Optimalt system

evi...@gmail.com

to TournamentService
Nå har jeg for ørtende gang sendt mail til FIDE om at man bør starte med Runde 4 og avslutte med Runde 3; evt. Runde 6 og avslutte med Runde 5; evt. starte med Runde 8 og avslutte med Runde 7
I 1991 oppdaget jeg at hvis 1 møter et partall som ikke er det minste eller det største i første runde, så unngår man at noen starter med samme farge de to første rundene. Dessuten får man hvit og svart annenhver gang, hvis det er walk-over. Jeg blir så irritert over disse sta herrene som styrer i FIDE. Når vi i Vestvågøy Sjakklubb arrangerer klubbturneringer, så starter vi med Runde 4 og avslutter med Runde 3
Håper 2017 blir året da FIDE tar til fornuft, men jeg trenger hjelp til å få mitt optimale system til å fungere! Er jo bare en liten justering av Turneringsservice og ikke en total endring.