12 צירופי שם אדנות

מתניה אופן

Sep 19, 2016, 3:42:24 PM9/19/16
בכמה מקומות מופיע שב12 שעות היום מאירים י"ב צירופי שם הוי', וב12 שעות הלילה מאירים י"ב צירופי שם א-דני. יש לי 2 שאלות:

1) האם מדובר על שעות ממוצעות (כמו למשל בהקשר של מזל מאדים בקידוש ליל ש"ק) או שעות זמניות?
2) יש 24 צירופי שם א-דני. באיזה 12 מתוכם מדובר?

שנזכה להפצת המעינות חוצה ולהקמת מלכות ישראל,
מתניה אופן

Kochubievsky Shlomo

Sep 19, 2016, 4:07:22 PM9/19/16
to torahs...@googlegroups.com
ועם צירופי שם הוי-ה אין שאלות?

--
--
קיבלת הודעה זו כיוון שנרשמת לקבוצת "תורה ומדע" בקבוצות Google.

כדי לשלוח הודעות לקבוצה זו, שלח דוא"ל אל torahs...@googlegroups.com
לקריאת דיונים קודמים ולאפשרויות נוספות: https://groups.google.com/forum/#!forum/torahscience

---
‏קיבלת את ההודעה הזו מפני שאתה רשום לקבוצה 'תורה ומדע' של קבוצות Google.
לאפשרויות נוספות, היכנס ל-https://groups.google.com/d/optout.

יצחק ורחל שפירא

Sep 19, 2016, 4:25:41 PM9/19/16
to torahs...@googlegroups.com
הסברא נותנת ששם הוי-ה מאיר שם אדנות בטל ולכן שם אדנות מאיר כל ה24 רק שב12 הראשונות עדיין לא מאיר שם הוי-ה משום שברישא חשוכא

Kochubievsky Shlomo

Sep 19, 2016, 4:27:00 PM9/19/16
to torahs...@googlegroups.com
לא משמע כך מסיפור של אלטר רבי ושעון.

איתיאל גלעדי

Sep 19, 2016, 4:27:08 PM9/19/16
to torahs...@googlegroups.com
יש מקום שכתוב על זה באריכות, הבעיה שכעת איני זוכר לא מה כתוב ולא מה המקור... אבל אולי כשהמח יחזור לתפקוד

Moshe Genuth

Sep 19, 2016, 4:57:00 PM9/19/16
to torahs...@googlegroups.com
בתניא זה מוזכר (נדמה לי בשהיחוה"א) ומכל מקום איפה שזה מוזכר
שם כתובים על זה כל המקורות בתניא עם מ"מ והערות וכו' של קה"ת.

מתניה אופן

Sep 19, 2016, 5:35:28 PM9/19/16
to תורה ומדע
איזה שאלות לגבי צירופי הוי'?

שנזכה להפצת המעינות חוצה ולהקמת מלכות ישראל,
מתניה אופן

Moshe Genuth

Sep 19, 2016, 5:40:39 PM9/19/16
to torahs...@googlegroups.com
השאלה המרכזית הידועה לי היא מדוע לא להבחין בין שני אותיות ה-ה