gerçel kök

31 views
Skip to first unread message

MUSTAFA ince

unread,
May 18, 2011, 5:03:54 PM5/18/11
to tm...@googlegroups.com
gerçel kök.jpg

barbaros gur

unread,
May 18, 2011, 5:08:47 PM5/18/11
to tm...@googlegroups.com
birinci türevi yardımıyla, 10x^4+3x^2+1 elde ederiz, her x reeli için pozitif olduğundan, fonksiyon daima artandır,
x eksenini sadece 1 noktada kesebilir, 1 kökü vardır.




--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

Güray

unread,
May 18, 2011, 5:14:41 PM5/18/11
to TMOZ
x+1 i diğer tarafa atıp.sol ve sağ taraftaki fonksiyon grafiklerinin
tek noktada kesiştikleri görülebilir

On 19 Mayıs, 00:08, barbaros gur <bhgu...@gmail.com> wrote:
> birinci türevi yardımıyla, 10x^4+3x^2+1 elde ederiz, her x reeli için
> pozitif olduğundan, fonksiyon daima artandır,
> x eksenini sadece 1 noktada kesebilir, 1 kökü vardır.
>
> 2011/5/19 MUSTAFA ince <mehmetmustafai...@hotmail.com>

Mustafa İNCE

unread,
May 18, 2011, 5:18:12 PM5/18/11
to TMOZ
türevi daima pozitif olan bir fonksiyonun her zaman 1 tane reel kökü
mü olması lazımdır.peki hiç kökü olmayan ve daima artan fonksiyonlar
yok mudur

On 19 Mayıs, 00:08, barbaros gur <bhgu...@gmail.com> wrote:
> birinci türevi yardımıyla, 10x^4+3x^2+1 elde ederiz, her x reeli için
> pozitif olduğundan, fonksiyon daima artandır,
> x eksenini sadece 1 noktada kesebilir, 1 kökü vardır.
>
> 2011/5/19 MUSTAFA ince <mehmetmustafai...@hotmail.com>

barbaros gur

unread,
May 18, 2011, 5:19:28 PM5/18/11
to tm...@googlegroups.com
evet, evet.

19 Mayıs 2011 00:18 tarihinde Mustafa İNCE <incemat...@gmail.com> yazdı:

Mustafa İNCE

unread,
May 18, 2011, 5:21:28 PM5/18/11
to TMOZ
bir fonksiyonun türevi daima pozitif olması için ancak ve ancak 1 tane
reel kökü vardır. mı diyorsunuz

On 19 Mayıs, 00:19, barbaros gur <bhgu...@gmail.com> wrote:
> evet, evet.
>
> 19 Mayıs 2011 00:18 tarihinde Mustafa İNCE <incematemati...@gmail.com>yazdı:

barbaros gur

unread,
May 18, 2011, 5:24:30 PM5/18/11
to tm...@googlegroups.com
R den R ye bir fonksiyonun birinci türevi her x reel sayısı için pozitifse, fonksiyon daima artandır ve dolayısıyla x ekseni sadece 1 noktada (mecburen) kesilir diyorum, o x değeride denklem halinin köküdür.

19 Mayıs 2011 00:21 tarihinde Mustafa İNCE <incemat...@gmail.com> yazdı:

Muharrem Şahin

unread,
May 27, 2011, 4:32:03 AM5/27/11
to tm...@googlegroups.com
Küçük bir hata.:))
Örneğin y = e^x gibi üstel fonksiyonların
türevleri daima pozitif olduğu halde,
x eksenini kesmezler.
Polinom fonksiyonların türevleri daima
pozitif ise bunlar x eksenini yalnız bir
noktada keserler. Bunlar da tek dereceli
fonksiyonlardır ki; x eksi sonsuza giderken
limitleri eksi sonsuz, artı sonsuza giderken
artı sonsuz olur.

Bir hatam varsa Serhat Hocam düzeltir.:))

19 Mayıs 2011 00:24 tarihinde barbaros gur <bhg...@gmail.com> yazdı:

> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>

Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages