mod rewrite yönlendirme

Yavuz YILDIRIM

to <?PHP echo "Merhaba Türkiye"; ?>
Merhaba
arkadaşlar istediğim tam olarak şöyle
örneğin
siteismi.com/index.php?page=login
yazdığında
siteismi.com/login/
yazması ve siteismi.com/asdsa.php
gibi yazımların hepsi yine siteismi.com/
yönlendirilmesi gerekiyor.mod_rewrite karıştırdım ama halledemedim.
htaccess dosyasına ne yazmalıyım ki bu olayı halledeyim.
Yardımcı olursanız sevinirim.

kara

to tr_...@googlegroups.com
Aşağıdaki kod parçasını bir dener misiniz?

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [NC,OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d [NC]
RewriteRule .* - [L]
RewriteRule ^login/?$ index.php?page=login [L]
İyi çalışmalar.

2008/1/16 Yavuz YILDIRIM <yvzy...@gmail.com>:

--
kara

Yavuz YILDIRIM

to tr_...@googlegroups.com
teşekkür ederim. Sanırım bu işimi görecek yalnız mod_rewrite yeni anlayan biri olarak bir kaç sorum olacak
örneğin
siteismi.com/index.php?page=login&mod=view
dediğimizde
siteismi.com/login/view/
olarak görmek istiyorsak bunlar tek tek htaccess_in içine yazmak zorundayım sanıyorum. Artı olarak şöyle birşeyde yapmam mümkün mü acaba örneğin kullanıcı
siteismi.com/adasd.php
diye kadasına göre birşey yazdı ve bunu index.php yönlendirecek birşey

Tekrar teşekkür ediyorum

2008/1/16 kara < iem...@gmail.com>:

--
Saygılarımla Yavuz YILDIRIM

Tel: 0555 529 34 13
Web sitesi : http://www.nioprojects.com
Kişisel web sitesi : http://www.yavuzyildirim.com

kara

to tr_...@googlegroups.com
mod_rewrite'ın mantığını anlarsanız gerisi gelecektir. Bu süreçte biraz regular expression da öğrenmeniz gerekecek. Yaptığımız iş temelde kurallar belirlemek. Kimi zaman belirli bir isteğin belirli bir adrese yönlendirilmesini sağlayabildiğimiz gibi kimi zaman da bazı desenlere (pattern) uyan istekleri istediğimiz adreslere yönlendirebiliyoruz. İşin içine desenler girdiği zaman RegExp kullanmak gerekiyor. Burada size yardımcı olabilecek RegEx Buddy programını önerebilirim. Google'da mod_rewrite diye bir arama yaptığınızda zaten başlangıç için gereken temel bilgiler karşınıza çıkıyor.