yazı yazma gereği duydum. Yasal düzenlemeler doğrultusunda işletmelerin HACCP dosyalarını bakanlık yetkililerine teslim etmesi gerekiyor. Bu aşamada büyük veya sistemli firmaların yaşadığı bir sıkıntı olmuyor. Bu konuda bilgisi olmayan ya da bilgilendirilmemiş firmaların yetkilileri zor durumda kalabiliyor. O nedenle en temel şekilde bilgilendirmek için HACCP dosyasında bulunması gereken ana dokümanları ve sistemin kuruluş adımlarını açıklamak istedim. Konuya vakıf olan arkadaşlar için tabiki çok sade bir yazı olacaktır fakat konuyla ilk defa karşılaşan arkadaşların faydalanacağını umarım.