BBP Genel Başkanı Muhsin Yazıcıoğlu'nun da aralarında bulunduğu 6 kişiyi taşıyan helikopter'in Kahramanmaraş'ta düşmesinin ardından 48 saatten fazla bir süre geçti. Helikopterin bulunmasına rağmen, 5 kişinin cesedinin bulunduğu açıklaması yapılırken, Muhsin Yazıcıoğlu'nun cesedinin henüz bulunamadığı belirtildi. Yılmaz Özdil Hürriyet'teki yazısında, kamuoyunun tepkisine neden olan "kurtaramama rezaleti"ne köşesinde yer verdi.
ZANNEDERSİN HİMALAYA'DIR
41 derece, 3 dakika 44
saniye kuzey, 28 derece, 51 dakika 8 saniye doğu. Şu an... Bu satırları
yazdığım çalışma odamın koordinatları. Çünkü... Abonesi olduğum GSM
şirketinin böyle bir hizmeti var. "Neredeyim" yazıp, 7777'ye mesaj
atıyorsun, bi kaç dakika sonra şak diye cevap geliyor. Şehir içinde
300-500 metre, şehir dışında en fazla 1-1.5 kilometre sapma gösteriyor.
O kadar hassas. Ver bu koordinatları havacılık veya harita bilgisi olan
birine, gözü kapalı eliyle koymuş gibi bulur beni.
ABUK SABUK REKLAMLAR YAPILACAĞINA..
Abuk
sabuk reklamlar yapıp, 3 kuruşa indirdik, 1 kuruşa indirdik filan gibi,
dini imanı para olmuş millete "ucuzluk" müjdeleri verileceğine, bu tür
"hayat kurtaran bilgiler" verilseydi, Muhsin Yazıcıoğlu ve diğer 5 kişi
çoktan bulunmuş olurdu. Çalıştığı kurum, o telefon eden gazeteci
arkadaşıma 7777'yi öğretseydi, önce konumunu öğrenir, sonra 112 Acil'i
arardı. Sağlık Bakanlığı, 112 Acil'de çaresizce çırpınan o kızcağıza
7777'yi öğretseydi, "Gazeteci arkadaşım, lütfen 7777'ye mesaj at, sonra
hemen beni tekrar ara" derdi. İçişleri Bakanlığı, 155 İmdat'taki polis
memuruna 7777'yi öğretseydi, o polis memuru, en azından 112 Acil'deki
kızcağıza öncelikle ne yapması gerektiğini söylerdi. Veya... Sağlık
Bakanlığı, 112 Acil'de çaresizce çırpınan o kızcağıza teknolojik eğitim
vermiş olsaydı, "Benimle konuşmaya devam et, yerini bulmaya
çalışıyoruz" diyeceğine, "Telefonu kapat, benimle konuşmaya devam
edersen şarjın 10 dakika sonra tükenir, konuşmazsan, stand-by konumunda
5-6 saat dayanır, sinyal yaymaya devam eder, seni bulmamız kolaylaşır"
derdi.
KRİZ MASASINDA OKEY OYNAYIN
Uzatmayayım...
Bizim Başbakan'ın, miting meydanlarında "Bırak davarı, koyun güdemez
bunlar" dediği dakikalarda, Beyaz Saray'daki Obama, uzay mekiğindeki
astronotlarla canlı yayında sohbet ediyordu. Neymiş efendim,
Sikorsky'ler kalkmış da, komandolar gelmiş, gece görüş sistemleri
devredeymiş, Casa uçakları arıyormuş falan... İş işten geçtikten sonra
Awacs göndersen, hikáye! Adresi bilmen lazım... Adresi. Adresi
bilmezsen, göt kadar arazi, sana Himalaya kadar büyük gelir! Ve, bu
kafayla gidersen Türkiye... O kriz masasında anca okey oynarsın.