PHP ile uygulama geliştirmek istiyorsunuz ama nereden başlayacaksınız?

kara

to <?PHP echo Merhaba Türkiye ; ?>
Grupta başlangıç düzeyinde olanlar da var, orta ve ileri düzeyde
olanlar da var. Ben başlangıç düzeyinde olanlar için ve hiç
başlamamış olanlar için bazı temel bilgiler vermekle
başlayacağım.

Öncelikle uygulama geliştirebilmeniz için bir geliştirme ortamına
ihtiyacımız var. <a href="http://www.php.net">PHP</a> dilinden
anlayan bir web sunucusuna ihtiyacımız olacak. Bunun için IIS ya da
sonra gelişmiş uygulamalar geliştirmek için bir veritabanı
sunucusuna ihtiyacınız olacak. Bunun için de ücretsiz ve açık
kaynak kodlu sunuculardan <a
href="http://www.postgresql.org/">PostgreSQL</a> ya da <a
href="http://www.mysql.com">MySQL</a> kullanabilirsiniz. <a
href="http://www.oracle.com/technology/products/database/xe/">Oracle
Express</a> ya da <a
href="http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/sql/download/">Microsoft
SQL Server 2005 Express Edition</a> ile ücretli rdbms (İlişkisel
veritabanı yönetim sistemleri) üzerinde uygulama geliştirme
imkanlarını test edebilirsiniz.

Elinizde hazır bir geliştirme ortamı yoksa tüm bu programların
kurulması ve birbirleriyle uyumlu bir şekilde çalışması için
çok uğraşmanız gerekebilir ya da <a
href="http://www.apachefriends.org/en/xampp.html">XAMPP</a> vb. hazır
uygulamalar ile yolunuza devam edebilirsiniz. Benim tavsiyem XAMPP
kurun. Pakete dahil olan uygulamalar bir başlangıç yapmanız için
(ve belki de daha fazlası için) yeterli düzeyde. Kendinizi
geliştirdikçe istediğiniz uygulamaları istediğiniz ince ayarlarla
kurmayı öğrenir ve istediğiniz şekilde çalışırsınız.

Yine de programlarımı kendim kurar kendim kontrol ederim diye ısrar
ediyorsanız <a
href="http://www.in-spiretech.com/apache-php-mysql/">şöyle</a> bir
kaynak önerebilirim. (Kaynağı hazırlayan <a
href="mailto:htufek...@yahoo.com?subject=Apache,%20PHP%20ve%20MySQL%20Kurulumu">Huseyin
Tufekcilerli</a>'ye de teşekkür etmeyi unutmayalım.)

Geliştirme ortamını hazırlamak için size biraz süre tanıyayım
sonra kaldığımız yerden devam edelim.

savas...@gmail.com

to <?PHP echo Merhaba Türkiye ; ?>
Başlangıç için çok güzel kaynaklar göndermişsin.
Bu
http://rapidshare.com/files/7576888/PHP_Architects_s_Zend_PHP_5_Certification_Study_Guide.rar
e-book u indirip çalışmaya başlayabilirsiniz.
Teşekkür ederim...

> href="mailto:htufekcile...@yahoo.com?subject=Apache,%20PHP%20ve%20MySQL%20Kurulumu">Huseyin

Message has been deleted

unsal...@gmail.com

to <?PHP echo Merhaba Türkiye ; ?>
selam ,
php çalıştırmak için daha basit bir yol var yeni başlayan arkadaşlar
için http://www.appservnetwork.com/ sitesinden appserv diye bir
program var bu program kurulması ile bilgisayarınıza php, mysql,
apache server üçü birlikte kurulmuş oluyor.
c nin altında appserv in altında www klasörü sizin localhost unuz
oluyor. dosyaları buraya atarak php dosyası çalıştırılmış olur.
ayrıca yeni başlayan arkadaşlar için kullanım yönünden güsel
macromedia dreamweaver veya java eclipse idesinin php plug-in li
versiyonu var bunları kullanıabilirler.

kara

to tr_...@googlegroups.com
Bu tip bir çok program var. Şöyle bir sorgu yaptığınızda bir çok sonuç çıkıyor karşınıza:
http://www.google.com.tr/search?q=php+mysql+apache+phpmyadmin&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:tr:official&client=firefox-a

http://www.easyphp.org/
http://www.wampserver.com/en/

vb.

Ben yazımda XAMPP'a örnek vermiştim. XAMPP'ın özelliği usb stick gibi taşınabilir ortamlara da kurulabiliyor olması. Bu sayede geliştirme ortamınızı yanınızda taşıma şansına sahip olabiliyorsunuz.